• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
  • EpicF

Ts: Syftet med tråden är din fråga: Ange socialsekreteraren personnummer i kommunikation? 

Det var der du ville diskutera och ha svar på om det var ok. Sedan att du väljer att ignorera svaren och svamla om massa annat genom trådens gång är en annan sak. 

Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-20 14:40:15 följande:
    Äsch jag tycker du borde klaga till dom och inte här. Man kommer ingenstans här, på ett forum.

Nja efter 115 sidor borde det räcka tycker jag, det börjar bli överdrivet. 
    Jag tycker det kan vara intressant att höra andra människors syn på det hela. Man kan ju alltid stöta och blöta olika former av argument. 

Jag tycker det har varit många intressanta diskussioner. 
    EpicF skrev 2023-03-20 15:28:45 följande:

Ts: Syftet med tråden är din fråga: Ange socialsekreteraren personnummer i kommunikation? 

Det var der du ville diskutera och ha svar på om det var ok. Sedan att du väljer att ignorera svaren och svamla om massa annat genom trådens gång är en annan sak. 

Jag skulle nog säga att syftet är något vidare än så, åtminstone utvecklades ju tråden på sådant vis. Tag bara en sådan sak som att sända sekretessklassad information. Men det finns ju även en koppling till personnummer.

Många (inte bara jag) känner en stark integritetskoppling till personnummer. Det var ju därför jag undrade lite på andras syn på att inte bara ange våra egna personnummer, utan även handläggarnas personnummer. 

Finns argument åt både det ena och det andra hållet. 
  • Anonym (Nfnf)

Okej något mer du funderar på?

• EpicF

Ts: Så du anser att integritetskränkande tillbaka är ett sätt att få socialtjänsten att se över sina rutiner? 

Fungerade det? 

EpicF skrev 2023-03-20 16:28:45 följande:

Ts: Så du anser att integritetskränkande tillbaka är ett sätt att få socialtjänsten att se över sina rutiner? 

Fungerade det? 

Kanske tänker de till lite i vart fall? Glad

Jag vet inte om det fungerar, men jag tror inte det. Lite roligt var det i vart fall 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 16:44:45 följande:
    Kanske tänker de till lite i vart fall?  // Glad

Jag vet inte om det fungerar, men jag tror inte det. Lite roligt var det i vart fall 
    Hur hade du tänkt att det ska tänka till om du aldrig talar om vad du anser är fel? 

Tror på allvar att socialtjänsten är tankeläsare? 
    EpicF skrev 2023-03-20 16:46:02 följande:
    Hur hade du tänkt att det ska tänka till om du aldrig talar om vad du anser är fel? 

Tror på allvar att socialtjänsten är tankeläsare? 
    Ett sätt är ju att ange handläggarens personnummer i kommunikation. Kanske bara ställt till kommunen, ingen avsändare, ingen avdelning. Bara med namn på handläggaren och i kommunikationen anger man personnummer. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 17:40:26 följande:
    Ett sätt är ju att ange handläggarens personnummer i kommunikation. Kanske bara ställt till kommunen, ingen avsändare, ingen avdelning. Bara med namn på handläggaren och i kommunikationen anger man personnummer. 
    Men är du så irriterad fortfarande på att ditt personnummer står men inte handläggarens? Det är ju Dig ärendet handlade om och inte handläggaren. Hon gör bara sitt jobb. Låt henne vara. 
  • Anonym (Nfnf)

Eller honom eller vad det nu var.

Men du gör ju likadant i tråden, ger igen. Så du vill ge igen mot handläggaren med. 

Hur går ärendet? Har du blivit kallad på något möte nu? Ska du gå på det?

Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?