• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 23:25:28 följande:
    Nu har det väl ändå brunnit i skallen på dig?
    Snarare på dig som tror att brott händer innan de faktiskt har hänt. 

Det är inte brottsligt eller olagligt att skicka utredningen per vanlig post till sin klient. 
  • Anonym
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 23:14:12 följande:
    Brottet har ju hänt eftersom de uppenbarligen skickat sekretessbelagda handlingar och uppvisat stor likgiltighet för huruvida dessa handlingar hamnar i orätta händer. 
    Jag fattar uppriktigt inte varför du inte anmäler.
    Du vet ju att du är den enda människan i världen som har rätt att sätta dig på dessa hästar. Att det enbart är bra föräldrar som blir Soc-utredda. Att ingenting alls tyder på trashighet med att bli Soc-utredd och vara Familjelivsmedlem samt ha 100 sidor emot sig. Att du är den enda i världshistorien som inser att den urgamla och naturligtvis juridiskt prövade traditionen att myndigheter skickar post innehållande personnummer nu plötsligt då INTE är juridiskt provad innan en myndighet gör något (du tror inte att andra trash-mödrar som är allmänt anti-Soc kan ha provat allt innan?). Att en granne som får info om dig med namn och adress men inte personnummer kan dra slutsatser.
    Allt detta är ju självklart för dig?
    VARFÖR tar du då det här? Är du Kaffedraken? Är det verkligen inte med polisen du ska ta det?
    EpicF skrev 2023-03-17 23:27:39 följande:
    Snarare på dig som tror att brott händer innan de faktiskt har hänt. 

Det är inte brottsligt eller olagligt att skicka utredningen per vanlig post till sin klient. 
    Hört talas om förberedelse för grovt rån? Förberedelse för mord? Förberedelse för allmänfarlig ödeläggelse? 

Sänder man sekretessbelagda handlingar med vanlig post är det garanterat ett oaktsamhetsbrott. 
  • Anonym
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 23:44:45 följande:
    Hört talas om förberedelse för grovt rån? Förberedelse för mord? Förberedelse för allmänfarlig ödeläggelse? 

Sänder man sekretessbelagda handlingar med vanlig post är det garanterat ett oaktsamhetsbrott. 
    Ajjemen! Anmäl då!
    Anonym skrev 2023-03-17 23:29:51 följande:
    Jag fattar uppriktigt inte varför du inte anmäler.
    Du vet ju att du är den enda människan i världen som har rätt att sätta dig på dessa hästar. Att det enbart är bra föräldrar som blir Soc-utredda. Att ingenting alls tyder på trashighet med att bli Soc-utredd och vara Familjelivsmedlem samt ha 100 sidor emot sig. Att du är den enda i världshistorien som inser att den urgamla och naturligtvis juridiskt prövade traditionen att myndigheter skickar post innehållande personnummer nu plötsligt då INTE är juridiskt provad innan en myndighet gör något (du tror inte att andra trash-mödrar som är allmänt anti-Soc kan ha provat allt innan?). Att en granne som får info om dig med namn och adress men inte personnummer kan dra slutsatser.
    Allt detta är ju självklart för dig?
    VARFÖR tar du då det här? Är du Kaffedraken? Är det verkligen inte med polisen du ska ta det?
    Nu är ju personnumret kanske det minst sekretesskänsliga delen i detta. Å andra sidan hävdar ju dessa trashmorsor att jag skulle göra mig skyldig till "förtäckt hot" om jag skriver ut handläggarens personnummer i en kommunikation tillbaks till kommunen Skrattande Vad säger du om det?

Nej, självklart kan socialen sprida sekretessbelagda personuppgifter till hela grannskapet utan att det är ett sekretessbrott. Enligt samstämmiga morsor är det nämligen brevbäraren och inte socialtjänsten som begått brottet. Skrattande
  • Anonym
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 23:49:38 följande:
    Nu är ju personnumret kanske det minst sekretesskänsliga delen i detta. Å andra sidan hävdar ju dessa trashmorsor att jag skulle göra mig skyldig till "förtäckt hot" om jag skriver ut handläggarens personnummer i en kommunikation tillbaks till kommunen Skrattande Vad säger du om det?

Nej, självklart kan socialen sprida sekretessbelagda personuppgifter till hela grannskapet utan att det är ett sekretessbrott. Enligt samstämmiga morsor är det nämligen brevbäraren och inte socialtjänsten som begått brottet. Skrattande
    Det jag skrev kan alltså betraktas om en lång fråga om varför du inte polisanmält ... eller egentligen var det ju ett inlägg om hur jag inte kan fattat att du inte polisanmält. Jag trodde att det var självklart. Inlägget börjar med "Jag fattar uppriktigt inte varför du inte anmäler" och slutar med "Är det verkligen inte med polisen du ska ta det?".

En massa flum-dravel med argument som säger att skickande av ett exemplar är spridande till hela grannskapet kanske inte svarar på varför du anmält detta spridande utan fortsätter att tjata inför trash-mammorna? Egentligen var det ju bara en kort fråga i långt format. Inte ett inbjudande till att upprepa 100 sidors felaktigheter utan att faktiskt utföra något.
  • Anonym

Såååååå ... då har du anmält? Eller du ska bara fortsätta skriva här att du har rätt och KAN anmäla?
    Du framstår då såsom oerhört rätt havande.

• Challenger

Som jag förstått det har socialsekreterarna sänt sekretessuppgifter flera gånger då uppgifterna riskerats att hamna fel flera gånger. Stämmer det? 

Underhållande tråd för övrigt. TS krossar motståndet och alla tycks stå helt svarslösa. Underhållande och tragiskt på samma gång. Men säger ändå: Heja Ordentlig mamma!

Du har mina sympatier! 

• Anonym
    Challenger skrev 2023-03-18 04:16:59 följande:

Som jag förstått det har socialsekreterarna sänt sekretessuppgifter flera gånger då uppgifterna riskerats att hamna fel flera gånger. Stämmer det? 

Underhållande tråd för övrigt. TS krossar motståndet och alla tycks stå helt svarslösa. Underhållande och tragiskt på samma gång. Men säger ändå: Heja Ordentlig mamma!

Du har mina sympatier! 

Verkligen? Det är ett brott att posta? "Jag kan anmäla dig ...!"
    Det är att krossa?

Går ju hur bra som helst, det här ...
  • Anonym
    Challenger skrev 2023-03-18 04:16:59 följande:

Du har mina sympatier! 

Postande av ett brev är spridande av uppgifter?
    Jag är ledsen att du blev som du blev .... Vi skulle ha agerat.
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?