Anonym skrev 2023-03-17 23:29:51 följande:
Jag fattar uppriktigt inte varför du inte anmäler.
Du vet ju att du är den enda människan i världen som har rätt att sätta dig på dessa hästar. Att det enbart är bra föräldrar som blir Soc-utredda. Att ingenting alls tyder på trashighet med att bli Soc-utredd och vara Familjelivsmedlem samt ha 100 sidor emot sig. Att du är den enda i världshistorien som inser att den urgamla och naturligtvis juridiskt prövade traditionen att myndigheter skickar post innehållande personnummer nu plötsligt då INTE är juridiskt provad innan en myndighet gör något (du tror inte att andra trash-mödrar som är allmänt anti-Soc kan ha provat allt innan?). Att en granne som får info om dig med namn och adress men inte personnummer kan dra slutsatser.
Allt detta är ju självklart för dig?
VARFÖR tar du då det här? Är du Kaffedraken? Är det verkligen inte med polisen du ska ta det?
Nu är ju personnumret kanske det minst sekretesskänsliga delen i detta. Å andra sidan hävdar ju dessa trashmorsor att jag skulle göra mig skyldig till "förtäckt hot" om jag skriver ut handläggarens personnummer i en kommunikation tillbaks till kommunen
Vad säger du om det?
Nej, självklart kan socialen sprida sekretessbelagda personuppgifter till hela grannskapet utan att det är ett sekretessbrott. Enligt samstämmiga morsor är det nämligen brevbäraren och inte socialtjänsten som begått brottet.