EpicF skrev 2023-03-17 19:47:42 följande:
MÖTEN! Inte om ni möter varandra. För det antar jag att ni gör. Jag möter iallefall min familj dagligen. Men vi har inga möten, utan vi samtalar på normala sätt.
Vet vad möten är? Det är det du har haft med socialen.
Nej, varför skulle du spela in samtal men din familj? Du litar väl på att din familj inte hävdar saker du aldrig har sagt? Eller?
Nej, jag spelar heller in samtal med min famil, vänner eller kolleger. Vilket jag heller aldrig var skrivit.
Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 19:41:47 följande:
Jag vill belysa de svagheter och brister som jag finner inom socialens myndighetsutövning. Jag finner det totalt onödigt och faktiskt direkt kränkande på vilket sätt de både använder och sprider personuppgifter. Därtill den bristande sekretess som deras utredningar är omgärdade med.
Och detta anmälde du till chefen? Vad har du fått för svar?
Så du skiljer alltså på möten och möten? Det var ju intressant. På vilka möten samtalar du inte "på normala sätt" då? Är det de möten du har inom ramen för ditt arbete, som dina kollegor dessutom finner ett behov av att spela in? Brukar det vara konfliktfyllt? Hur uppstår i sådana fall dessa konflikter och varför?
Jag har möten mest varje dag. Det är när jag träffar personer, antingen fysiskt eller digitalt. Vi kan samtala om skilda ämnen, ibland är det arbetsrelaterat, ibland kan det vara med min man, eller mina barn.
Varför tror du du att personer finner ett behov av att spela in samtal som de haft tillsammans med dig?
Anmält till chefen? Vilken chef? Vad skulle jag anmält? Jag förstår faktiskt inte din sista rad alls, så den får du hemskt gärna utveckla.