Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 19:41:47 följande:
Ja, vi möter varandra i vardagen mest hela tiden. Ibland har vi lite mer formella möten, där vi diskuterar olika strategiska frågeställningar. Som om vart vi vill åka på semester exempelvis. Det tycker jag är trevligt, men jag har aldrig funnit något behov av att spela in våra samtal i familjen. Inga andra samtal heller faktiskt, men här skiljer vi oss åt du och jag. Det är tydligt det.
Jag vill belysa de svagheter och brister som jag finner inom socialens myndighetsutövning. Jag finner det totalt onödigt och faktiskt direkt kränkande på vilket sätt de både använder och sprider personuppgifter. Därtill den bristande sekretess som deras utredningar är omgärdade med.
MÖTEN! Inte om ni möter varandra. För det antar jag att ni gör. Jag möter iallefall min familj dagligen. Men vi har inga
möten, utan vi samtalar på normala sätt.
Vet vad
möten är? Det är det du har haft med socialen.
Nej, varför skulle du spela in samtal men din familj? Du litar väl på att din familj inte hävdar saker du aldrig har sagt? Eller?
Nej, jag spelar heller in samtal med min famil, vänner eller kolleger. Vilket jag heller aldrig var skrivit.
Jag vill belysa de svagheter och brister som jag finner inom socialens myndighetsutövning. Jag finner det totalt onödigt och faktiskt direkt kränkande på vilket sätt de både använder och sprider personuppgifter. Därtill den bristande sekretess som deras utredningar är omgärdade med.
Och detta anmälde du till chefen? Vad har du fått för svar?