• Rotfrukt

Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?

Ja som väntat fick vi en ny statsminister och en regering i samarbete med SD med sitt stora inflytande i viktiga frågor t.ex invandring och brottsbekämpning. Men det klagas högljutt från vänstern och liberalerna är mycket besvikna på sin partiledare. Så är det bra eller dåligt att landet kanske i fyra år framöver styrs av högerkoalitionen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-12-01 08:07:15 följande:
    Fast i det här fallet går det att rent faktiskt se att du hade fel i dina bägge påståenden.

Det finns inga beslut om att dela ut subventioner.

Det var den socialdemokratiska regeringen som  avvecklade kärnavfallsrådet.
    Det går att rent fsktiskt se att du har fel igen. Man delar inte ut subventioner utan man subventionerer så priset blir lägre utan att konsumenten får några pengar i handen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill

Dessa nyheter kom samma vecka. Det är otvetydigt så att en av dem ljuger. 

-

-
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    Jemp skrev 2022-12-03 15:28:00 följande:
    Därför ska Sverige satsa på det energislag som tar längst tid att få fram? Varför?
    Du vet om att kärnkraft INTE är det kraftslag som tar längst tid att få fram, av alla de aktuella storskaliga?!

Vi ska satsa på kärnkraft för att systemet som helhet behöver det. Vi har inga tekniska möjligheter att avstå från den stabiliserande effekt som kärnkraften ger till

Vi kan välja på fem kraftslag: kol, olja, gas, storskalig vattenkraft och kärnkraft.

Kol, gas och olja är inte aktuellt av klimatskäl. I valet mellan storskalig vattenkraft och kärnkraft väljer jag KK.
    Blå och gul
  • Mentat
    Jemp skrev 2022-12-03 15:28:00 följande:
    Ett kärnkraftverk står tillfälligt still och spär på elkrisen pga Rysslands krig. Därför ska Sverige satsa på det energislag som tar längst tid att få fram? Varför?
    Därför att vi idag har överskott på el när det blåser och brist på el, svindyr el och reell risk för bortkoppling av hushåll från elnätet när det inte blåser.

Det löser man inte med mer vindkraft!
  • Padirac
    KillBill skrev 2022-12-03 12:45:53 följande:

Dessa nyheter kom samma vecka. Det är otvetydigt så att en av dem ljuger. 

-

-
    Då UK säger "Gjort precis som vi sa" antar att jag han i båda fallen (både sagt och gjort) avser ljugande
  • Mentat
    Flash Gordon skrev 2022-12-03 19:22:57 följande:
    Kol, gas och olja är inte aktuellt av klimatskäl. I valet mellan storskalig vattenkraft och kärnkraft väljer jag KK.
    Det är inte ens ett verkligt val mellan de bägge. Även om vi bygger ut allt i de orörda älvarna räcker det inte på länga vägar för framtidens behov av el.

Jag antar att du sett dagens genomgång av HYBRIT-projektet.
Svar på tråden Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?