Rataxes skrev 2022-11-26 18:56:57 följande:
De drivmedel som svenska lantbrukare förbrukar misstänker jag kan jämföras med avrundningsfel när man räknar globala utsläpp. Det är enbart symbolpolitik. Samma med hypotetiskt ökade utsläpp pga att folk får tillbaka lite mer av sina inbetalda skatter.
En majoritet har inte resurserna att köpa en batteribil för 600-700 tusen. Att plåga dem med ännu högre skatter gör dem enbart fattigare.
Men det är kanske avsikten? Att återigen göra bilägandet.till en klassfråga?
Det drabbar ju inte innerstadspajasarna som har tillgång till skattesubventionerad kollektivtrafik.
Din ståndpunkt belyser the tragedy of tjhe commons
"The tragedy of the commons refers to a situation in which individuals with access to a public resource (also called a common) act in their own interest and, in doing so, ultimately deplete the resource.
This economic theory was first conceptualized in 1833 by British writer William Forster Lloyd. In 1968, the term “tragedy of the commons” was used for the first time by Garret Hardin in Science Magazine.
This theory explains individuals’ tendency to make decisions based on their personal needs, regardless of the negative impact it may have on others. In some cases, an individual’s belief that others won’t act in the best interest of the group can lead them to justify selfish behavior. Potential overuse of a common-pool resource—hybrid between a public and private good— can also influence individuals to act with their short-term interest in mind, resulting in the use of an unsustainable product and disregard the harm it could cause to the environment or general public."
he commons mycket väl.
online.hbs.edu/blog/post/tragedy-of-the-commons-impact-on-sustainability-issues