Anonym (Kvinna) skrev 2022-11-21 00:25:20 följande:
@Ordinär man. Varsågod! Här ges du vår trådskapare Anonym (Bedragen 2020) s fallbeskrivning (en kort replik på vår input). Om du följt med och faktiskt läst (tycks inte så) framgår av TS att han varit med om mycket i sina dagar, men att otrohetsupplevelsen är det absolut värsta han varit med om. Inledningsvis hävdar TS om det här att bli traumatiserad eller inte följande: att det är just det jag blev. TS blev traumatiserad av erfarenheten, något vi alla behöver ta in.
Det känns märkligt när du uppenbarligen vill tramsa om och förringa ett sedan länge klarlagt och vedertaget begrepp! Att förneka en medmänniskas upplevelser känns helt fel.
När vår TS föreslår oss avstå jämföra hit och dit eller komma med relativiseringar, eftersom det hjälper honom föga, tycks du vilja ignorera det helt och hållet. Vad beror det agerandet på hos dig?
Anonym (Bedragen 2020) skrev 2022-11-13 11:21:52 följande:
TS här. Stort tack för alla kloka inlägg. Det här med att bli traumatiserad eller inte, så vill jag bestämt hävda att det är just det jag blev. Jag har varit med om mycket i mina dagar, men den här händelsen är bland det absolut värsta jag varit med om. Att jämföra hit och dit och komma med relativiseringar hjälper ju föga, jag mår inte bättre för det.
Att investera i en annan människa som man älskar, över lång tid, och sedan bli bedragen, det är så otroligt mycket som går sönder där.
Men vi kämpar på.
Tyvärr är det du som tramsar genom att försöka hissa upp dina erfarenheter som posttraumatiskt stressyndrom. Ja, det är ett hån mot de faktiskt har det. Som jag påpekade lider den bedragna med all sannolikhet av fix idé och tvångstankar. Beklagar att det har lägre status. Men få till en psykiatriker så får du se.
Nej, du sätter inte dina egna psykiatriska diagnoser. Särskilt inte sådana allvarliga som PTSD. Inte heller är det fel att ifrågasätta din eller TS självdiagnostisering.
Annars kan jag påstå att jag blev traumatiserad när min fina cykel blev stulen. För vem är förneka mina upplevelser???