• erikaABC

Vilket parti röstar du på i höstens val?

Vilket parti röstar du på i höstens val?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti röstar du på i höstens val?
  • Kockobello
    Anonym (Gidi) skrev 2022-09-06 21:29:45 följande:
    Antingen tycker du att du är nöjd med regeringens politik eller så är du det inte. Är du inte nöjd så kan du rösta på det andra alternativet.

Mellan dessa två alternativ så måste det finnas ett som tilltalar mer än det andra, även om du inte tycker något parti står för alla dina hjärtefrågor.

Att inte rösta pga ditt skäl är ju som att lägga sitt öde i andras händer. Däremot avråder jag folk från att rösta om de inte kan något om partierna och inte har för avsikt att undersöka själv vad de står för. Okunskap är ett hot mot demokratin.

Ett exempel är gamla människor som röstar på Socialdemokraterna för de tror de står för samma saker som de gjorde på 60 och 70-talet. Eller invandrare som blir bussade till valurnan av Socialdemokrater fullt i tutade att jorden kommer gå under om de inte röstar på S.
    Ja, åldringar och ghetto-folket röstar på sossarna. Utan dessa hade de knappt en röst.
  • Anonym (Ovärdigt värre)
    Anonym (Kung Jimmie) skrev 2022-09-09 12:08:03 följande:

SD såklart. Inget annat parti vill utvisa folk som inte hör hemma i Sverige. Sverige är ett land för svenskar. Inte för Hassan, Nooshi eller Mohammed.

Dessutom är Sverige fullt. Vi kan inte ta emot fler utlänningar.

Plus att man borde kunna på laglig väg kunna notera vad folk har för åsikter och även utvisa de som har konstiga åsikter om inkludering och integration. Inte heller dessa har något skäl att leva i Sverige.

Jag hoppas verkligen att det gör allvar av det tidigare förslaget att alla icke födda i i Sverige från 1970 och framåt utvisas på livstid.

Ditt inlägg är ett bra exempel på varför SD måste förhindras inflytande i vår demokrati för all framtid. Människor ska tystas för oliktänkande, utvisas för sina tankar, människor i nöd som lider av klimatkatastrofer och krigsvåld ska lämnas åt sitt öde om de inte passar den nationalistiska ariska mallen.

Om SD får makten på söndag kommer jag tappa allt mitt hopp till Sverige och svenskarna och aldrig mer rösta.

Framtiden som väntar med en sådan högerextrem och människofientlig regering vill jag slippa möta.
  • Anonym (AfS)

Alternativ för Sverige  som vanligt såklart.

Anonym (xx) skrev 2022-09-09 16:04:36 följande:
    Tack för denna viktiga påminnelse!

Denna grupp väljare är de farligaste eftersom de okritiskt använder sin röst till en slags omogen hämndaktion och underskattar farorna eftersom de inte är insatta om historien eller orkar bry sig.
    Anonym (xx) skrev 2022-09-09 16:04:36 följande:
    Politikerna förtjänar inte bättre, men svenska medborgarna gör.
  • nihka
    Kockobello skrev 2022-09-07 21:30:57 följande:
    Ja, åldringar och ghetto-folket röstar på sossarna. Utan dessa hade de knappt en röst.
    Ja, lågutbildade män och rasse-folket röstar på svessarna. Utan dessa hade de knappt en röst
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-09-07 07:51:39 följande:
    Du får väl ta en sak taget. Om du blöder kraftigt från en arm samtidigt som du ser et behov av att rensa ogräs i grusgången på gården - vilket hanterar du först?

Prio 1 - långt före att fokusera på att stoppa flygresor - måste vara att återställa samhällets basa funktioner som fungerande el till ett fungerande pris.

Nu måste prio vara att staten går in, med våra skattepengar, och hindrar elpriset från att krascha samhället det närmaste året.

Nästa steg är att ordna med mekanismer så att detta inte riskerar att hända igen.

Därefter säkerställa trygg och säker elproduktion i mängd som räcker till Sverige och svenskarna. 

Flygresor och djurproduktion får komma efter det.
    Ja, den som inte klarar av att hålla två tankar i huvudet samtidigt kan fortsätta flyga varje vecka och äta biff varje dag.
  • Anonym (Jorå)
    nihka skrev 2022-09-09 16:51:14 följande:
    Ja, lågutbildade män och rasse-folket röstar på svessarna. Utan dessa hade de knappt en röst
    SD är nya socialdemokraterna. En klar majoritet av knegarmännen - dom som håller produktionen och ekonomin igång i Sverige - röstar nu blått.

Socialdemokraterna riktar sig mer och mer åt invandrare och kvinnor. Det finns dock en stor grupp invandrare med egna företag som även dom vill ha en blå seger. Att människor i de sk kvinnojobben, finansierade av skattepengar, är oroliga vid en bli seger förstår jag.

Tyvärr blir samhället mer polariserat för var dag.
  • nihka
    Anonym (Jorå) skrev 2022-09-09 18:14:03 följande:
    SD är nya socialdemokraterna. 
    Nej, SD är nya Ny Demokrati.
Svar på tråden Vilket parti röstar du på i höstens val?