Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vilket parti röstar du på i höstens val?

Kockobello skrev 2022-09-07 21:30:57 följande:
    Ja, åldringar och ghetto-folket röstar på sossarna. Utan dessa hade de knappt en röst.
    Ja, lågutbildade män och rasse-folket röstar på svessarna. Utan dessa hade de knappt en röst
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-09-07 07:51:39 följande:
    Du får väl ta en sak taget. Om du blöder kraftigt från en arm samtidigt som du ser et behov av att rensa ogräs i grusgången på gården - vilket hanterar du först?

Prio 1 - långt före att fokusera på att stoppa flygresor - måste vara att återställa samhällets basa funktioner som fungerande el till ett fungerande pris.

Nu måste prio vara att staten går in, med våra skattepengar, och hindrar elpriset från att krascha samhället det närmaste året.

Nästa steg är att ordna med mekanismer så att detta inte riskerar att hända igen.

Därefter säkerställa trygg och säker elproduktion i mängd som räcker till Sverige och svenskarna. 

Flygresor och djurproduktion får komma efter det.
    Ja, den som inte klarar av att hålla två tankar i huvudet samtidigt kan fortsätta flyga varje vecka och äta biff varje dag.
  • nihka
    Anonym (Jorå) skrev 2022-09-09 18:14:03 följande:
    SD är nya socialdemokraterna. 
    Nej, SD är nya Ny Demokrati.
  • nihka
    Anonym (Jorå) skrev 2022-09-09 18:28:55 följande:
    Du vet att du har fel, även om dina tafatta försök är uppfriskande.

Sossarna har tappat otroligt många hantverkare och tillika män. Dom har tröttnat.
    Hantverkare just. Så SD har börjat med åsiktsregistrering kopplat till yrke. Intressant.

Min gissning var annars att en stor grupp är dessa brachioradialiströtta män som skapar trådar på FL där de klagar på att staten inte delar de kvinnor som inte vill ha dem.
  • nihka
    Anonym (Jorå) skrev 2022-09-09 19:57:56 följande:
    Då skulle SD ha 5-10 röster. Det är väl en dryg handfull bittra män här som ställer till oreda på Familjeliv.

Jag pratar om män med jobb och familjer som är trötta på allt snack och ingen verkstad. Nu är det ju inte bara detta klientel som röstar på SD, utan totalt över 20%.

Svårt att marginalisera 1/5-del av Sveriges röstberättigade befolkning.
    Jaså och kom ihåg vem det var som började när jag frågar: Var det inte lika roligt med grova överdrifter åt det andra hållet

Jomenvisst. Det har inte hänt något överhuvudtaget. Sedan typ tidernas begynnelse. Bara snack och vilken tur att SD nu kommer in med lite verkstad

SD är inte ett anständigt parti för väldigt många människor och SD behöver adressera det.

Inte alls svårt att inte samarbeta med den man inte vill samarbeta med. Har lyckats riktigt bra riktigt länge.
  • nihka
    Anonym (Varan) skrev 2022-09-09 20:16:16 följande:
    Du vet ju också att han har rätt så varför tjafsar du?

En nobrainer att S tappat till SD i den kategorin.
    Jaha. Jag tjafsar, medan den du delar åsikt med diskuterar förstås

Nej. Sverige är inte uppdelat i kvinnor och invandrare som röstar på S och män i produktion som röstar brun-blått. Dra den om Rödluvan och Vargen när du ändå är i igång.
  • nihka
    Anonym (Jorå) skrev 2022-09-09 20:45:58 följande:
    Om man själv arbetar och hör snacket på arbetsplatser dominerat av män så vet man hur tugget går. Min sambo arbetar på en kvinnodominerad arbetsplats och där pratar man inte om SD lika öppet.
    Blir det inte lite trångt att packa in hela Sveriges röstberättigade befolkning i din respektive din sambos arbetsplats?
  • nihka
    Anonym (Jorå) skrev 2022-09-10 08:58:52 följande:
    Din ovilja att visa att du förstått är beundransvärd. Dock skvallrar din förmåga att komma på nya sätt att häckla din meningsmotståndare lite lagom, men i detta fall ändå lite kul må jag säga, om att det finns något av värde även längst upp i kontoret.

Så jag utgår från att du förstår vad jag menar, men att du envist inte kan förmå dig att uttrycka detta.

Var det en korrekt analys?
    Själv tycker jag det är ganska anmärkningsvärt att man hänvisar till sin och sin sambos arbetsplats när man pratar om det nationella läget och att man dessutom tror man sitter på något annat än anekdotisk bevisföring.

Vad roligt att du uppskattar mitt sätt att leda dig fram mot denna insikt.
  • nihka
    Anonym (U) skrev 2022-09-10 09:11:24 följande:

Så är det - men just när man ska samarbeta kommer ju kompromisserna in. Och sen lagkraven på förfarande hur man gör. Och så går det en bra tid. 

Jag säger inte att SD inte kan göra skillnad - jag säger bara att det här ?sd är inte som andra partier, där skulle det bli verkstad och inte snack? är överdrivet och en förhoppning hos sdväljare som skulle grusas fort.

SD måste förstås som alla andra förhålla sig till både svensk grundlag, svensk lag, EU-lagar och internationell lag liksom diverse ratificerade konventioner och skriftliga överenskommelser av olika slag. Och visst kan vi ändra i lagstiftning men det tar tid för konsekvenser måste noga kartläggas och övervägas.

Denna tröghet i ett demokratiskt systemet är nödvändig och inget någon part varken kan eller ska kunna kuppa bort.
Svar på tråden Vilket parti röstar du på i höstens val?