• erikaABC

Vilket parti röstar du på i höstens val?

Vilket parti röstar du på i höstens val?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti röstar du på i höstens val?
  • HSOF
    Padirac skrev 2022-09-11 14:43:41 följande:
    om jag inte missminner mig så är SDs politiker överrepresenterade i fråga om brottslighet, i fråga om nazism, i fråga om organiserad brottslighet, kopplingat till Kreml . osv osv.. överrepresernerade i jämförelse med befolkningen, andra partier, invandrargrupper.osv osv.

SDs politiker är helt enkelt som kohort de värsta av de värsta.   med statistisk säkerhet.

men jag kan missminna mig. Drömmer
    Det är bara propaganda från msn och socialdemokraterna. SD var det parti som röstat mest negativt mot Ryssland i EU. Detta skiten biter inte på väljarna längre. Men det är det ända vapnet S och vänsterkanten har kvar, då det vet att de förlorar debatten i sakpolitiken.

För mig kvittar det vem som tillhör ett partis svans, för mig är poltiken viktigast. SD står i mångt och mycket för den bästa politiken och är mer ärliga med sina ståndpunkter, till skillnad till de gamla partierna. Sedan har SD tyvärr börjat svika i fråga efter fråga de också, allt eftersom de blir mer PK för att försöka passa in.

Men raw end of the day så skiter jag i vem som säger vad så länge de säger rätt saker och är beredda att genomföra det. Så trött på ljugande karriärssossar, kappvändare som Annie Lööf, eller verklighetsfrånvända UFOn som Per Bolund Tovats mm..
  • Anonym (Oj)
    Padirac skrev 2022-09-11 14:43:41 följande:
    om jag inte missminner mig så är SDs politiker överrepresenterade i fråga om brottslighet, i fråga om nazism, i fråga om organiserad brottslighet, kopplingat till Kreml . osv osv.. överrepresernerade i jämförelse med befolkningen, andra partier, invandrargrupper.osv osv.

SDs politiker är helt enkelt som kohort de värsta av de värsta.   med statistisk säkerhet.

men jag kan missminna mig.  // Drömmer
    Hoppsan? Varför denna sjukliga besatthet av Ryssland? Tror du verkligen på det där själv? Hur många källor inhämtar du information om? Varför tror du man censurerar rysk massmedia i EU? Kanske för att de inte vill att vi ska få in olika synvinklar på fakta. Det ska bara finnas en vinkel som alla måste lyda efter. Hur ska annars maktapparaten i Bryssel få som de vill?
  • Padirac
    Anonym (Oj) skrev 2022-09-11 20:34:17 följande:
    Hoppsan? Varför denna sjukliga besatthet av Ryssland? Tror du verkligen på det där själv? Hur många källor inhämtar du information om? Varför tror du man censurerar rysk massmedia i EU? Kanske för att de inte vill att vi ska få in olika synvinklar på fakta. Det ska bara finnas en vinkel som alla måste lyda efter. Hur ska annars maktapparaten i Bryssel få som de vill?
    Om jag tror att SD har fler representanter som har nära band med den ryska regimen?  

Utan tvekan
  • Flash Gordon

Ingen som har det minsta kontakt med "dagens ungdomar" är förvånad över att M och SD dominerar bland dem.

Deras största fråga är "gängen" (ni vet vilka) och inte växthusgaserna

Blå och gul
  • Flash Gordon

Tveksamt om det finns någon förstagångsväljare som inte har någon i sin närhet, i kompisgänget, på skolan, som har råkat ut för ett "gäng".

Någon som drabbats som de kan relatera till. Som de kan identifiera sig med.

"Det kunde ha varit jag"

Blå och gul
  • Anonym (Meeo)

Är inte heller förvånad att ungdomar i årets skolval till största del röstat för M och SD. Min son har, på egen hand,  insett hur han blev indoktrinerad med att SD var dåligt genom hela grundskolan.  Och därtill många av hans vänner. Till nästa val lär stödet till högern öka ännu mer.

• nihka
    Anonym (Meeo) skrev 2022-09-13 16:15:26 följande:

Är inte heller förvånad att ungdomar i årets skolval till största del röstat för M och SD. Min son har, på egen hand,  insett hur han blev indoktrinerad med att SD var dåligt genom hela grundskolan.  Och därtill många av hans vänner. Till nästa val lär stödet till högern öka ännu mer.

Orsaken till att så många förstagångsväljare röstade höger har uppgetts vara att man ville ha något nytt. Om man tänker likadant nästa gång...
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Jorå)
    nihka skrev 2022-09-16 22:24:06 följande:
    Orsaken till att så många förstagångsväljare röstade höger har uppgetts vara att man ville ha något nytt. Om man tänker likadant nästa gång...
    Det var bra tänkt av dom. Det kommer inte att bli någon lätt mandatperiod att styra över, men det blir spännande och se hur saker utvecklas framöver.
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-09-13 14:19:48 följande:
    "Generation Greta" visade sig vara en myt.
    Nu röstade 78% på ett annat parti än SD som ju är det enda klimatförnekande partiet i riksdagen, så att förstagångsväljarna inte skulle vara intresserade av miljön kan jag inte se hur får det till.
  • nihka
    Anonym (Jorå) skrev 2022-09-17 09:27:19 följande:
    Det var bra tänkt av dom. Det kommer inte att bli någon lätt mandatperiod att styra över, men det blir spännande och se hur saker utvecklas framöver.
    Förändring är inte alltid bra, vilket ordet konservativ vittnar en del om.

Det var mer utifrån att vilket läge som helst skulle förändras. Några som intervjuades i TV uppgav iaf att de hade växt upp med S-styre och inte kände till något annat och därför ville prova något annat.

Till nästa val har de ju haft en chans att utvärdera samt att de nya förstagångsväljarna kanske också vill ha en förändring.
  • Anonym (SD i mitt hjärta)
    nihka skrev 2022-09-17 11:29:28 följande:
    Förändring är inte alltid bra, vilket ordet konservativ vittnar en del om.

Det var mer utifrån att vilket läge som helst skulle förändras. Några som intervjuades i TV uppgav iaf att de hade växt upp med S-styre och inte kände till något annat och därför ville prova något annat.

Till nästa val har de ju haft en chans att utvärdera samt att de nya förstagångsväljarna kanske också vill ha en förändring.
    Framtiden får utvisa, du bör förbereda dig på besvikelse. 
  • nihka
    Anonym (SD i mitt hjärta) skrev 2022-09-17 11:33:02 följande:
    Framtiden får utvisa, du bör förbereda dig på besvikelse. 
    Nu är det här en tråd om politik och inte en plats för personer som verkar ha ett behov av att leka psykolog.
  • Anonym (SD i mitt hjärta)
    nihka skrev 2022-09-17 11:58:24 följande:
    Nu är det här en tråd om politik och inte en plats för personer som verkar ha ett behov av att leka psykolog.
    Right back to you. 
  • nihka
    Anonym (SD i mitt hjärta) skrev 2022-09-17 14:44:08 följande:
    Right back to you. 
    Språkgeniet svarar at.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-09-17 18:08:31 följande:

Generation villebråd röstar

Så det här är din nya angle att låtsas att alla unga som röstat höger är brottsoffer. REALLY?
  • Flash Gordon

Jag tycker den här var lite intressant. SVT Valu

Talet "14"

SD är alltså näst största parti bland det vi kan kalla "utomeuropeiska invandrare"

.

Ordet "huvudsakligen" innebär alltså att utomeuropeiska invånare som kommit till Sverige i unga år kan hamna i vilken som helst av de övriga tre kategorierna. Där är SD också näst största part (utom i en)

.
    Blå och gul
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2022-09-22 08:30:29 följande:

Jag tycker den här var lite intressant. SVT Valu

Talet "14"

SD är alltså näst största parti bland det vi kan kalla "utomeuropeiska invandrare"

.

Ordet "huvudsakligen" innebär alltså att utomeuropeiska invånare som kommit till Sverige i unga år kan hamna i vilken som helst av de övriga tre kategorierna. Där är SD också näst största part (utom i en)

.
    De verkar vara integrerade i fråga om politisk tillhörighet. Varnade inte du för att alla dessa personer skulle rösta på nyans?
Svar på tråden Vilket parti röstar du på i höstens val?