Anonym (Varan) skrev 2022-09-09 20:16:16 följande:
Du vet ju också att han har rätt så varför tjafsar du?
En nobrainer att S tappat till SD i den kategorin.
Jaha. Jag tjafsar, medan den du delar åsikt med diskuterar förstås
Nej. Sverige är inte uppdelat i kvinnor och invandrare som röstar på S och män i produktion som röstar brun-blått. Dra den om Rödluvan och Vargen när du ändå är i igång.
Jaha. Jag tjafsar, medan den du delar åsikt med diskuterar förstås
Nej. Sverige är inte uppdelat i kvinnor och invandrare som röstar på S och män i produktion som röstar brun-blått. Dra den om Rödluvan och Vargen när du ändå är i igång.
Om man själv arbetar och hör snacket på arbetsplatser dominerat av män så vet man hur tugget går. Min sambo arbetar på en kvinnodominerad arbetsplats och där pratar man inte om SD lika öppet.
Om man själv arbetar och hör snacket på arbetsplatser dominerat av män så vet man hur tugget går. Min sambo arbetar på en kvinnodominerad arbetsplats och där pratar man inte om SD lika öppet.
Blir det inte lite trångt att packa in hela Sveriges röstberättigade befolkning i din respektive din sambos arbetsplats?
Då skulle SD ha 5-10 röster. Det är väl en dryg handfull bittra män här som ställer till oreda på Familjeliv.
Jag pratar om män med jobb och familjer som är trötta på allt snack och ingen verkstad. Nu är det ju inte bara detta klientel som röstar på SD, utan totalt över 20%.
Svårt att marginalisera 1/5-del av Sveriges röstberättigade befolkning.
Rent krasst vad är det som SD egentligen kan förändra? De måste ju precis som alla andra följa de regler och lagar som vi har i landet?
Rent krasst vad är det som SD egentligen kan förändra? De måste ju precis som alla andra följa de regler och lagar som vi har i landet?
Vi är så vana med flata och maktlösa politiker så därför behövs SD, så att vi kan se att det går att förändra saker i Mesarnas och Mellanmjölkens land.
Anonym (Jukka) skrev 2022-09-10 07:18:30 följande:
Vi är så vana med flata och maktlösa politiker så därför behövs SD, så att vi kan se att det går att förändra saker i Mesarnas och Mellanmjölkens land.
Men VAD är det som de ska förändra där de inte behöver bry sig om lagar och regler?
Anonym (Jukka) skrev 2022-09-10 07:18:30 följande:
Håller med ovan; vad exakt ska man förändra så drastiskt? Vad tänker du på tex?