• erikaABC

Vilket parti röstar du på i höstens val?

Vilket parti röstar du på i höstens val?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti röstar du på i höstens val?
  • Flash Gordon
    Anonym (U) skrev 2022-09-10 08:28:09 följande:
    Fast då behöver man ju minst enskild majoritet. Det är inte bara att wikiredigera dem.
    Antingen får man 51% i valet eller så får man samarbeta med andra om dessa förändringar. Klart att SD, liksom alla andra partier, kan göra skillnad.
    Blå och gul
  • Anonym (Politik)

41% Rasister här inne som tror lösningen är att rösta på SD 🤮🤮

• Anonym (Jorå)
    nihka skrev 2022-09-10 00:44:19 följande:
    Blir det inte lite trångt att packa in hela Sveriges röstberättigade befolkning i din respektive din sambos arbetsplats?
    Din ovilja att visa att du förstått är beundransvärd. Dock skvallrar din förmåga att komma på nya sätt att häckla din meningsmotståndare lite lagom, men i detta fall ändå lite kul må jag säga, om att det finns något av värde även längst upp i kontoret.

Så jag utgår från att du förstår vad jag menar, men att du envist inte kan förmå dig att uttrycka detta.

Var det en korrekt analys?
  • Anonym (U)
    Flash Gordon skrev 2022-09-10 08:41:19 följande:
    Antingen får man 51% i valet eller så får man samarbeta med andra om dessa förändringar. Klart att SD, liksom alla andra partier, kan göra skillnad.

Så är det - men just när man ska samarbeta kommer ju kompromisserna in. Och sen lagkraven på förfarande hur man gör. Och så går det en bra tid. 

Jag säger inte att SD inte kan göra skillnad - jag säger bara att det här ?sd är inte som andra partier, där skulle det bli verkstad och inte snack? är överdrivet och en förhoppning hos sdväljare som skulle grusas fort.

• nihka
    Anonym (Jorå) skrev 2022-09-10 08:58:52 följande:
    Din ovilja att visa att du förstått är beundransvärd. Dock skvallrar din förmåga att komma på nya sätt att häckla din meningsmotståndare lite lagom, men i detta fall ändå lite kul må jag säga, om att det finns något av värde även längst upp i kontoret.

Så jag utgår från att du förstår vad jag menar, men att du envist inte kan förmå dig att uttrycka detta.

Var det en korrekt analys?
    Själv tycker jag det är ganska anmärkningsvärt att man hänvisar till sin och sin sambos arbetsplats när man pratar om det nationella läget och att man dessutom tror man sitter på något annat än anekdotisk bevisföring.

Vad roligt att du uppskattar mitt sätt att leda dig fram mot denna insikt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Jorå)

Det är ju komiskt att det i slutdebatterna mest handlat om att den blå sidan kritiserat röda sidan kring gängvåld och elpriser.

Medan den röda sidans argument mest handlat om att nysta kring SD:s tidigare kopplingar till nazism. Även socialdemokraternas historia luktar illa, men det tas inte upp. 

• Anonym (Jorå)
    nihka skrev 2022-09-10 09:21:49 följande:
    Själv tycker jag det är ganska anmärkningsvärt att man hänvisar till sin och sin sambos arbetsplats när man pratar om det nationella läget och att man dessutom tror man sitter på något annat än anekdotisk bevisföring.

Vad roligt att du uppskattar mitt sätt att leda dig fram mot denna insikt.
    Din tro att du som anonym internetanvändare skulle påverka min åsikt är dock aningens naiv. Men underhållande är du, det får jag ge dig!
  • nihka
    Anonym (U) skrev 2022-09-10 09:11:24 följande:

Så är det - men just när man ska samarbeta kommer ju kompromisserna in. Och sen lagkraven på förfarande hur man gör. Och så går det en bra tid. 

Jag säger inte att SD inte kan göra skillnad - jag säger bara att det här ?sd är inte som andra partier, där skulle det bli verkstad och inte snack? är överdrivet och en förhoppning hos sdväljare som skulle grusas fort.

SD måste förstås som alla andra förhålla sig till både svensk grundlag, svensk lag, EU-lagar och internationell lag liksom diverse ratificerade konventioner och skriftliga överenskommelser av olika slag. Och visst kan vi ändra i lagstiftning men det tar tid för konsekvenser måste noga kartläggas och övervägas.

Denna tröghet i ett demokratiskt systemet är nödvändig och inget någon part varken kan eller ska kunna kuppa bort.
  • nihka
    Anonym (Jorå) skrev 2022-09-10 09:28:07 följande:
    Din tro att du som anonym internetanvändare skulle påverka min åsikt är dock aningens naiv. Men underhållande är du, det får jag ge dig!
    Nu är det ingen åsikt att du och dina närmaste arbetskamrater är en statistiskt säkerställd grupp som representerar Sverige utan bara okunnighet och okunnighet är inget man kan råda bot på hos den som inte vill lära sig något.
  • nihka
    Anonym (Jorå) skrev 2022-09-10 09:25:31 följande:

Det är ju komiskt att det i slutdebatterna mest handlat om att den blå sidan kritiserat röda sidan kring gängvåld och elpriser.

Medan den röda sidans argument mest handlat om att nysta kring SD:s tidigare kopplingar till nazism. Även socialdemokraternas historia luktar illa, men det tas inte upp. 

Även. Så du tycker att SDs historia luktar illa. Inte illa att erkänna det inte ens SD själva erkänner.

Tidigare kopplingar? Nu är de inte så jättemånga, men vart har alla nazister tagit vägen tror du?
Svar på tråden Vilket parti röstar du på i höstens val?