• erikaABC

Vilket parti röstar du på i höstens val?

Vilket parti röstar du på i höstens val?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti röstar du på i höstens val?
  • Anonym (Jorå)
    nihka skrev 2022-09-09 18:25:19 följande:
    Nej, SD är nya Ny Demokrati.
    Du vet att du har fel, även om dina tafatta försök är uppfriskande.

Sossarna har tappat otroligt många hantverkare och tillika män. Dom har tröttnat.
  • nihka
    Anonym (Jorå) skrev 2022-09-09 18:28:55 följande:
    Du vet att du har fel, även om dina tafatta försök är uppfriskande.

Sossarna har tappat otroligt många hantverkare och tillika män. Dom har tröttnat.
    Hantverkare just. Så SD har börjat med åsiktsregistrering kopplat till yrke. Intressant.

Min gissning var annars att en stor grupp är dessa brachioradialiströtta män som skapar trådar på FL där de klagar på att staten inte delar de kvinnor som inte vill ha dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Postman
    Anonym (Egon) skrev 2022-09-06 17:15:08 följande:
    Jag tänker lite på samma sätt. Jag tycker inte att något parti är värd min röst. Jag är för kärnkraft men också för att vi måste faktiskt på något sätt minska vår konsumtion av t.ex. flygresor. Men det finns inget parti som kan ta den bollen. MP vill värna naturen - men tyvärr behöver vi utnyttja naturen ganska hårt om vi ska få bort fossilberoendet. Och vilket parti vågar ta upp frågan om att antalet människor på planeten måste minska? Och vi håller på att tömma haven på fisk och utarma våra jordar - det bästa sättet att föda oss är en djurproduktion som ingår i ett naturligt kretslopp med naturen. Och som kan utnyttja betesmarker som inte duger att odla. Mina åsikter hör tyvärr inte hemma i något parti. Om 50 år kommer man att ha insett vad som behöver göras - men det finns inget parti idag som har några långsiktiga lösningar. Känns bara onödigt att åka till röstningslokalen bara för att lämna ett blankt papper. Jag tycker nog att en helt utlämnad röst på samma sätt visar vad man tycker.

Ja precis. Upplever detsamma.
  • Anonym (U)
    nihka skrev 2022-09-09 18:42:57 följande:
    Hantverkare just. Så SD har börjat med åsiktsregistrering kopplat till yrke. Intressant.

Min gissning var annars att en stor grupp är dessa brachioradialiströtta män som skapar trådar på FL där de klagar på att staten inte delar de kvinnor som inte vill ha dem.
    Det kom ju i media nyss dock att LOs medlemmar i hög grad går till SD, och det är ju klassiska S-väljare annars.

https://www.expressen.se/premium/politik/lo-larmet-vidoppen-dorr-fran-s-till-sd/?referrer=article
  • Anonym (Jorå)
    nihka skrev 2022-09-09 18:42:57 följande:

Då skulle SD ha 5-10 röster. Det är väl en dryg handfull bittra män här som ställer till oreda på Familjeliv.

Jag pratar om män med jobb och familjer som är trötta på allt snack och ingen verkstad. Nu är det ju inte bara detta klientel som röstar på SD, utan totalt över 20%.

Svårt att marginalisera 1/5-del av Sveriges röstberättigade befolkning.
  • Anonym (Varan)
    nihka skrev 2022-09-09 20:10:18 följande:
    Hantverkare var det frågan om ja...
    Du vet ju också att han har rätt så varför tjafsar du?

En nobrainer att S tappat till SD i den kategorin.
  • nihka
    Anonym (Jorå) skrev 2022-09-09 19:57:56 följande:
    Då skulle SD ha 5-10 röster. Det är väl en dryg handfull bittra män här som ställer till oreda på Familjeliv.

Jag pratar om män med jobb och familjer som är trötta på allt snack och ingen verkstad. Nu är det ju inte bara detta klientel som röstar på SD, utan totalt över 20%.

Svårt att marginalisera 1/5-del av Sveriges röstberättigade befolkning.
    Jaså och kom ihåg vem det var som började när jag frågar: Var det inte lika roligt med grova överdrifter åt det andra hållet

Jomenvisst. Det har inte hänt något överhuvudtaget. Sedan typ tidernas begynnelse. Bara snack och vilken tur att SD nu kommer in med lite verkstad

SD är inte ett anständigt parti för väldigt många människor och SD behöver adressera det.

Inte alls svårt att inte samarbeta med den man inte vill samarbeta med. Har lyckats riktigt bra riktigt länge.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Vilket parti röstar du på i höstens val?