• MikNis

När en man är otrogen

När en man är otrogen då beror det oftast på att han har haft svårt att säga nej.   

• Svar på tråden När en man är otrogen
  • molly50
    Anonym (??) skrev 2022-09-10 23:46:02 följande:
    Men släpp det nu! Varför ska hon plötsligt grillas?
    Jag blev bara nyfiken på vad hon menade med sitt svar.
    Hade hon bara svarat på det på en gång så hade jag inte behövt fråga igen. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2022-09-10 17:13:07 följande:
    Jag har skrivit klart och tydligt att de inte skilde sig.
    Ja,men det var inte det jag frågade om.
    Utan det faktum att du skrev att du ställde frågor.
    Men vill du inte svara på vad du ställde frågor om så är det väl så. 
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2022-09-11 12:00:58 följande:
    Ja,men det var inte det jag frågade om.
    Utan det faktum att du skrev att du ställde frågor.
    Men vill du inte svara på vad du ställde frågor om så är det väl så. 
    OK. Det kunde vara vad som helst tex om deras relation eller annat i deras privata mellan dem, eller för den delen andra, som de ansåg att jag, i rollen som barn, inte hade med att göra/inte behövde veta. Och det var inga som helst problem med att inte få veta precis allt. Accepterade det. Barn ska inte behöva veta om och hantera vuxensaker och problem och för övrigt om det tex handlar om andra förtroenden så kanske de inte tycker det är så kul att deras vänner berättar för barnen. Med detta vill jag ha sagt att det går alldeles utmärkt att få barnen att acceptera att vissa saker behöver de inte veta om.
  • Divad

När en kvinna inte längre bryr sig om sin mans behov utan låtit honom vara utan sex och ömhet så kan hon räkna med att han är ett lätt byte för en kvinna som vill ta henne ifrån dig. Det kan vara brist på ömhet som gör mannen mottaglig för feromoner från den andra kvinnan. Eller så bryr hon sig helt enkelt om sitt utseende. Han blir snabbt betagen av henne. Han inser att han älskar dig och barnen, men han älskar den nya kvinnan mer, eftersom hon ger honom vad han behöver.

• molly50
    Anonym (M) skrev 2022-09-11 23:24:58 följande:
    OK. Det kunde vara vad som helst tex om deras relation eller annat i deras privata mellan dem, eller för den delen andra, som de ansåg att jag, i rollen som barn, inte hade med att göra/inte behövde veta. Och det var inga som helst problem med att inte få veta precis allt. Accepterade det. Barn ska inte behöva veta om och hantera vuxensaker och problem och för övrigt om det tex handlar om andra förtroenden så kanske de inte tycker det är så kul att deras vänner berättar för barnen. Med detta vill jag ha sagt att det går alldeles utmärkt att få barnen att acceptera att vissa saker behöver de inte veta om.
    Ok. Tack för förtydligandet.

Nej,man kanske inte behöver berätta några detaljer om att den ena föräldern kanske har träffat en ny.
    Men förr eller senare så lär ju barnen få veta ändå om föräldern fortsätter relationen med den nya. 
    Och det beror ju också på åldern på barnen,tycker jag.
    Är de lite större så kan de säkert lägga ihop två och två ändå.
    Barn är inte dumma. 
  • molly50
    Divad skrev 2022-09-12 04:14:16 följande:

När en kvinna inte längre bryr sig om sin mans behov utan låtit honom vara utan sex och ömhet så kan hon räkna med att han är ett lätt byte för en kvinna som vill ta henne ifrån dig. Det kan vara brist på ömhet som gör mannen mottaglig för feromoner från den andra kvinnan. Eller så bryr hon sig helt enkelt om sitt utseende. Han blir snabbt betagen av henne. Han inser att han älskar dig och barnen, men han älskar den nya kvinnan mer, eftersom hon ger honom vad han behöver.

Fast man kan ju inte lägga hela skulden för otroheten på den som blir bedragen.
    Det är trots allt ett eget val man gör om man hellre väljer otrohet framför att separera.
    Och man har ju ett ansvar för sina egna handlingar. 
  • Anonym (njet)
    Divad skrev 2022-09-12 04:14:16 följande:

Och den stackars lilla gossen kunde såklart inte ha valt något mognare sätt att hantera sitt missnöje på menar du?

Är det hennes fel att han är för omogen för att hantera problem i relationen som en vuxen?
  • Anonym (njet)
    Anonym (M) skrev 2022-09-11 23:24:58 följande:
    När vuxna beter sig som idioter och medvetet gör saker som vänder upp och ner på barnens tillvaro så ÄR det inte längre "vuxensaker" utan är i allra högsta grad barnens sak med. Och givetvis ska barnen veta varför deras liv vänds upp och ned. Man ska inte hålla på och ljuga för barn enbart för att skydda vuxna idioter.

Ja barn litar på sina föräldrar och litar på att föräldrarna alltid sätter deras väl föra sina egna lustar och när ene föräldern inte är kapabel att göra det så är det såklart fel att missbruka deras förtroende för sina föräldrar för att skyla över den ene förälderns brist på omdöme och föräldraskap.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2022-09-12 08:32:24 följande:
    Ok. Tack för förtydligandet.

Nej,man kanske inte behöver berätta några detaljer om att den ena föräldern kanske har träffat en ny.
    Men förr eller senare så lär ju barnen få veta ändå om föräldern fortsätter relationen med den nya. 
    Och det beror ju också på åldern på barnen,tycker jag.
    Är de lite större så kan de säkert lägga ihop två och två ändå.
    Barn är inte dumma. 
    Jaha men mitt inlägg handlade inte om att den ena träffar en ny.
  • Anonym (M)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-12 10:33:05 följande:
    När vuxna beter sig som idioter och medvetet gör saker som vänder upp och ner på barnens tillvaro så ÄR det inte längre "vuxensaker" utan är i allra högsta grad barnens sak med. Och givetvis ska barnen veta varför deras liv vänds upp och ned. Man ska inte hålla på och ljuga för barn enbart för att skydda vuxna idioter.

Ja barn litar på sina föräldrar och litar på att föräldrarna alltid sätter deras väl föra sina egna lustar och när ene föräldern inte är kapabel att göra det så är det såklart fel att missbruka deras förtroende för sina föräldrar för att skyla över den ene förälderns brist på omdöme och föräldraskap.
    Det behöver inte alls vända upp och ner på barnens tillvaro. Man kan välja att sköta det på bästa sätt för alla inblandade, inte minst barnen.

Och det handlar inte om att skydda vuxna, det är faktiskt helt ointressant i sammanhanget, men jag förstår att det är mer viktigt för dig att den otrogne ska få lida så mycket som möjligt, än att bespara barnen att belastas med att hantera problem som de inte kan påverka på något sätt.
Svar på tråden När en man är otrogen