Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

När en man är otrogen

Anonym (??) skrev 2022-08-06 14:21:13 följande:

Om det är tänkt som en fråga; menar du att alla som är otrogna gör det utefter ett erbjudande från någon annan? 

Vilket är helt absurt, det brukar vara de otrogna männen som raggar andra. Har själv en efter mig nu 
  • Anonym (M)
    Anonym (njet) skrev 2022-08-22 14:30:50 följande:
    Äh, det är väl det vanliga skitsnacket som alla otrogna kör med för att slippa ta ansvar för sina handlingar och utmåla sig själva som offer. Inget är någonsin deras eget fel, det är alltid någon eller något annat som fick dem att dra ner brallorna.... allt är såklart deras partners och/eller förhållandets fel.

Tänk om dessa människor kunde ägna kunde ägna lika mycket tid och energi på att jobba med sig själva som de lägger på att hitta på patetiska ursäkter  
    Fast här så handlade det om att det skulle vara den andra kvinnans fel som har raggat upp dem (vilket hon typ aldrig gör, utan det är den otrogne mannen som jagar prassel), inte partnerns och/eller förhållandets fel.
  • Anonym (M)
    Anonym (njet) skrev 2022-08-30 16:19:34 följande:
    Nu blandar du väl ihop saker, det finns inget som säger att man inte kan leva ut sin "biologi" UTAN att svika och ljuga för sin partner. Det går alldeles utmärkt att lämna det man har först och sen kan man knulla sig medvetslös om man så vill.

Otrohet har inget med biologi att göra, det är ett val.
    Ja, man kan och det går, och man kan och det går tvärtom också.
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-08-31 14:47:41 följande:
    Så du tror dina barn skulle ta parti för dig framför sin pappa i detta läget? Dom skulle unna dig din lycka och strunta i att pappan mår dåligt. 
    Ja, möjligtvis hade dom förstått i någon mån om du var öppen och tog ut skilsmässa. Men du kan fetglömma det i detta läget.
    Ta det från en som vet.
    Jag skulle inte ta parti för någon. Helst vill jag inte bli inblandad utan det där är mellan mina föräldrar, men hade jag ändå mot min vilja fått veta bakgrunden som MariaGB75 berättar så hade jag absolut INTE tagit parti emot min mamma. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-08-31 16:20:30 följande:
    Du skulle bli inblandad vare sig du vill eller inte.
    Jag hoppas ändå att föräldrar har den goda smaken att inte delge detaljer till barnen som bara angår dem som par. Det är ingenting som de ska behöva konfronteras med.
  • Anonym (M)
    Anonym (Jag vet hur...) skrev 2022-08-31 16:34:51 följande:

...även den mest envisa man ger med sig vad gäller det. En killkompis till mig, den siste mannen på jorden man kan tänka sig skulle bedra sin fru. Den andra kvinnan som uppvaktade honom skickade nakenbilder och korta inspelningar på sig själv flera gånger i veckan. 2 år av det och han trillade dit.

Så det gäller tydligen att bara hålla på tillräckligt mycket och länge så funkar det.

Har också sett detta. Gällde en man som gjorde gällande att han var väldigt principfast och vad hemska människor som bedrar är.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ordning) skrev 2022-08-31 17:07:17 följande:
    Du tror inte att barn kan klura ut ett och annat på egen hand?
    Det har jag inte sagt att de inte kan. Men varför ska man klura i något som man inte har med att göra kan jag tycka då. Föräldrarnas intima relationer angår inte mig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ordning) skrev 2022-09-01 08:26:09 följande:
    Att den ena föräldern mår väldigt dåligt rör dig alltså inte? Att det är den andre föräldern som orsakat det angår dig inte heller?
    Det berör ju mig, hade liknande som i det Maria berättade en pappa som fick mamma att må dåligt. Men jag tycker det är bra om barnen inte lastas med det faktiskt. Beror ju på ålder också så klart.
  • Anonym (M)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-01 09:46:25 följande:
    På vilket sätt menar du att ett barn inte har att göra med att ena föräldern har sönder relationen genom att vara otrogen? Det ä ju trotts allt barnen som drabbas mest av en skilsmässa?

Det beror kanske på hur gamla barnen är, du tror inte tex en 14-åring kan tänkas vilja veta varför hens liv helt plötsligt ska vändas upp och ner för att föräldrarna ska skiljas?
    Ja precis, beror ju på hur gamla också men jag minns själv i den åldern jag upplevde att jag blev alldeles för belastad, och det ör ju problem som man som barn inte kan påverka eller göra något åt, vuxenproblem. när jag är vuxen nu så tycker jag att de hade kunnat hålla sin skit för sig själva faktiskt. Och att de hade skilt sig hade nog varit det bästa.
  • Anonym (M)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-01 09:52:19 följande:
    Eller så kan man tycka att föräldrar kanske borde låta bli att göra saker de vet kommer påverka barnen negativt?

Och om de väljer att skita i det och göra det ändå så borde de själva vara vuxna nog att stå för vad de gjort inför barnen (om de är gamla nog att förstå såklart) istället för att kräva att den andra föräldern ska hjälpa dem ljuga för barnen så de slipper ta ansvar för sina handlingar inför barnen?
    Jo jag hade önskat att min pappa hade varit bättre mot min mamma: Nu var hon ju inte otrogen pga det men jag hade verkligen inte klandrat henne. Det är ingen som har krävt någonting det tycker jag faktiskt att man borde fatta själv utan att någon säger åt en att man ska bespara sina barn ifrån att belastas med vuxenproblem.
Svar på tråden När en man är otrogen