• MikNis

När en man är otrogen

När en man är otrogen då beror det oftast på att han har haft svårt att säga nej.   

• Svar på tråden När en man är otrogen
  • Anonym (Anonym@)
    molly50 skrev 2022-09-01 11:51:00 följande:
    Nu var det inte mig du citerade.
    Men om man har en sådan man som du beskriver att du har så förstår jag inte varför man väljer att stanna kvar hos honom överhuvudtaget utan hellre väljer att vara otrogen..
    Hade det varit min man så hade bara kontrollbehovet varit en dealbreaker.
    Nu vet inte jag hur gamla dina barn är.
    Men jag tycker inte att man kan skylla enbart på barnen för att man stannar kvar.
    Barn är inte dumma utan märker om en förälder inte mår bra.
    Och barn behöver inte fara ila av att föräldrarna separerar.
    Inte om det går juste till.
    Men kommer otroheten fram så kan det ju bli värre. 
    Vad är det för man MariaGB75 beskriver tycker du?
  • Anonym (Plissan89)
    MariaGB75 skrev 2022-08-31 13:44:01 följande:

Jag tror inte att man kan svara på varför man är otrogen under en längre tid, med samma person, om man inte själv varit där. Jag trodde innan att otrohet var engångsgrejer som hände när man druckit fr mycket. Alt en gift man som hittade en yngre tjej att skämma bort på sina egna villkor.
    Nu vet jag ju annat.
    Jag är lyckligare nu än jag varit på 10 år. Jag mår bra. Har inget dåligt samvete.
    Min man har tagit mig för given i 10 år. Han gör aldrig något hemma, hjälper inte till med något, Han spelar golf och dricker för mycket. När jag påtalar något av det så tycker han bara att jag gnäller. Så klart det spelar in. Jag är inte lycklig med min man men jag kommer stanna hon honom tills våra barn är lite äldre. Dem älskar jag över allt annat och de har inte gjort mig illa. Den man jag är otrogen med lever också vidare med sin familj som vanligt. Han älskar sina barn och gör allt för dem. Hur hans och hans frus förhållande är har jag aldrig frågat men det är ju klart inte tip-top eftersom han är med mig. Vi har ju så klart talat om att deras liksom vårat sex aldrig överträffat det vi har men annars pratar vi aldrig om det när vi ses. Vet inte hur länge vi kommer fortsätta, men jag vill inte leva utan honom. 
    Det kan gå veckor utan att vi ses ibland, men vi trilllar ändå tillbaka varje gång vi blir ensamma.
    Döm mig om ni vill - men man lever bara EN gång...

Jag har en fråga. Av nyfikenhet ( och lite annat) . Tycker du om att ha sex även med din man eller skulle du helst inte ha det? 
  • molly50
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-09-02 23:11:58 följande:
    Vad är det för man MariaGB75 beskriver tycker du?
    Hennes egen man. Han låter ju inte som ett kap direkt. 
  • Anonym (Anonym@)
    molly50 skrev 2022-09-03 11:51:50 följande:
    Hennes egen man. Han låter ju inte som ett kap direkt. 
    På vad för sätt?
    Vet vi att det inte finns någon anledning historiskt? Nu har ju ts visat att anledning finns, även om hon tror att hon överlistat honom.
  • Anonym (Dolly Patton)
    MikNis skrev 2022-08-05 09:44:03 följande:
    När en man är otrogen

När en man är otrogen då beror det oftast på att han har haft svårt att säga nej.   

Prova själva att försöka säga något vettigt när hon har tryckt upp sina stora behag i fejjan.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-09-03 12:55:05 följande:
    På vad för sätt?
    Vet vi att det inte finns någon anledning historiskt? Nu har ju ts visat att anledning finns, även om hon tror att hon överlistat honom.
    Ursäkta, inte ts utan Maria, som skulle in helt ot eftersom tråden inte handlar om kvinnor. Men hon var väl bara tvungen att skriva om hur smart hon/dom är.
  • molly50
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-09-03 12:55:05 följande:
    På vad för sätt?
    T ex att han kontrollerar hennes telefon,hjälper inte till med något hemma,klagar på att han får sex för sällan osv. 
    Låter det som en bra man,tycker du?
    Jag hade i alla fall lämnat.
  • molly50
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-09-03 13:00:56 följande:
    Ursäkta, inte ts utan Maria, som skulle in helt ot eftersom tråden inte handlar om kvinnor. Men hon var väl bara tvungen att skriva om hur smart hon/dom är.
    Ok. Då har jag kanske blandat ihop dem.
    Men det var Maria jag svarade. 
  • MariaGB75

Sorry att jag som kvinna klampade in och skrev i tråden som handlar om otrogna män? men är det någon skillnad egentligen?
    Jag ville bara dela mina erfarenheter/tankar kring hur det kan vara och skriva av mig lite. Det är väl vad ett forum går ut på eller? 

• Anonym (M)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-01 11:47:40 följande:
    Det beror väl kanske på vad du menar med intima... man behöver såklart inte gå in på snaskiga detaljer kring sexet men att säga att den ene föräldern varit otrogen är väl inte att gå in på detaljer?

Om du vänder på det, varför ska man undvika att att det var en otrohet som var orsaken till att man skildes när det faktisk är orsaken? Det barnen frågar efter är ju anledningen till skilsmässan och att då hålla på och undvika att säga som det är och hitta på lite finare namn för det är ju att ljuga för dem. Att man anser sig ha en bra anledning till att ljuga betyder inte att det man faktiskt gör är att ljuga.

Varför tar du för givet att just otroheten är vad som är orsak till en skilsmässa? 

Sen vet jag inte varför du tror att barnen frågar om orsaken till en skilsmässa heller. I vilket fall som helst kan man säga att mamma och pappa kan inte leva med med varandra / älskar varandra inte längre/ whatever. Herregud, även om mina föräldrar inte skilde sig (tyvärr) så gjorde de klart för mig ibland när jag ställde frågor att vissa detaljer vill de hålla för sig själva och är privat och vuxensaker, det är liksom ingenting att diskutera vidare. Och varför ska barnen belastas med saker som de ändå inte kan påverka?

Ärligt talat, det här med att vissa ska envisas och argumentera in i absurdum med att det verkligen MÅSTE berättas för barnen om vad för fel den ena personen i ett förhållande har gjort verkar ha mer att göra med någon slags hämnd/vedergällning/sadism/han ska minsann få vad han förtjänar och barnen ska förakta honom, än att se till barnens bästa i första rummet.

Svar på tråden När en man är otrogen