• MikNis

När en man är otrogen

När en man är otrogen då beror det oftast på att han har haft svårt att säga nej.   

• Svar på tråden När en man är otrogen
  • Anonym (njet)
    Anonym (M) skrev 2022-09-13 21:18:34 följande:
    Det behöver inte alls vända upp och ner på barnens tillvaro. Man kan välja att sköta det på bästa sätt för alla inblandade, inte minst barnen.

Och det handlar inte om att skydda vuxna, det är faktiskt helt ointressant i sammanhanget, men jag förstår att det är mer viktigt för dig att den otrogne ska få lida så mycket som möjligt, än att bespara barnen att belastas med att hantera problem som de inte kan påverka på något sätt.
    Du menar att en skilsmässa, förlora halva tiden med vardera förälder och tvingas pendla mellan två hem inte alls vänder upp och ner på barnens tillvaro?

Jo det handlar absolut om att skydda vuxna när ett barn som är stort nog att förstå vad otrohet betyder frågar om anledningen till skilsmässan. Jag vet inte hur du fungerar och det är mycket möjligt att när du frågar saker så vill du att folk ljuger för dig men de allra flesta människor vill ha ett ärligt svar på sina frågor. 
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-14 00:10:54 följande:
    Du menar att en skilsmässa, förlora halva tiden med vardera förälder och tvingas pendla mellan två hem inte alls vänder upp och ner på barnens tillvaro?

Jo det handlar absolut om att skydda vuxna när ett barn som är stort nog att förstå vad otrohet betyder frågar om anledningen till skilsmässan. Jag vet inte hur du fungerar och det är mycket möjligt att när du frågar saker så vill du att folk ljuger för dig men de allra flesta människor vill ha ett ärligt svar på sina frågor. 
    Ärlighet varar verkligen inte längst. På vilken planet lever du egentligen? Ser du inte hur samhället ser ut?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2022-09-13 21:13:16 följande:
    Jaha men mitt inlägg handlade inte om att den ena träffar en ny.
    Nej,men det är väl det ämnet som diskuteras i tråden. Otrohet. 
  • Anonym (njet)
    Anonym (Äntligen) skrev 2022-09-14 08:11:32 följande:
    Ärlighet varar verkligen inte längst. På vilken planet lever du egentligen? Ser du inte hur samhället ser ut?
    Och vad tror du det beror på? 
    Kan det kanske bero på att folk resonerar egoistiskt och beter sig egoistiskt?

Och vad är lösningen tror du?
    Bete sig ännu mer svinaktigt mot varandra och göra det ännu värre?

Dessutom är inte samhället riktigt så illa som många vill tro, det finns oxå väldigt mycket bra saker människor gör mot varandra som aldrig kommer med på nyheterna. 
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-14 09:05:08 följande:
    Dessutom är inte samhället riktigt så illa som många vill tro, det finns oxå väldigt mycket bra saker människor gör mot varandra som aldrig kommer med på nyheterna. 
    Speciellt här på FLSolig
  • Anonym (njet)
    Anonym (Äntligen) skrev 2022-09-14 09:51:34 följande:
    Speciellt här på FLSolig
    Nja, här på FL ser vi ganska tydligt hur egoistiska människor ogillar att deras egoism ifrågasätts eller kritiseras. De vill helt enkelt kunna bete sig egoistiskt utan motstånd. Och att då ge dem medhåll för det gynnar ju bara egoismen i samhället Flört
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-14 10:01:28 följande:
    Nja, här på FL ser vi ganska tydligt hur egoistiska människor ogillar att deras egoism ifrågasätts eller kritiseras. De vill helt enkelt kunna bete sig egoistiskt utan motstånd. Och att då ge dem medhåll för det gynnar ju bara egoismen i samhället Flört
    Du har uppnått självinsikt. BerömvärtSolig
  • Anonym (njet)
    Anonym (Äntligen) skrev 2022-09-14 10:11:43 följande:
    Du har uppnått självinsikt. BerömvärtSolig
    Att jag ogillar egoistiska människor har jag vetat länge.

Att egoistiska människor ogillar att deras egoism ifrågasätts eller kritiseras har jag oxå vetat länge.

Bristen på självinsikt ligger nog snarare hos egoisterna som inte tål att deras egoism ifrågasätts. Jag menar, om man på allvar att man kan bete sig lite som man vill mot andra och aldrig få kritik för det så har man ju helt klart en hel del att jobba på Drömmer
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-14 10:55:17 följande:
    Att jag ogillar egoistiska människor har jag vetat länge.

Att egoistiska människor ogillar att deras egoism ifrågasätts eller kritiseras har jag oxå vetat länge.

Bristen på självinsikt ligger nog snarare hos egoisterna som inte tål att deras egoism ifrågasätts. Jag menar, om man på allvar att man kan bete sig lite som man vill mot andra och aldrig få kritik för det så har man ju helt klart en hel del att jobba på Drömmer
    Uppenbarligen förstår du inte vad begreppet självinsikt innebär.  Du får väl "jobba" på det Solig
  • Anonym (njet)
    Anonym (Äntligen) skrev 2022-09-14 11:42:05 följande:
    Uppenbarligen förstår du inte vad begreppet självinsikt innebär.  Du får väl "jobba" på det Solig
    Och du borde jobba på ditt samvete och värderingar.

The truth shall set u free....Cool
Svar på tråden När en man är otrogen