• molly50

När en man är otrogen

MariaGB75 skrev 2022-09-01 10:45:22 följande:
    Nja, nu har han alltid kollat var jag är. I flera år. Han kollar var barnen är också. Det handlar inte om att han bryr sig om mig. Jag är helt övertygad om att han älskar mig på sitt sätt. Han tror, trots att jag "gnällt" på honom att hjälpa mig och stötta mig i 10 år, att han är felfri. 
    Jag har haft två stressrelaterade sjukdomar de senaste 3 åren varav en ledde till operation. Han fattar fortfarande inte att han borde göra mer hemma. Jag tycker att hjälpas åt är ett större tecken på kärlek än att hålla koll på sin fru via en app. 
    Jag tycker att se till att din fru är sexuellt tillfredsställd är ett större tecken på kärlek än att tjata på henne att hon är tråkig för att hon inte vill knulla oftare. 
    Vad tycker du?
    Nu var det inte mig du citerade.
    Men om man har en sådan man som du beskriver att du har så förstår jag inte varför man väljer att stanna kvar hos honom överhuvudtaget utan hellre väljer att vara otrogen..
    Hade det varit min man så hade bara kontrollbehovet varit en dealbreaker.
    Nu vet inte jag hur gamla dina barn är.
    Men jag tycker inte att man kan skylla enbart på barnen för att man stannar kvar.
    Barn är inte dumma utan märker om en förälder inte mår bra.
    Och barn behöver inte fara ila av att föräldrarna separerar.
    Inte om det går juste till.
    Men kommer otroheten fram så kan det ju bli värre. 
  • molly50
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-09-02 23:11:58 följande:
    Vad är det för man MariaGB75 beskriver tycker du?
    Hennes egen man. Han låter ju inte som ett kap direkt. 
  • molly50
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-09-03 12:55:05 följande:
    På vad för sätt?
    Vet vi att det inte finns någon anledning historiskt? Nu har ju ts visat att anledning finns, även om hon tror att hon överlistat honom.
    T ex att han kontrollerar hennes telefon,hjälper inte till med något hemma,klagar på att han får sex för sällan osv. 
    Låter det som en bra man,tycker du?
    Jag hade i alla fall lämnat.
  • molly50
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-09-03 13:00:56 följande:
    Ursäkta, inte ts utan Maria, som skulle in helt ot eftersom tråden inte handlar om kvinnor. Men hon var väl bara tvungen att skriva om hur smart hon/dom är.
    Ok. Då har jag kanske blandat ihop dem.
    Men det var Maria jag svarade. 
  • molly50
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-09-04 00:53:33 följande:
    Och det var Maria jag syftade på. Men du svarade egentligen inte. Du räknar upp det hon säger och tycker det är ok att hon knullar kollegan på jobbet??
    För det är ju precis det som händer, och hon har en "anledning" tycker hon?

Vad det gäller att han kan se var Maria och barnen är tycker inte jag är konstigt. Det har jag många kompisar som har lagt in det i tfn..båda som par..av omtanke om det skulle hända något.
    Har själv föreslagit det för min fru eftersom jag jobbar mycket ensam, och ibland på oländiga ställen. Tråkigt att bli hittad på våren vid snösmältningen.
    Tjata om sex kanske han är tvungen till eftersom kollegan jobbar hårt för att ta det som han annars skulle få.

Det vet du väl Molly att otrogna alltid har anledning till sin otrohet. Det är alltid motpartens fel.Obestämd
    Lite besviken på dig. Du brukar kunna se igenom falskhet.
    Du måste ha missförstått mig totalt.
    Var ser du att jag tycker att Marias otrohet är ok?
    Du kanske missade mitt inlägg där jag frågade varför hon stannar kvar och väljer otrohet framför att lämna?

Ja,men i detta fallet så verkar det ju inte som att han vill ha kontroll på vart Maria är av ren omtanke. Utan snarare ett kontrollbehov.
    Och det tycker jag är en annan sak.
    För mig hade det varit långt över gränsen för vad som är ok.
    Och jag hade hellre valt att lämna,om han inte skulle förbättra sig,än att välja otrohet. 

Ja,jag vet att otrogna alltid har ursäkter för sin otrohet.
    Och därför frågade jag också Maria varför hon valde otroheten framför att lämna.
    Det fick jag dock inget svar på.
    Jag blir faktiskt också lite besviken på att du verkar missförstå mig så. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2022-09-10 11:38:07 följande:
    Ja precis, de skilde sig inte och jag ställde inga frågor om någon skilsmässa.
    Hur menar du då med det här?

ibland när jag ställde frågor 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2022-09-10 12:12:20 följande:
    Det handlade om andra saker än en skilsmässa, hur skulle jag kunna ha ställt frågor om någon skilsmässa när det inte fanns någon skilsmässa?
    Ok. Men då borde du kanske ha förtydligat det lite mer.
    Det var lätt att missuppfatta den meningen.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2022-09-10 15:16:31 följande:
    Skyll inte på mig för att ni missuppfattar och läser in någonting som inte står där.
    Om det bara varit en som hade missuppfattat så hade jag kunnat hålla med dig.
    Men när fler frågar dig samma sak så är det kanske du som har varit lite otydlig.
  • molly50
    Anonym (??) skrev 2022-09-10 23:46:02 följande:
    Men släpp det nu! Varför ska hon plötsligt grillas?
    Jag blev bara nyfiken på vad hon menade med sitt svar.
    Hade hon bara svarat på det på en gång så hade jag inte behövt fråga igen. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2022-09-10 17:13:07 följande:
    Jag har skrivit klart och tydligt att de inte skilde sig.
    Ja,men det var inte det jag frågade om.
    Utan det faktum att du skrev att du ställde frågor.
    Men vill du inte svara på vad du ställde frågor om så är det väl så. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2022-09-11 23:24:58 följande:
    OK. Det kunde vara vad som helst tex om deras relation eller annat i deras privata mellan dem, eller för den delen andra, som de ansåg att jag, i rollen som barn, inte hade med att göra/inte behövde veta. Och det var inga som helst problem med att inte få veta precis allt. Accepterade det. Barn ska inte behöva veta om och hantera vuxensaker och problem och för övrigt om det tex handlar om andra förtroenden så kanske de inte tycker det är så kul att deras vänner berättar för barnen. Med detta vill jag ha sagt att det går alldeles utmärkt att få barnen att acceptera att vissa saker behöver de inte veta om.
    Ok. Tack för förtydligandet.

Nej,man kanske inte behöver berätta några detaljer om att den ena föräldern kanske har träffat en ny.
    Men förr eller senare så lär ju barnen få veta ändå om föräldern fortsätter relationen med den nya. 
    Och det beror ju också på åldern på barnen,tycker jag.
    Är de lite större så kan de säkert lägga ihop två och två ändå.
    Barn är inte dumma. 
  • molly50
    Divad skrev 2022-09-12 04:14:16 följande:

När en kvinna inte längre bryr sig om sin mans behov utan låtit honom vara utan sex och ömhet så kan hon räkna med att han är ett lätt byte för en kvinna som vill ta henne ifrån dig. Det kan vara brist på ömhet som gör mannen mottaglig för feromoner från den andra kvinnan. Eller så bryr hon sig helt enkelt om sitt utseende. Han blir snabbt betagen av henne. Han inser att han älskar dig och barnen, men han älskar den nya kvinnan mer, eftersom hon ger honom vad han behöver.

Fast man kan ju inte lägga hela skulden för otroheten på den som blir bedragen.
    Det är trots allt ett eget val man gör om man hellre väljer otrohet framför att separera.
    Och man har ju ett ansvar för sina egna handlingar. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2022-09-13 21:13:16 följande:
    Jaha men mitt inlägg handlade inte om att den ena träffar en ny.
    Nej,men det är väl det ämnet som diskuteras i tråden. Otrohet. 
Svar på tråden När en man är otrogen