• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-29 19:07:25 följande:
    Förklara för mig varför du måste veta flera gånger vad experterna gjort fel med? Räcker det verkligen inte med att du får det svaret EN gång? 

I just frågan om biverkningar av vaccinet så är det ingen som vet ännu om de har fel eller rätt. Det är förtidigt att utala som då inga långtidsstudier är färdiga. Förstår du verkligen inte det? 

Okey, vad har experterna gjort fel med att berätta de inte ger skador efter 6veckor(en del säger par veckor till) och där man inte kan längre se nya skadeverkningar eller biverkningar.
    Så kan du sakligt beskriva de experter som har fel på denna punkten att vaccin inte ger skada 10år senare och substansen inte ens existerat i kroppen i praktiskt taget 10år.

SÅ berätta experternas fel där då, för det har du aldrig gjort.
    Och börja prata om andra fel, hjälper dig inte här, då detta är en djupt förankrad beprövad erfarenhet med många långtidsstudier som stödjer deras hypotes.

Så jo, de vet de har rätt och pga den beprövade erfarenheten.

Och sen är det också ett makalöst påstående att hävda en substans som ej finns i kroppen ska göra skada 10år senare och ej ens närvarande längre.
    Det är en sak till du aldrig bemött och hur det ska gå till.(Och det är där magin kommer in = skapas ur tomma intet.)

Jag har förstått sedan sekund ett att du aldrig kan sy ihop detta antivaccer propaganda till vara en sak för vaccin.
    Och det är rätt talande att du inte ens en enda gång förklarade det sakligt och detta pga du vet att du aldrig kan och att du har stora problem med den tillhörande beprövade erfarenheten man har med vaccin och att de har aldrig gjort det du påstår.

Och varför du sprider antivaccer propaganda är en gåta, vad är uppsåtet med det?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-30 11:47:39 följande:

Okey, vad har experterna gjort fel med att berätta de inte ger skador efter 6veckor(en del säger par veckor till) och där man inte kan längre se nya skadeverkningar eller biverkningar.
    Så kan du sakligt beskriva de experter som har fel på denna punkten att vaccin inte ger skada 10år senare och substansen inte ens existerat i kroppen i praktiskt taget 10år.

SÅ berätta experternas fel där då, för det har du aldrig gjort.
    Och börja prata om andra fel, hjälper dig inte här, då detta är en djupt förankrad beprövad erfarenhet med många långtidsstudier som stödjer deras hypotes.

Så jo, de vet de har rätt och pga den beprövade erfarenheten.

Och sen är det också ett makalöst påstående att hävda en substans som ej finns i kroppen ska göra skada 10år senare och ej ens närvarande längre.
    Det är en sak till du aldrig bemött och hur det ska gå till.(Och det är där magin kommer in = skapas ur tomma intet.)

Jag har förstått sedan sekund ett att du aldrig kan sy ihop detta antivaccer propaganda till vara en sak för vaccin.
    Och det är rätt talande att du inte ens en enda gång förklarade det sakligt och detta pga du vet att du aldrig kan och att du har stora problem med den tillhörande beprövade erfarenheten man har med vaccin och att de har aldrig gjort det du påstår.

Och varför du sprider antivaccer propaganda är en gåta, vad är uppsåtet med det?

Gjort fel?
    Vad är det egentligen du inte förstår? 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-30 17:21:20 följande:
    Gjort fel?
    Vad är det egentligen du inte förstår? 

Vilka experter har fel om att den beprövade erfarenheten att vaccin i9nte ger skada/biverkning efter 10år och varit ur kroppen.
    För det experterna berättar är ju korrekt med den beprövade erfarenheten.

SÅ vad har experterna gjort fel då?
    Undrar då du inte ens gång påvisat detta, och prata om annat funkar inte, då jag vet du älskar prata om andra fel de haft.
    Men du kan inte påvisa ens en gång de haft fel med vaccin......

Svårt att förstå nått du inte ens en gång gett, är inte det självförklarande?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-30 17:49:50 följande:

Vilka experter har fel om att den beprövade erfarenheten att vaccin i9nte ger skada/biverkning efter 10år och varit ur kroppen.
    För det experterna berättar är ju korrekt med den beprövade erfarenheten.

SÅ vad har experterna gjort fel då?
    Undrar då du inte ens gång påvisat detta, och prata om annat funkar inte, då jag vet du älskar prata om andra fel de haft.
    Men du kan inte påvisa ens en gång de haft fel med vaccin......

Svårt att förstå nått du inte ens en gång gett, är inte det självförklarande?

Det är ingen som vet det ännu. 

Och som du sedan tidigare läsr i tråden och även kommentera så har experterna gjort den del fel ifht pandemin och vaccinet. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-30 18:31:40 följande:
    Det är ingen som vet det ännu. 

Och som du sedan tidigare läsr i tråden och även kommentera så har experterna gjort den del fel ifht pandemin och vaccinet. 

Såklart de vet, de har låååång beprövad erfarenhet av nya vaccin sedan innan.
    Och ingen av dessa har gjort det du påstår.
    Så varför tror du att du vet bättre än experterna?

Och nej, de har aldrig haft fel om detta innan om vaccin och att de inte gör som du vill gälla efter 10år substansen varit ur kroppen som vaccinet består av.
    Och inte ens en enda gång har du påvisat annat.

Och ditt argument, det är att prata om annat och som är irrelevant för skadeverkningar och biverkningar efter 10år och det tror du någon går på?

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-30 18:35:33 följande:

Såklart de vet, de har låååång beprövad erfarenhet av nya vaccin sedan innan.
    Och ingen av dessa har gjort det du påstår.
    Så varför tror du att du vet bättre än experterna?

Och nej, de har aldrig haft fel om detta innan om vaccin och att de inte gör som du vill gälla efter 10år substansen varit ur kroppen som vaccinet består av.
    Och inte ens en enda gång har du påvisat annat.

Och ditt argument, det är att prata om annat och som är irrelevant för skadeverkningar och biverkningar efter 10år och det tror du någon går på?

Så du har igen missat att vaccinet är nytt? 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-30 19:01:44 följande:
    Så du har igen missat att vaccinet är nytt? 

Den beprövade erfarenheten med nya vaccin genom decennierna, den är att det som experterna hypotesen säger är korrekt.
    Vad säger du sakligt att experterna har fel med sin hypotes som de har decennier beprövad erfarenhet aldrig hänt?

Osakliga oneliners berättar du redan vet om att du har inget som motsäger deras berövade erfarenhet och med saklighet.

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-30 19:36:02 följande:

Den beprövade erfarenheten med nya vaccin genom decennierna, den är att det som experterna hypotesen säger är korrekt.
    Vad säger du sakligt att experterna har fel med sin hypotes som de har decennier beprövad erfarenhet aldrig hänt?

Osakliga oneliners berättar du redan vet om att du har inget som motsäger deras berövade erfarenhet och med saklighet.

Ha, men vaccinet är nytt. 

Jag har aldrig sagt att experterna har fel. Detta för att vi inte vet ännu. 

Vad med det är det du inte förstår? 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-30 19:38:22 följande:
    Ha, men vaccinet är nytt. 

Jag har aldrig sagt att experterna har fel. Detta för att vi inte vet ännu. 

Vad med det är det du inte förstår? 

Försöker du säga inga nya vaccin har funnits innan och när vi har många många decennier av nya vaccin och aldrig någonsin uppvisat den egenskap du säger i din "hypotes"?
    Jo, vi vet att de baserar sin hypotes på beprövad erfarenhet av nya vaccin i många många decennier.
    Och inte ens en gång har de sett vad du påstår som ska ske vid 10åre och 1sekund.

Förstår inte varför du aldrig påvisar nått som stödjer din"hypotes", kommer det ta lång tid till? Solig

Menar du att experter har inga fel då?
    Efter du försöker säga du aldrig sagt detta?

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-30 19:43:06 följande:

Försöker du säga inga nya vaccin har funnits innan och när vi har många många decennier av nya vaccin och aldrig någonsin uppvisat den egenskap du säger i din "hypotes"?
    Jo, vi vet att de baserar sin hypotes på beprövad erfarenhet av nya vaccin i många många decennier.
    Och inte ens en gång har de sett vad du påstår som ska ske vid 10åre och 1sekund.

Förstår inte varför du aldrig påvisar nått som stödjer din"hypotes", kommer det ta lång tid till? Solig

Menar du att experter har inga fel då?
    Efter du försöker säga du aldrig sagt detta?

Så du vet vad min hypotes är? Vad är min hypotes? 

Notera att jag inte ens har en hypotes. Men du vet tydligen om min icke-existerande hypotes... 

Nej, jag har aldrig sagt att experterna har fel. Så sluta lägg ord i min mun. 

Däremot har expertar haft fel om andra saker vad det gäller både pandemin och vaccinet. Något du redan fått veta i tråden och även kommenterar. Men det var du väl resan glömt.... 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?