• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • klyban
    Sk007 skrev 2023-06-27 16:12:52 följande:
    Jag följer inte amerikansk media, bara svensk.
    I Sverige sades det 90-95% skydd mot covid, lite olika beroende på fabrikat.
    Sen när alla blev sjuka ändå så ändrades det till att det var skydd mot svår sjukdom. Lite kappvändning mao.

Jag har aldrig påstått att någon hävdat att vaccinet skyddar amerikaner mot covid till 100%. Hur kan du misstolka något så fruktansvärt?
    Eller hittar du bara på?

Angående vilken expert som sagt att covid var lika smittsamt som vattkopper är svaret bara en googling bort.
    Som brukligt i tråden hänvisar även jag bara till google. Hittar du inte svaret där så är det pga ditt ointresse för fakta.
    Men lite kul att även experterna högst upp har fel ibland, det skrattar jag gott åt.

Nej, de sade 65-90% skydd mot smitta beroende på vaccin, som studierna berättar.
    Mot svårt sjukdomsförlopp sade de 95%, som också har bekräftats med Alpha och när de som dog var till ~99% ovaccinerade.

Kanske du ska lyssna mer på FHM, som gett korrekt uppgifter.

Inget du skriver har någon betydelse här, och uppgifter har vi vad som är vad.
    Så vad är ditt uppsåt, mer än cherrypicka och säga alla experter har fel?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-27 16:19:33 följande:

Nej, jag anser mig inte vet bättre än en famakolog. Var har du fått det ifrån. Du måste faktiskt börja läsa vad som står i inläggen, INNAN DU KOMMENTERAR! 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-27 17:10:15 följande:
    Nej, jag anser mig inte vet bättre än en famakolog. Var har du fått det ifrån. Du måste faktiskt börja läsa vad som står i inläggen, INNAN DU KOMMENTERAR! 

Dessa är minst par steg ovanför en farmakolog.
    Och om du säger att de har fel med sina 6veckor...., ja, då säger du per automatik att du vet bättre.

Men eftersom ingen saklighet eller beprövad erfarenhet kommer, som ens antyder annat.
    Det berättar att 10år är nonsens.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-27 17:50:43 följande:

Dessa är minst par steg ovanför en farmakolog.
    Och om du säger att de har fel med sina 6veckor...., ja, då säger du per automatik att du vet bättre.

Men eftersom ingen saklighet eller beprövad erfarenhet kommer, som ens antyder annat.
    Det berättar att 10år är nonsens.

Börja läs mina inlägg istället
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-27 17:53:22 följande:
    Börja läs mina inlägg istället

Osaklig oneliner IGEN, som berättar du gett upp och säga vad som är fel med vad EXPERTER säger.
    DU är medveten du sagt till mig att du är ingen farmakolog, och sen har du ingen saklighet eller beprövad erfarenhet som säger de som är flera steg ovanför en farmakolog har fel och vad sakligt och med berövad erfarenhet.

Så en ny osaklig oneliner?
    Eller ska du gnälla om att det är med ett "E" i oneliner nu?

Hur kommer det sig du aldrig kommer till att ha något som säger de kanske kanske har fel.
    Kan det vara så enkelt att du redan vet du har fel, men har inte förmågan som jag har och erkänna mina fel?

Jag gissar en NY och Osaklig oneliner kommer, som berättar en enda sak och att du inte vill delta i en saklig diskussion längre.(Som om inte dina flera hundra inlägg med oneliners redan har berättat.)

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-27 21:25:36 följande:

Osaklig oneliner IGEN, som berättar du gett upp och säga vad som är fel med vad EXPERTER säger.
    DU är medveten du sagt till mig att du är ingen farmakolog, och sen har du ingen saklighet eller beprövad erfarenhet som säger de som är flera steg ovanför en farmakolog har fel och vad sakligt och med berövad erfarenhet.

Så en ny osaklig oneliner?
    Eller ska du gnälla om att det är med ett "E" i oneliner nu?

Hur kommer det sig du aldrig kommer till att ha något som säger de kanske kanske har fel.
    Kan det vara så enkelt att du redan vet du har fel, men har inte förmågan som jag har och erkänna mina fel?

Jag gissar en NY och Osaklig oneliner kommer, som berättar en enda sak och att du inte vill delta i en saklig diskussion längre.(Som om inte dina flera hundra inlägg med oneliners redan har berättat.)

Det var inget osakligt. Det var ett kort sakligt och koncist inlägg. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-27 21:32:39 följande:
    Det var inget osakligt. Det var ett kort sakligt och koncist inlägg. 

Ny oneliner, som är än mer osaklig än den förra.
    Hur ens det var möjligt.

Så vad är det jag ska läsa som säger experterna har fel i sin saklighet OCH den beprövade erfarenheten?

Så vad ska jag läsa, för till den biten kommer du aldrig och sakligt.

Men såklart, du säger läsa allt, men det är ju samma där ingen saklighet eller beprövad erfarenhet som berättar att experterna har fel.
    Och som du såg, din oneliner glömde att berätta nått detta Solig

Så en ny osaklig oneliner som berättar du gett upp och berättar du vet att experterna har rätt?(Gissar på jag får rätte igen, och börjar bli jobbigt att ha rätt jämnt.)

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-27 23:32:44 följande:

Ny oneliner, som är än mer osaklig än den förra.
    Hur ens det var möjligt.

Så vad är det jag ska läsa som säger experterna har fel i sin saklighet OCH den beprövade erfarenheten?

Så vad ska jag läsa, för till den biten kommer du aldrig och sakligt.

Men såklart, du säger läsa allt, men det är ju samma där ingen saklighet eller beprövad erfarenhet som berättar att experterna har fel.
    Och som du såg, din oneliner glömde att berätta nått detta // Solig

Så en ny osaklig oneliner som berättar du gett upp och berättar du vet att experterna har rätt?(Gissar på jag får rätte igen, och börjar bli jobbigt att ha rätt jämnt.)

Du kan börja att läsa vad jag skrivit, dvs mina inlägg. Som jag redan har skrivit till dig. Har redan glömt det?

Sedan kan vi diskutera. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-27 23:35:18 följande:
    Du kan börja att läsa vad jag skrivit, dvs mina inlägg. Som jag redan har skrivit till dig. Har redan glömt det?

Sedan kan vi diskutera. 

Ja, du berättat att experterna inte har rätt, mer än en gång.

Och här kommer den intressanta delen, det du sagt finns ingen saklighet eller beprövad erfarenhet som stödjer.
    Det experterna säger har stöd i sakligheten och den beprövade erfarenheten.

Och varför du kör mer oneliners, det är för att du vet att experterna har rätt och att du aldrig kan diskutera detta utan säga det.
    Då du satt dig i en rävsax och när du säger du vet bättre än experterna.
    Det är därför vi alla vet du aldrig någonsin kan komma till en saklig diskussion, för det skulle innebära du måste säga att experterna har rätt.

Men lugnt, nu kommer en ny oneliner pga att du aldrig kan få bort experternas och att substansen i vaccinen inte kan ge skada 10år senare och varit ur kroppen praktisk taget hela den tiden Solig

• Anonym (Mmm)
    klyban skrev 2023-06-28 06:24:31 följande:

Ja, du berättat att experterna inte har rätt, mer än en gång.

Och här kommer den intressanta delen, det du sagt finns ingen saklighet eller beprövad erfarenhet som stödjer.
    Det experterna säger har stöd i sakligheten och den beprövade erfarenheten.

Och varför du kör mer oneliners, det är för att du vet att experterna har rätt och att du aldrig kan diskutera detta utan säga det.
    Då du satt dig i en rävsax och när du säger du vet bättre än experterna.
    Det är därför vi alla vet du aldrig någonsin kan komma till en saklig diskussion, för det skulle innebära du måste säga att experterna har rätt.

Men lugnt, nu kommer en ny oneliner pga att du aldrig kan få bort experternas och att substansen i vaccinen inte kan ge skada 10år senare och varit ur kroppen praktisk taget hela den tiden Solig

Herregud vad jobbig du är
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?