• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-21 06:28:39 följande:

Experter säger 6veckor..., då den beprövade erfarenheten och fakta berättar att de tär så.

Vad har du för hypotes som bygger på saklighet och beprövad erfarenhet som berättar att en annan tanke kan vara på sin plats att ha här?
    Och kom på det senare att du gett en hypotes, och den mest osakliga och helt sakna grund i den tidigare beprövade erfarenheten.
    Och din hypotes heter "Man kan aldrig veta." som är det mest ovetenskapliga man kan hitta.

Det är intressant och se hur du hela tiden flyr ifrån saklighet och den beprövade erfarenheten och i syfte att aldrig förklara din hypotes som inte grundar sig på nått alls.

Experterna säger du har fel!

Och vad har jag fel i? 
  • Polyrytm

Rochelle Walensky på CDC (USAs motsvarighet och tongivande till Folkhälsomyndigheten) vägrar svar på frågan om de bett Facebook, twitter och andra bigtech företag att censurera kritik och frågor om covid-vaccinet.

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-21 10:48:57 följande:
    Och vad har jag fel i? 

Har du redan glömt, imponerande då det är tusen inlägg med exakt samma.

Eller försöker du nu med detta säga att Experterna har rätt och när säger 6 veckor..., som är grundat i saklighet och beprövad erfarenhet.
    Om så, så undrar man varför du ens skrev de andra 999 inläggen för :lol:

Så är det dax att pudla nu, eller ska vi köra en sväng till?
    Och Experterna berättar för oss vid 6 veckor(En del har par veckor till.) så kan man inte längre se nya skador eller nya biverkningar av vaccinen.
    Och detta är baserat sig i sakligheten och beprövade erfarenheten och då nya virus och nya vaccin sedan innan.

Så menar du att experterna har fel???
    Och om så, vad baserar du det i för saklighet och beprövad erfarenhet?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-21 12:01:42 följande:

Har du redan glömt, imponerande då det är tusen inlägg med exakt samma.

Eller försöker du nu med detta säga att Experterna har rätt och när säger 6 veckor..., som är grundat i saklighet och beprövad erfarenhet.
    Om så, så undrar man varför du ens skrev de andra 999 inläggen för :lol:

Så är det dax att pudla nu, eller ska vi köra en sväng till?
    Och Experterna berättar för oss vid 6 veckor(En del har par veckor till.) så kan man inte längre se nya skador eller nya biverkningar av vaccinen.
    Och detta är baserat sig i sakligheten och beprövade erfarenheten och då nya virus och nya vaccin sedan innan.

Så menar du att experterna har fel???
    Och om så, vad baserar du det i för saklighet och beprövad erfarenhet?

Det är lite svårt att glömma något jag aldrig sagt. Så vad har jag fel i? 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-21 12:02:44 följande:
    Det är lite svårt att glömma något jag aldrig sagt. Så vad har jag fel i? 

Berättar du nu att Experterna har rätt med sina 6 veckor..., för det besvarar din fråga per automatik om du har rätt eller fel.

Så har du fel eller inte, eller är detta en fråga du inte kan svara, då du igen hamnar i rävsaxen där du går emot experterna.
    Och håller du med experterna, ja, tusen inlägg i onödan har du då gjort.
    För hade då räckt säga experterna har rätt då.

Och du är också den ENDA som kan svara på om du säger experter har rätt eller fel och med sin saklighet och beprövade erfarenhet.
    Och vill du ändå ha svar efter du gett ditt svar om Experter har rätt eller fel, så gör jag detta jätte gärna.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-21 12:29:35 följande:

Berättar du nu att Experterna har rätt med sina 6 veckor..., för det besvarar din fråga per automatik om du har rätt eller fel.

Så har du fel eller inte, eller är detta en fråga du inte kan svara, då du igen hamnar i rävsaxen där du går emot experterna.
    Och håller du med experterna, ja, tusen inlägg i onödan har du då gjort.
    För hade då räckt säga experterna har rätt då.

Och du är också den ENDA som kan svara på om du säger experter har rätt eller fel och med sin saklighet och beprövade erfarenhet.
    Och vill du ändå ha svar efter du gett ditt svar om Experter har rätt eller fel, så gör jag detta jätte gärna.

Om du ändå kunde läsa min inlägg. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-21 12:37:10 följande:
    Om du ändå kunde läsa min inlägg. 

Experten berättar att nya skador och biverkningar går inte se efter 6 veckor, några säger par veckor till.
    Och har experterna fel menar du eller inte?
    Jag förstår du hamnade i en situation där ja eller nej berättar nått, och du presenterade en osaklig oneliner igen istället.

Och varför säger experter det dom gör?
    Jo, det gör dom för de haft nya virus och nya vaccin innan och sen vaccinerat med, det vill säga redan en beprövad erfarenhet.
    Sen steg två så har du du en makalös process du säger ska finnas, och hur en substans som inte längre EXISTERAR i kroppen längre ska göra skada och ge biverkningar och man inget sett före.

Så berättar experterna rätt, eller har du en annan tanke som berättar de har fel.
    Verkar vi kommit till frågan som du inte ens kan svara på, då det lyfter en frågan vad du hållit på med i 1001 inlägg före.
    Och här kan inga efterkonstruktioner med infektionsläkare vara en ursäkt heller

Så?
    En osaklig oneliner tillbaka igen som berättar du gett upp?
    För de är många nuförtiden.

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-21 16:39:29 följande:

Experten berättar att nya skador och biverkningar går inte se efter 6 veckor, några säger par veckor till.
    Och har experterna fel menar du eller inte?
    Jag förstår du hamnade i en situation där ja eller nej berättar nått, och du presenterade en osaklig oneliner igen istället.

Och varför säger experter det dom gör?
    Jo, det gör dom för de haft nya virus och nya vaccin innan och sen vaccinerat med, det vill säga redan en beprövad erfarenhet.
    Sen steg två så har du du en makalös process du säger ska finnas, och hur en substans som inte längre EXISTERAR i kroppen längre ska göra skada och ge biverkningar och man inget sett före.

Så berättar experterna rätt, eller har du en annan tanke som berättar de har fel.
    Verkar vi kommit till frågan som du inte ens kan svara på, då det lyfter en frågan vad du hållit på med i 1001 inlägg före.
    Och här kan inga efterkonstruktioner med infektionsläkare vara en ursäkt heller

Så?
    En osaklig oneliner tillbaka igen som berättar du gett upp?
    För de är många nuförtiden.

Du ältar samma saker om och im igen. Varför? 

Varför inte bara läsa inläggen så kanske vi kan diskutera det som faktiskt står istället för en massa annat svammel? 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-22 14:32:23 följande:
    Du ältar samma saker om och im igen. Varför? 

Varför inte bara läsa inläggen så kanske vi kan diskutera det som faktiskt står istället för en massa annat svammel? 

Experterna säger att redan vid 6 veckor så ser man inga nya skador och biverkningar, och detta gör dom pga saklighet med vaccinet och den beprövade erfarenheten.
    Och vi är här för du har gjort gällande att ett antivaccer propganda är att beakta, fast experterna berättar det är fel.

Så världens enklaste fråga, försöker du säga experterna har fel?

Skriv gärna nått i inläggen än intetsägande oneliners, så finns det nått sakligt att läsa.
    Men sen du krävde saklighet av mig, så är det väldigt torrt med saklighet ifrån dig.
    Så börja med vad experterna säger och vad du anser är fel i vad de säger och sakligt.
    Men du vet ju redan om att om du gör detta, så kommer du komma till den punkt att det du lyft är bara en konspiration av antivaccers propaganda.
    Och du har inte förmågan att erkänna fel vet vi sen innan, då jag känner dig mycket väl på den punkten, då det inte finns på kartan att det kommer ske.

Så därför tar detta aldrig slut.
    Så vad tror du, har experterna fel med så gedigen kunskaper mot vad du har, som även sagt att du inte är en farmakolog, och dessa är flera steg ÖVER farmakologer.
    Nå? Solig

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?