• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-19 16:55:35 följande:

Du skriver ju inget längre, inte gjort på EVIGHETER.
    Och när du skrev något, så sade du att du vet bättre än experterna och när dom sade att redan vid 6 veckor kan inte längre ens se det du påstår ska ske om 10år och 1 sekund.

Oneliners och osaklighet, berättar du redan gett upp och detta sedan länge.
    Och det senaste du försökte forma mer meningar, så berättade du att du vet bättre än experterna, inte genom säga du vet bättre.
    Utom genom säga att om 10år, fast än experterna säger du har fel.

Nej, eftersom det inte är någon idé att upprepa det jag redan sagt. Du får helt enkelt pröva att läsa vad som står i tråden. 

Gett upp? Inte det minsta. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-19 16:57:54 följande:
    Nej, eftersom det inte är någon idé att upprepa det jag redan sagt. Du får helt enkelt pröva att läsa vad som står i tråden. 

Gett upp? Inte det minsta. 

För upprepa vad du sagt, så berättar experterna du har fel.
    SÅ det förstår jag du inte vill skriva igen.

Du ser ju ovan, total osaklighet, så ja!

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-19 17:37:40 följande:

För upprepa vad du sagt, så berättar experterna du har fel.
    SÅ det förstår jag du inte vill skriva igen.

Du ser ju ovan, total osaklighet, så ja!

Återigen, nej experterna berättar ingenting eftersom de inte vet någonting. 

Varför är så svårt för dig att faktiskt läsa vad jag skriver?
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-19 17:39:04 följande:
    Återigen, nej experterna berättar ingenting eftersom de inte vet någonting. 

Varför är så svårt för dig att faktiskt läsa vad jag skriver?

SÅ nu går du ett steg till och berättar experter vet inget om vaccin och deras skador och biverkningar.
    Trots de har lång beprövad erfarenhet av vaccin och nya virus.

Du förnekar dig inte med att berätta att du vet bättre än experterna, experterna säger du har fel och experterna ser flera saker.
    Ett substansen är ur kroppen och kan inte göra mer skada/biverkning.
    Två experterna vet om att en substans inte ger skada när den lämnat kroppen.
    Tre Den beprövade erfarenhet de har med vaccin, den är att man ser inte det du påstår och efter 10år.

Ja, du skriver intetsägande oneliners för du gett upp och redan vet om att du ger ett antivaccer propaganda och kommer aldrig någonsin erkänna detta.
    Och det är udda att du försvarar något som antivaccers har fantiserat ihop i sina konspirationer, vad är det om?

Dock det mest konstiga det är hur du gör påståenden som är så långt ifrån experter, och detta helt utan medföljde utbildning.
    För vi vet ju hur du har sagt mer än en gång att du inte har en farmakologisk utbildning, men ändå gör du påståenden som en farmakolog inte skulle göra.
    Så nu kommer du svara med samma sak igen två oneliners och ingen saklighet som ens på något sätt styrker ditt antivaccer propaganda om 10år 1 sekund...

Är det så svårt och erkänna att du blivit lurade av antivaccers, undrar för experter säger ju att det du säger är fel.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-20 06:53:49 följande:

SÅ nu går du ett steg till och berättar experter vet inget om vaccin och deras skador och biverkningar.
    Trots de har lång beprövad erfarenhet av vaccin och nya virus.

Du förnekar dig inte med att berätta att du vet bättre än experterna, experterna säger du har fel och experterna ser flera saker.
    Ett substansen är ur kroppen och kan inte göra mer skada/biverkning.
    Två experterna vet om att en substans inte ger skada när den lämnat kroppen.
    Tre Den beprövade erfarenhet de har med vaccin, den är att man ser inte det du påstår och efter 10år.

Ja, du skriver intetsägande oneliners för du gett upp och redan vet om att du ger ett antivaccer propaganda och kommer aldrig någonsin erkänna detta.
    Och det är udda att du försvarar något som antivaccers har fantiserat ihop i sina konspirationer, vad är det om?

Dock det mest konstiga det är hur du gör påståenden som är så långt ifrån experter, och detta helt utan medföljde utbildning.
    För vi vet ju hur du har sagt mer än en gång att du inte har en farmakologisk utbildning, men ändå gör du påståenden som en farmakolog inte skulle göra.
    Så nu kommer du svara med samma sak igen två oneliners och ingen saklighet som ens på något sätt styrker ditt antivaccer propaganda om 10år 1 sekund...

Är det så svårt och erkänna att du blivit lurade av antivaccers, undrar för experter säger ju att det du säger är fel.

Kanske idag är dagen då klyban kommer att läsa inläggen och förstå innebörden innan han citerar.... 🤔
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-20 11:14:17 följande:
    Kanske idag är dagen då klyban kommer att läsa inläggen och förstå innebörden innan han citerar.... 🤔

Vid 6 veckor(en del säger någon vecka till) så säger expert inge mer biverkningar eller skador uppstår.

Förstår du gett upp med dina osakliga oneliners och du tror ingen ser det?

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-20 15:27:17 följande:

Vid 6 veckor(en del säger någon vecka till) så säger expert inge mer biverkningar eller skador uppstår.

Förstår du gett upp med dina osakliga oneliners och du tror ingen ser det?

Inte heller idag lyckades du.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-20 15:29:11 följande:
    Inte heller idag lyckades du.

JO, lyckas med sakligt återge vad experterna säger i varje inlägg.
    Vid 6 veckor redan säger dom att du har fel med dina 10 veckor.

Och dina svar saknar all korrelation till denna saklighet, dvs du gett upp.

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-20 15:41:09 följande:

JO, lyckas med sakligt återge vad experterna säger i varje inlägg.
    Vid 6 veckor redan säger dom att du har fel med dina 10 veckor.

Och dina svar saknar all korrelation till denna saklighet, dvs du gett upp.

Du lyckas inte läsa vad jag skriver. Inte återge sakligt det jag skrivit. Faktum är att du inte ens förstår det jag skriver. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-20 15:45:11 följande:
    Du lyckas inte läsa vad jag skriver. Inte återge sakligt det jag skrivit. Faktum är att du inte ens förstår det jag skriver. 

Vid 6 veckor så har inte vaccinen mer biverkningar eller skador.(Vissa säger par veckor till.)
    Menar du de har fel och vad baserar du detta på för saklighet?

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?