• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-20 20:08:06 följande:

Experter har en saklig grund för vad de säger och av beprövad erfarenhet av nya virus och dess vaccin.
    Den berättar att vid 6 veckor..., så ser man inga nya skador eller biverkningar.

Du glömde av sakligheten vad som berättar de har fel, kanske det kommer nästa inlägg? // :no:

Och vad här i det jag ska läsa berättar att experterna har fel?

Som jag trodde. Du läste inte denna gången heller. Börjar tvivla på att du faktiskt kan läsa. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-20 20:32:26 följande:
    Som jag trodde. Du läste inte denna gången heller. Börjar tvivla på att du faktiskt kan läsa. 

Experterna säger veckor..., och detta är av beprövad erfarenhet av nya virus och vaccin och att experterna säger att man kan inte se nya biverkningar och skador efter denna tiden.

Vad menar du sagt som grundar sig i saklighet och beprövad erfarenhet som ändrar experterna säger?
    Och som säger de har fel?

För inget du säger ändrar vad experterna säger.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-20 20:40:55 följande:

Experterna säger veckor..., och detta är av beprövad erfarenhet av nya virus och vaccin och att experterna säger att man kan inte se nya biverkningar och skador efter denna tiden.

Vad menar du sagt som grundar sig i saklighet och beprövad erfarenhet som ändrar experterna säger?
    Och som säger de har fel?

För inget du säger ändrar vad experterna säger.

Experterna har en hypotes. Vet du vad en hypotes är? 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-20 20:56:59 följande:
    Experterna har en hypotes. Vet du vad en hypotes är? 

Att den beprövade erfarenhet är att vaccin inte ger skador och biverkningar år senare.
    Har du en saklighet som berättar de har fel?
    Och gått flera år nu OCH inget mer sker efter vad experterna säger.

Vems hypotes har du och som vilar på saklighet och beprövad erfarenhet`som säger annat?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-20 21:20:17 följande:

Att den beprövade erfarenhet är att vaccin inte ger skador och biverkningar år senare.
    Har du en saklighet som berättar de har fel?
    Och gått flera år nu OCH inget mer sker efter vad experterna säger.

Vems hypotes har du och som vilar på saklighet och beprövad erfarenhet`som säger annat?

Har du förstått vad jag skrivit? 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-20 21:28:18 följande:
    Har du förstått vad jag skrivit? 

Jag ställde en mycket enkel fråga, som frågade om vilken hypotes som är byggd på saklighet och beprövad erfarenhet som säger att experter kanske har fel?
    Försöker du berätta du har ingen hypotes som är byggd på saklighet och beprövad erfarenhet som säger experterna kan ha fel?

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-20 21:30:05 följande:

Jag ställde en mycket enkel fråga, som frågade om vilken hypotes som är byggd på saklighet och beprövad erfarenhet som säger att experter kanske har fel?
    Försöker du berätta du har ingen hypotes som är byggd på saklighet och beprövad erfarenhet som säger experterna kan ha fel?

Den frågade hade du inte behövt ställa om du hade läst mina inlägg. 

Jag, personligen, har ingen hypotes. Men så forskar jag inte inom ämnet och har förövrigt inga planer om att forska i ämnet heller. Har förövrigt aldrig heller påstått att jag har en hypotes. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-20 21:34:12 följande:
    Den frågade hade du inte behövt ställa om du hade läst mina inlägg. 

Jag, personligen, har ingen hypotes. Men så forskar jag inte inom ämnet och har förövrigt inga planer om att forska i ämnet heller. Har förövrigt aldrig heller påstått att jag har en hypotes. 

Så antivaccer propagandan är hypotesen då, men den har ingen saklighet eller beprövad erfarenhet som stödjer den hypotesen.

Experterna har redan berättat vad som gäller med vaccin, som är baserat på saklighet som beprövad erfarenhet.

Har aldrig frågat om din hypotes, utan vad du hittat en hypotes som berättar experterna har fel.
    Och du pratar om att inte läsa Solig

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-20 23:19:50 följande:

Så antivaccer propagandan är hypotesen då, men den har ingen saklighet eller beprövad erfarenhet som stödjer den hypotesen.

Experterna har redan berättat vad som gäller med vaccin, som är baserat på saklighet som beprövad erfarenhet.

Har aldrig frågat om din hypotes, utan vad du hittat en hypotes som berättar experterna har fel.
    Och du pratar om att inte läsa Solig

Antivacchypotesen? Jaha, och den är? 

Nej, experterna har berättat sin hypotes som är grundat på det som de hittills har sätt. 

Jag har aldrig pratat om en hypotes som visar att "experterna" har fel. Det är du som säger det. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-20 23:57:02 följande:
    Antivacchypotesen? Jaha, och den är? 

Nej, experterna har berättat sin hypotes som är grundat på det som de hittills har sätt. 

Jag har aldrig pratat om en hypotes som visar att "experterna" har fel. Det är du som säger det. 

Experter säger 6veckor..., då den beprövade erfarenheten och fakta berättar att de tär så.

Vad har du för hypotes som bygger på saklighet och beprövad erfarenhet som berättar att en annan tanke kan vara på sin plats att ha här?
    Och kom på det senare att du gett en hypotes, och den mest osakliga och helt sakna grund i den tidigare beprövade erfarenheten.
    Och din hypotes heter "Man kan aldrig veta." som är det mest ovetenskapliga man kan hitta.

Det är intressant och se hur du hela tiden flyr ifrån saklighet och den beprövade erfarenheten och i syfte att aldrig förklara din hypotes som inte grundar sig på nått alls.

Experterna säger du har fel!

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?