• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-22 15:01:44 följande:

Experterna säger att redan vid 6 veckor så ser man inga nya skador och biverkningar, och detta gör dom pga saklighet med vaccinet och den beprövade erfarenheten.
    Och vi är här för du har gjort gällande att ett antivaccer propganda är att beakta, fast experterna berättar det är fel.

Så världens enklaste fråga, försöker du säga experterna har fel?

Skriv gärna nått i inläggen än intetsägande oneliners, så finns det nått sakligt att läsa.
    Men sen du krävde saklighet av mig, så är det väldigt torrt med saklighet ifrån dig.
    Så börja med vad experterna säger och vad du anser är fel i vad de säger och sakligt.
    Men du vet ju redan om att om du gör detta, så kommer du komma till den punkt att det du lyft är bara en konspiration av antivaccers propaganda.
    Och du har inte förmågan att erkänna fel vet vi sen innan, då jag känner dig mycket väl på den punkten, då det inte finns på kartan att det kommer ske.

Så därför tar detta aldrig slut.
    Så vad tror du, har experterna fel med så gedigen kunskaper mot vad du har, som även sagt att du inte är en farmakolog, och dessa är flera steg ÖVER farmakologer.
    Nå? Solig

Om du vill diskutera så får du läsa det jag skriver. Ka ske går det upp ett ljus för dig... men jag tvivlar. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-22 15:29:40 följande:
    Om du vill diskutera så får du läsa det jag skriver. Ka ske går det upp ett ljus för dig... men jag tvivlar. 

Osakliga oneliners berättar du gett upp.

Vi står vid samma punkt fortfarande, har experterna rätt när de använder saklighet och beprövad erfarenhet av tidigare nya virus och nya vaccin.
    Och när de säger redan vid 6veckor så kan vi inte se mer nya skador eller biverkningar(Vissa säger par veckor mer), nu år senare så har det också stämt.

Vad menar du, har de fel, och varför är det så svårt för dig att svara på en så otroligt enkel fråga.
    Och om de har fel, vad bygger du detta på och sakligt och för beprövad erfarenhet?
    Så vad är det du skriver som är svar till detta, för ingen får reda på detta med dina osakliga oneliners.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-22 16:28:27 följande:

Osakliga oneliners berättar du gett upp.

Vi står vid samma punkt fortfarande, har experterna rätt när de använder saklighet och beprövad erfarenhet av tidigare nya virus och nya vaccin.
    Och när de säger redan vid 6veckor så kan vi inte se mer nya skador eller biverkningar(Vissa säger par veckor mer), nu år senare så har det också stämt.

Vad menar du, har de fel, och varför är det så svårt för dig att svara på en så otroligt enkel fråga.
    Och om de har fel, vad bygger du detta på och sakligt och för beprövad erfarenhet?
    Så vad är det du skriver som är svar till detta, för ingen får reda på detta med dina osakliga oneliners.

Nej, varför skulle jag ha gett upp. 

Jag undrar dock fortfarande varför det är så svårt för sig att läsa inläggen och sedan diskutera det som står i inläggen. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-22 16:42:30 följande:
    Nej, varför skulle jag ha gett upp. 

Jag undrar dock fortfarande varför det är så svårt för sig att läsa inläggen och sedan diskutera det som står i inläggen. 

Det antyder oneliners och osaklighet.

Nu har det inte funnits något att diskutera i dina inlägg på MYCKET länge, kanske 400-500 inlägg.

Dock ställer jag samma fråga hela tiden, som du inte ens försöker sakligt besvara.

Vill du försöka åtminstone gång berätta varför experterna har fel som bara återger saklighet och beprövad erfarenhet av nya virus och nya vaccin och att de inte kan se skador eller mer biverkningar redan vid vecka sex....?

För inser att det är en fråga du besvarar endast med osakliga oneliners, och den osakligheten berättar du har gett upp.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-22 18:17:15 följande:

Det antyder oneliners och osaklighet.

Nu har det inte funnits något att diskutera i dina inlägg på MYCKET länge, kanske 400-500 inlägg.

Dock ställer jag samma fråga hela tiden, som du inte ens försöker sakligt besvara.

Vill du försöka åtminstone gång berätta varför experterna har fel som bara återger saklighet och beprövad erfarenhet av nya virus och nya vaccin och att de inte kan se skador eller mer biverkningar redan vid vecka sex....?

För inser att det är en fråga du besvarar endast med osakliga oneliners, och den osakligheten berättar du har gett upp.

Som jag misstänkte. Du kan inte läsa. 
  • Sk007
    Polyrytm skrev 2023-06-21 11:51:23 följande:

Rochelle Walensky på CDC (USAs motsvarighet och tongivande till Folkhälsomyndigheten) vägrar svar på frågan om de bett Facebook, twitter och andra bigtech företag att censurera kritik och frågor om covid-vaccinet.

Jag tycker sådana saker är anmärkningsvärda och för min del tappar jag allt förtroende för personer och organisationer som använder fulspel för att komma ut med sin sanning.
    Men enligt vissa påverkar inte aggeranden som dessa sakligheten.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-22 18:27:01 följande:
    Som jag misstänkte. Du kan inte läsa. 

Vad är det jag ska läsa, kan du peka på ett sådant inlägg där saklighet och beprövad erfarenhet om vaccin finnes?

Experterna säger redan vid 6 veckor(en del säger par veckor till.) att inga mer skador och biverkningar kommer.
    Och nu har det går flera år och ingenting under dessa.
    Och sen steg två och en extremt intressant fråga, vad grundar man sig i för en process som påvisar att en substans gör skada först 10år senare?

Jag misstänker att din osaklighet kommer förbli, och att osakliga oneliners ges och för slippa svara på om vad experterna säger och att du gett upp.
    Och detta för att du satt dig i en rävsax med ett påstående som experter ej håller med om.

Det finns bara en väg ut för dig här, och det är att be om ursäkt att du sprider antivaccer propaganda för skrämma folk som eventuellt tänker på ta vaccin.
    Men lugnt vi alla som har stor erfarenhet med detta, vet du saknar den förmågan att be om ursäkt för dina fel.

Vad skulle jag läsa menade du :lol::lol::lol:

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-23 13:02:25 följande:

Vad är det jag ska läsa, kan du peka på ett sådant inlägg där saklighet och beprövad erfarenhet om vaccin finnes?

Experterna säger redan vid 6 veckor(en del säger par veckor till.) att inga mer skador och biverkningar kommer.
    Och nu har det går flera år och ingenting under dessa.
    Och sen steg två och en extremt intressant fråga, vad grundar man sig i för en process som påvisar att en substans gör skada först 10år senare?

Jag misstänker att din osaklighet kommer förbli, och att osakliga oneliners ges och för slippa svara på om vad experterna säger och att du gett upp.
    Och detta för att du satt dig i en rävsax med ett påstående som experter ej håller med om.

Det finns bara en väg ut för dig här, och det är att be om ursäkt att du sprider antivaccer propaganda för skrämma folk som eventuellt tänker på ta vaccin.
    Men lugnt vi alla som har stor erfarenhet med detta, vet du saknar den förmågan att be om ursäkt för dina fel.

Vad skulle jag läsa menade du :lol::lol::lol:

Och inte kan du läsa idag heller. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-23 14:10:27 följande:
    Och inte kan du läsa idag heller. 

Och där står vi och ingen vet vad det skulle vara och som ändrar vad experterna säger.
    Det berättar nått och att du har inget.

Sk007 skrev 2023-06-22 20:06:22 följande:
    Jag tycker sådana saker är anmärkningsvärda och för min del tappar jag allt förtroende för personer och organisationer som använder fulspel för att komma ut med sin sanning.

Inte speciellt märkvärdigt om jag får tillstå att säga.

Då desinformationen var så betydande, så valde man ta bort desinformationen.
    Enda kritiken man kan ge, det är att det blev en begränsning på att diskutera vissa saker som man inte riktigt visste så mycket om.

Jag förstår antivaccers och konspirationsteoretikerna blev vansinniga att de inte fick sprida sitt skräp.
    En läser in nått här, men syftet var att information skulle nå ut, inte desinformation.
    Och en del amerikaner har väldigt svårt att bedöma om nått är rätt eller fel, pga de är mindre bemedlade intellektuellt och kan helt enkelt inte ens förstå vad som är desinformation och vad som är information.

Finner detta  bra gjort av dom för den Amerikanska befolkningen, här var det inte nödvändigt, då vi hade Tegnell att berätta vad som var vad och ingen ville ens diskutera med han, bara slänga ut osakliga oneliners som vi ser ovan.
    Man gjorde samma i Brasilien med socialmedia och med Zika, då desinformationen var extrem där och gick inte ha alla dessa lögner kvar.
    Enda är att några diskussioner skulle de få tillåta mer av, så där finns lite kritik att ge, men i stort, inte alls.

Och älskar dessa 27 forskare som slog på stortrumman om nått(kommer ej exakt ihåg vad det var.), och reportrar frågade om detta och Tegnell sade kort och gott "De är välkomna att påvisa sina påståenden.".
    Och det var sista gången vi hörde nått om dessa forskare, för de insåg de jade tagit vatten över sitt huvud.

• Sk007
    klyban skrev 2023-06-23 14:26:32 följande:

Och där står vi och ingen vet vad det skulle vara och som ändrar vad experterna säger.
    Det berättar nått och att du har inget.

Sk007 skrev 2023-06-22 20:06:22 följande:

Inte speciellt märkvärdigt om jag får tillstå att säga.

Då desinformationen var så betydande, så valde man ta bort desinformationen.
    Enda kritiken man kan ge, det är att det blev en begränsning på att diskutera vissa saker som man inte riktigt visste så mycket om.

Jag förstår antivaccers och konspirationsteoretikerna blev vansinniga att de inte fick sprida sitt skräp.
    En läser in nått här, men syftet var att information skulle nå ut, inte desinformation.
    Och en del amerikaner har väldigt svårt att bedöma om nått är rätt eller fel, pga de är mindre bemedlade intellektuellt och kan helt enkelt inte ens förstå vad som är desinformation och vad som är information.

Finner detta  bra gjort av dom för den Amerikanska befolkningen, här var det inte nödvändigt, då vi hade Tegnell att berätta vad som var vad och ingen ville ens diskutera med han, bara slänga ut osakliga oneliners som vi ser ovan.
    Man gjorde samma i Brasilien med socialmedia och med Zika, då desinformationen var extrem där och gick inte ha alla dessa lögner kvar.
    Enda är att några diskussioner skulle de få tillåta mer av, så där finns lite kritik att ge, men i stort, inte alls.

Och älskar dessa 27 forskare som slog på stortrumman om nått(kommer ej exakt ihåg vad det var.), och reportrar frågade om detta och Tegnell sade kort och gott "De är välkomna att påvisa sina påståenden.".
    Och det var sista gången vi hörde nått om dessa forskare, för de insåg de jade tagit vatten över sitt huvud.

All form av yttrandefrihet ser jag allvarligt på.
    Men vissa verkar inte bry sig. 

Länka gärna till de 27 forskarna, annars är det rätt meningslöst att ordbajsa.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?