• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • Polyrytm

Jamen om du inte hade vaccinerat dig så hade du nog dött 3 gånger!

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-14 23:33:31 följande:
    Har inte påstått att jag kunnigare än experter. Men per daga dato så vet ingen, inte ens experterna. 

Sakligheten berättar att det du påstår aldrig skett innan i långtidsstudierna.

Och experterna berättar också du har fel, och jag bara antar att detta är av simpel logik och att substansen inte kan göra skada när den inte finns i kroppen längre.

Du KRÄVDE saklighet, när kommer din?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (B) skrev 2023-06-15 04:08:47 följande:

Jag är fullt vaccinerad, har ändå lyckats få covid tre gånger, sist var den 19onde maj och var tvungen att isolera mig i 5 dagar. (USA) Jobbar iofs på ett stort state university så man är ständigt omringad av folk. Min senaste omgång var ganska mild faktiskt så jag blev nästan uttråkad under min isolering. Jag har blivit rekommenderad av mitt universitets sjukhus att boosta mig igen i början av augusti, två veckor innan studenterna kommer tillbaka igen. Jag vet inte om jag vill, känns som att man bara kommer få det igen ändå så. Jag brukar inte vaccinera mig mot influensan heller. 

Det berättar nog att du inte riktigt kan få full immunrespons av vaccinationen.
    Dock majoriteten har, sen mellan mutationerna och uppdateringen, där var procenten högre.

Du behöver troligtvis inga mer vaccinationer som ung för detta, om nu du inte tillhör riskgrupp.
    För om du gör eller kommer göra, så får du omvärdera ett sådant beslut i så fall.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Polyrytm skrev 2023-06-15 06:12:10 följande:

Jamen om du inte hade vaccinerat dig så hade du nog dött 3 gånger!

Det låter väldigt logiskt, kom du på den själv?
    Hade det varit någon annan hade jag skrattat åt skämtet, men med dig vet jag det inte ens är ett skämt.

• FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2023-06-14 23:33:31 följande:
    Har inte påstått att jag kunnigare än experter. Men per daga dato så vet ingen, inte ens experterna. 
     Nja, experterna bedömer att det är omöjligt och du bedömer att experterna har fel, så nog antyder du att du är kunnigare 
  • EpicF
    FuckGoggleAskMe skrev 2023-06-15 07:40:48 följande:
     Nja, experterna bedömer att det är omöjligt och du bedömer att experterna har fel, så nog antyder du att du är kunnigare 
    Ehh....jag har över huvudtaget inte bedömt någonting. Jag väntar, som alla andra inkl experterna/forskarna, på vad resultatet visar. 
  • FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2023-06-15 11:46:59 följande:
    Ehh....jag har över huvudtaget inte bedömt någonting. Jag väntar, som alla andra inkl experterna/forskarna, på vad resultatet visar. 
    Experterna säger att de vet att det inte kommer några skador efter X år. 
    Du säger att inga experter vet än.
    Alltså bedömer du att de har fel eller ljuger. 
  • Polyrytm
    klyban skrev 2023-06-15 07:16:35 följande:

Det låter väldigt logiskt, kom du på den själv?
    Hade det varit någon annan hade jag skrattat åt skämtet, men med dig vet jag det inte ens är ett skämt.

Jag tror det var Biden som sa det. Han sa ju även att vaccinet stoppar spridning och massa andra tokigheter som inte stämmer. 
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2023-06-15 12:50:08 följande:
    Experterna säger att de vet att det inte kommer några skador efter X år. 
    Du säger att inga experter vet än.
    Alltså bedömer du att de har fel eller ljuger. 

Experterna säger tom redan vid 6 veckor, andra säger ett gäng veckor mer.

Samma sekund du lägger fram "teorin" 10år, så berättar du att du anser dig veta bättre än dom.

Det påstående du ger i denna propaganda av antivaccers, det är att en substans som inte har varit närvarande på 10år, helt plötsligt ska ge en skada/biverkningen i kroppen.
    Och hur ska det ske när substansen inte varit existerande i kroppen merparten av dessa 10år?

Man får faktiskt ha i åtanke att du gått någon utbildning, och det är intressant att ingenstans här kickar denna utbildning på nått sätt in och ser det orimliga i påståendet, som är propaganda av antivaccers för skrämma eventuella vaccinationstagare.

Vem har lurat dig på denna, för det är en makalös sak du påstår och som du vägrar erkänna att experter kan veta mer än dig världen över.

SÅ kommer halmgubben att COVID-19 var ett nytt virus igen?
    Undrar då den är till ingen hjälp för dig, då COVUD-19 är inte det första nya viruset, eller kanske du inte visste?

Vad är det som får dig försvara antivaccers propaganda?

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-15 16:08:57 följande:

Experterna säger tom redan vid 6 veckor, andra säger ett gäng veckor mer.

Samma sekund du lägger fram "teorin" 10år, så berättar du att du anser dig veta bättre än dom.

Det påstående du ger i denna propaganda av antivaccers, det är att en substans som inte har varit närvarande på 10år, helt plötsligt ska ge en skada/biverkningen i kroppen.
    Och hur ska det ske när substansen inte varit existerande i kroppen merparten av dessa 10år?

Man får faktiskt ha i åtanke att du gått någon utbildning, och det är intressant att ingenstans här kickar denna utbildning på nått sätt in och ser det orimliga i påståendet, som är propaganda av antivaccers för skrämma eventuella vaccinationstagare.

Vem har lurat dig på denna, för det är en makalös sak du påstår och som du vägrar erkänna att experter kan veta mer än dig världen över.

SÅ kommer halmgubben att COVID-19 var ett nytt virus igen?
    Undrar då den är till ingen hjälp för dig, då COVUD-19 är inte det första nya viruset, eller kanske du inte visste?

Vad är det som får dig försvara antivaccers propaganda?

Nej, det gör jag inte. Det är experterna som vet, efter att långtidsstudier är färdiga. Före det kan ingen veta. Man kan däremot ha en hypotes och tro men inte veta helt. Märkligt att du förstår detta? 

Till och med Deniss Carroll säger det. En person du höjer till skyarna. 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?