• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-05 12:25:36 följande:
    Inte ett endaste..
    Bra! Fortsätt ignorera honom och strunta i alla dumheter han skickar. För bok över umgängestiderna.

Framförallt - Försök lev ett normalt liv och låt inte för mycket snurra kring hans påhitt.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-05 12:34:20 följande:

Bra! Fortsätt ignorera honom och strunta i alla dumheter han skickar. För bok över umgängestiderna.

Framförallt - Försök lev ett normalt liv och låt inte för mycket snurra kring hans påhitt.

Ja jag tänker inte svara på dessa dumheter.

Jag skriver upp det mesta i kalendern, anteckninsblock (har 3 olika) och telefonen samt röstinspelning vid varje överlämning.

Sen så fick jag sms från hans föräldrar igen.. Svarar inte på dessa heller.

Ja jag försöker leva "normalt" men börjar inse att jag kanske måste flytta för att han inte ska ha så mkt koll..

Men vet inte vart eller hur isådana fall..

Synd om de äldre barnen som har kompisar och så här..
  • Pope Joan II
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-05 12:57:28 följande:
    Ja jag tänker inte svara på dessa dumheter.

Jag skriver upp det mesta i kalendern, anteckninsblock (har 3 olika) och telefonen samt röstinspelning vid varje överlämning.

Sen så fick jag sms från hans föräldrar igen.. Svarar inte på dessa heller.

Ja jag försöker leva "normalt" men börjar inse att jag kanske måste flytta för att han inte ska ha så mkt koll..

Men vet inte vart eller hur isådana fall..

Synd om de äldre barnen som har kompisar och så här..
    Och en pappa väl? De andra 4 barnen har väl också en pappa?
  • Anonym (Hannah)
    Pope Joan II skrev 2022-01-05 13:29:41 följande:

Och en pappa väl? De andra 4 barnen har väl också en pappa?

Ja.. det var just det ja.. Men han bor inte här och han är också av ett särskilt slag tyvärr..dock inte som denne..
  • Anonym (K)

Spelar kanske ingen roll om du flyttar, han kommer väl ändå veta var ni bor? Hade kanske varit smidigt att bo väldigt högt upp i ett hus så han inte kan se in eller kasta saker...

Av ren nyfikenhet, vad skrev hans föräldrar?

Alltså det är bara så underbart att bli uppdaterad och följa din kamp. Verkligen. Jag hoppas att många kvinnor läser detta och får inspiration och mod.

• Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-05 13:56:13 följande:

Spelar kanske ingen roll om du flyttar, han kommer väl ändå veta var ni bor? Hade kanske varit smidigt att bo väldigt högt upp i ett hus så han inte kan se in eller kasta saker...

Av ren nyfikenhet, vad skrev hans föräldrar?

Alltså det är bara så underbart att bli uppdaterad och följa din kamp. Verkligen. Jag hoppas att många kvinnor läser detta och får inspiration och mod.

Nej så blir det ju säkerligen. Bor redan högst upp men i ett 2 våningshus dock.

De ville ha tillbaka pengar som de har lagt ut på en bilreparation jag gjorde för ett år sedan. En reparation som jag sa nej till eftersom jag inte skulle ha råd att ha bilen kvar. De skulle ändå promt betala osv och sen så var det gjort. Bilen återtogs av lånefirman eftersom jag inte kunde betala lånet. Vi levde enbart på min sjukpenning...

De lovade då att de inte ville ha tillbaka pengarna alternativt sätta in dem åt barnen framöver.

Nu vill de ha tillbaka dem och det var de som det förra meddelandet handlade om. Det där med att om jag inte svarade så skulle jag få besök.. Det borde vem som helst fatta tydligen..

Får de inge svar så skulle de ta hjälp av fogden.

Men det bekommer mig inte..

Så nu sitter jag här och småler sådär lite mysigt i soffan..

När han lämnade tillbaka de små så var han sådär obehagligt tyst igen..

Så jag fick hjälp och hiva ut hans soffor. Han hade ju sagt tidigare att han ville ha sina saker just idag...

Så sagt och gjort så åkte de ut i snön.

Jag hälsade att de var klara för hämtning.

Men såklart så vart ju det också fel!! Så nu skulle han ringa soc, fam.rätt och hela baletten... Han var ju tvungen att följa efter mig och det var ju en lögn från mig att han ville ha sofforna idag..

Men han sa ju sina saker..

Så hur man än gör blir det fel..

Och det var just idag som jag fick hjälp att få ut dem så då fick det ju bli så..

Så nu känner jag mig ganska nöjd faktiskt.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-05 18:29:21 följande:

Nej så blir det ju säkerligen. Bor redan högst upp men i ett 2 våningshus dock.

De ville ha tillbaka pengar som de har lagt ut på en bilreparation jag gjorde för ett år sedan. En reparation som jag sa nej till eftersom jag inte skulle ha råd att ha bilen kvar. De skulle ändå promt betala osv och sen så var det gjort. Bilen återtogs av lånefirman eftersom jag inte kunde betala lånet. Vi levde enbart på min sjukpenning...

De lovade då att de inte ville ha tillbaka pengarna alternativt sätta in dem åt barnen framöver.

Nu vill de ha tillbaka dem och det var de som det förra meddelandet handlade om. Det där med att om jag inte svarade så skulle jag få besök.. Det borde vem som helst fatta tydligen..

Får de inge svar så skulle de ta hjälp av fogden.

Men det bekommer mig inte..

Så nu sitter jag här och småler sådär lite mysigt i soffan..

När han lämnade tillbaka de små så var han sådär obehagligt tyst igen..

Så jag fick hjälp och hiva ut hans soffor. Han hade ju sagt tidigare att han ville ha sina saker just idag...

Så sagt och gjort så åkte de ut i snön.

Jag hälsade att de var klara för hämtning.

Men såklart så vart ju det också fel!! Så nu skulle han ringa soc, fam.rätt och hela baletten... Han var ju tvungen att följa efter mig och det var ju en lögn från mig att han ville ha sofforna idag..

Men han sa ju sina saker..

Så hur man än gör blir det fel..

Och det var just idag som jag fick hjälp att få ut dem så då fick det ju bli så..

Så nu känner jag mig ganska nöjd faktiskt.

Vilka människor alltså... De pengarna kan de ju glömma.

Blev sofforna kvar därute eller?? Vad ska han ringa om nu? Och påstår han att sdtsrs du ljög om sofforna så var han tvungen att gå efter dig in..?
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-05 22:31:57 följande:

Vilka människor alltså... De pengarna kan de ju glömma.

Blev sofforna kvar därute eller?? Vad ska han ringa om nu? Och påstår han att sdtsrs du ljög om sofforna så var han tvungen att gå efter dig in..?

Ja det finns ju inget bevis eller så..

De var inte kvar efter nån timma när vi tittade ut

Ja att jag ställde ut sofforna, vet inte vad han ska ringa om faktiskt. Beklaga sig över att han fick sina saker? Att jag ljuger och har ett dåligt bemötande?

Han kan ju ringa och göra sig dum.. Vad ska de göra åt det? Så jag behöver nog en skål med popcorn

Nej han menar på att han är tvungen att följa efter min pipa och göra allt efter som det passar mig. Jag hade ju kunnat valt ett bättre tillfälle med sofforna, det passade inte honom... Fast han sa att han ville ha sakerna "idag"

Synd att jag inte kan lägga in skärmdumpar på smsen här..

Så nu är jag förberedd på att nästa gång han hämtar dem är han inte rolig att ha å göra med.. Men jag är redo.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-06 07:23:59 följande:

Ja det finns ju inget bevis eller så..

De var inte kvar efter nån timma när vi tittade ut

Ja att jag ställde ut sofforna, vet inte vad han ska ringa om faktiskt. Beklaga sig över att han fick sina saker? Att jag ljuger och har ett dåligt bemötande?

Han kan ju ringa och göra sig dum.. Vad ska de göra åt det? Så jag behöver nog en skål med popcorn

Nej han menar på att han är tvungen att följa efter min pipa och göra allt efter som det passar mig. Jag hade ju kunnat valt ett bättre tillfälle med sofforna, det passade inte honom... Fast han sa att han ville ha sakerna "idag"

Synd att jag inte kan lägga in skärmdumpar på smsen här..

Så nu är jag förberedd på att nästa gång han hämtar dem är han inte rolig att ha å göra med.. Men jag är redo.

Han ville ha dem den dagen och det fick han, och så var inte det bra??
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-06 08:01:43 följande:

Han ville ha dem den dagen och det fick han, och så var inte det bra??

Nej. Aldrig nöjd! Det är som de där listorna han skickar jämt och ständigt, det är alltid olika saker varje gång!

Så nu har jag inga mer saker som är "hans".

Resten är barnens..
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?