Anonym (123) skrev 2022-01-06 10:06:46 följande:
Så där är min kompis ex (som jag nämnde tidigare i tråden) - aldrig nöjd. Han vill styra och ställa och minsta lilla som han kan klaga på, så gör han det, även om det egentligen var något han själv kommit på från början.
Tex var det diskussion om hur de skulle fördela jul och nyår, även om det finns ett avtal från tingsrätten. Pappan hade ett förslag som avvek från avtalet, barnen tyckte det var bra (han frågade faktiskt dem först), och sen meddelade mamman som också tyckte det lät bra. Men sen, ju närmare de kom, så skulle han krångla. Min gissning är att han i efterskott insåg att det blev som " enbonus" för mamman som han inte hade tänkt på först. Då skrev han saker som: "om du inte lämnar hit barnen enligt avtal så är det egenmäktigt förfarande. Jag kommer kontakta polisen". Mamman har i skrift att han själv föreslog ändringen, och barnen ville det, så det går inte att ta tillbaka en dag innan. Det skedde inte heller, men då kunde han liksom inte låta bli att fortsätta gnälla efteråt. Det sista jag såg som han skrev var att mamman: "inte skulle göra sig besvär med att komma med avsteg från avtalet någon mer gång" (men det var ju HAN som gjorde det - det har han liksom glömt)
Det här att listorna är olika saker varje gång är intressant. Hoppas du har sparat alla listor. Det blir ohållbart att motivera, när någon utomstående ser detta och ska försöka förstå en logik.
Hoppas verkligen det blir bra samtal på familjerätten. Om inte, hoppas jag du går vidare med advokat.
Ja precis så är det här också! På det sista fam.rätts möte börjde han med tillslut att allt var upp till mig att bestämma. Sen så får han för sig om en extra timme? Vad är det för fel liksom?
Man kan inte planera nånting för man vet att det kommer att komma nåt bakslag..
Sedan är det jag som ljuger..
Jag har fått för mig att det kommer bli ett komplicerat samtal då hon på fam.rätten verkade så loj och verkligen gå efter regelboken.. Hon verkade inte ta till sig om situationen kring överlämningarna, det tillhörde inte fam.rätten..
Jag har redan kotaktat en advokat som verkar mycket duktig och kunnig i ämnet så det känns bra!
Tänkte rådfråga henne lite inför nästa fam.rätts möte så man vet vad man ska trycka på.
Och på måndag ska jag försöka få kontakt med handläggaren på polisen för att se hur det går med ärendena.
Det här med ofredande vart nedlagd, att han tjafsar, ringer smsar om saker...