• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-10 15:08:56 följande:
    Ja men ändå måste man följa schemat vi har... fast det är galet!

Jag vet inte om hon kan närvara med så kort varsel. Sen så vet inte pappan om att jag har kontakt med en ännu..
    Ja,det verkar ju helt galet.

Ok. Du får ta med dig alla papper där du skrivit ner allt och alla sms du har sparat så du kan visa upp det.
    De måste ju se till vad som är bäst för barnen. Och det verkar inte vara att vistas hos sin pappa för tillfället.
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-10 15:31:02 följande:

Ja,det verkar ju helt galet.

Ok. Du får ta med dig alla papper där du skrivit ner allt och alla sms du har sparat så du kan visa upp det.

De måste ju se till vad som är bäst för barnen. Och det verkar inte vara att vistas hos sin pappa för tillfället.

Ja det var min tanke.

Men det gör saken svårare med restriktioner så mötet blir via länk..

Känns också sådär..
  • Anonym (Hannah)

Idag när han lämnade barnen så låtsades han att allt var som vanligt och försökte lägga fram diskussionen om sakerna lite smidigt..

Men när han insåg att jag hänvisade dessa diskussioner till nästa fam.rätts möte och inte var med på samma bana och föll för knepet så vände han humöret direkt!

Han muttrade/fräste någonting och gick förbannat iväg..

• Anonym (Jo)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-10 18:42:43 följande:
    Idag när han lämnade barnen så låtsades han att allt var som vanligt och försökte lägga fram diskussionen om sakerna lite smidigt..

Men när han insåg att jag hänvisade dessa diskussioner till nästa fam.rätts möte och inte var med på samma bana och föll för knepet så vände han humöret direkt!

Han muttrade/fräste någonting och gick förbannat iväg..
    Vad trist för dig
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-10 15:51:31 följande:
    Ja det var min tanke.

Men det gör saken svårare med restriktioner så mötet blir via länk..

Känns också sådär..
    Ok. Ja,det förstår jag. Men du kanske kan skicka in det via mail eller så?
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-11 09:10:09 följande:

Ok. Ja,det förstår jag. Men du kanske kan skicka in det via mail eller så?

Jo det skulle jag kunna.
  • Anonym (Hannah)

Måste bara få skriva en sak om sofforna.

En granne hade stått och glott ut genom fönstret när vi bar ut dem.

Sedan hade denne tagit illa upp när den andra mamman gjorde som en gest att vi klarade av att bära ut den stora tunga otympliga soffan!

Direkt tog denne åt sig att det var som en hämndgest till Xet..

Mamman var väl inte mer insatt i detta mer än att jag behövde bärhjälp och erbjöd sig det. Sedan brydde väl hon sig inte mer i det.

Ja ska man stå å blänga av nyfikenhet så får man skylla sig själv. Men ska man dra sådana slutsatser så kan man väl ändå komma ut och fråga..

Denne granne vet mycket väl hur Xet är i humöret och har själv uttryckt att "det var synd om mig" som levde med denna och hans familj..

Jaja.. Grannar..

• Anonym (So zero)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-11 10:04:34 följande:

Måste bara få skriva en sak om sofforna.

En granne hade stått och glott ut genom fönstret när vi bar ut dem.

Sedan hade denne tagit illa upp när den andra mamman gjorde som en gest att vi klarade av att bära ut den stora tunga otympliga soffan!

Direkt tog denne åt sig att det var som en hämndgest till Xet..

Mamman var väl inte mer insatt i detta mer än att jag behövde bärhjälp och erbjöd sig det. Sedan brydde väl hon sig inte mer i det.

Ja ska man stå å blänga av nyfikenhet så får man skylla sig själv. Men ska man dra sådana slutsatser så kan man väl ändå komma ut och fråga..

Denne granne vet mycket väl hur Xet är i humöret och har själv uttryckt att "det var synd om mig" som levde med denna och hans familj..

Jaja.. Grannar..

Pff.. vilken nolla.

Har du upplyst om sanningen eller hörde du detta via omvägar? Då kan historien blivit kryddad menar jag.

Folk älskar drama, tills det händer de själva.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (So zero) skrev 2022-01-11 10:34:23 följande:

Pff.. vilken nolla.

Har du upplyst om sanningen eller hörde du detta via omvägar? Då kan historien blivit kryddad menar jag.

Folk älskar drama, tills det händer de själva.

Jag sa det till dennes sambo.. Det var därifrån jag hörde det..

Å det är sådan granne som slår mer än gärna på djungeltrumman och har möten med andra nyfikna grannar..

Klart att Xet har pratat med dem och förfinat sin historia.

Men nu i slutet av månaden blir jag kallad till förhör pga anmälningarna jag gjort.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-11 09:57:42 följande:
    Jo det skulle jag kunna.
    Gör det så de får se det svart på vitt hur han beter sig.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?