• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (Hannah)

Så jag ser liksom egentligen inte problemet med sofforna.

Han säger på fm att han vill ha sina saker idag IDAG.

Jag ordnar med bärhjälp.

Jag hör av mig till honom när detta är klart så han kan hämta dem. Han bor inte ens 1 min härifrån..

Vad är det då som jag gjort fel?

Att han sedan kommer på att det inte passar honom just denna dag är väl ändå inte mitt fel?

• Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-07 13:57:51 följande:

Så jag ser liksom egentligen inte problemet med sofforna.

Han säger på fm att han vill ha sina saker idag IDAG.

Jag ordnar med bärhjälp.

Jag hör av mig till honom när detta är klart så han kan hämta dem. Han bor inte ens 1 min härifrån..

Vad är det då som jag gjort fel?

Att han sedan kommer på att det inte passar honom just denna dag är väl ändå inte mitt fel?

Nej det är inte ditt fel. Släpp det där nu. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-07 14:01:21 följande:

Nej det är inte ditt fel. Släpp det där nu. 

Tack. Ska försöka! Har nog bara en dålig dag idag känner jag..
  • Anonym (K)

Det spelar ingen roll vem som har betalat barnens saker, det är deras saker. Det kan ingen begära tillbaka. Så inget mer där.

Om han tycker han har rätt till något av det gemensamma så får han ordna en bodelning.

Angående dina saker så kan du nog anmäla honom för egenmäktigt förfarande, eller vad det kallas.

Filmade du händelsen med pulkan?

Kan du inte ha någon hos dig när han är där?

• Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-07 15:28:44 följande:

Det spelar ingen roll vem som har betalat barnens saker, det är deras saker. Det kan ingen begära tillbaka. Så inget mer där.

Om han tycker han har rätt till något av det gemensamma så får han ordna en bodelning.

Angående dina saker så kan du nog anmäla honom för egenmäktigt förfarande, eller vad det kallas.

Filmade du händelsen med pulkan?

Kan du inte ha någon hos dig när han är där?

Ja så tycker jag med!

Han har inget mer här att hämta.

Ja jag har nämnt för polisen att han hade skrivit att han inte tänkte lämna tillbaka mina saker.

Nej inte filmat men röstinspelning.

Tyvärr så har jag ingen som kan vara här.
  • Anonym (försiktigt)

Jag känner att du bör ta det lite mer försiktigt. Är det inte risk att han gör (ännu mer) dumma saker om han blir tillräckligt provocerad? Varför kasta ut soffor i snön och riskera att skapa bråk?

Ta fajten de rättsliga vägarna och ligg lågt i övrigt. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (försiktigt) skrev 2022-01-07 16:25:34 följande:

Jag känner att du bör ta det lite mer försiktigt. Är det inte risk att han gör (ännu mer) dumma saker om han blir tillräckligt provocerad? Varför kasta ut soffor i snön och riskera att skapa bråk?

Ta fajten de rättsliga vägarna och ligg lågt i övrigt. 

Jo för att han bad om sina saker att han ville ha dem SPECIFIKT den dagen. Så då gjorde jag bara som han bad om.
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-07 17:00:07 följande:

Jo för att han bad om sina saker att han ville ha dem SPECIFIKT den dagen. Så då gjorde jag bara som han bad om.

Släpp detta.

Lär dig ignorera och gå vidare.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-07 17:06:25 följande:

Släpp detta.

Lär dig ignorera och gå vidare.

Ja jag bara svarade på frågan. Så nu är det klart

Är beredd på bakslag. Att mina saker kommer att stå ute rätt vad det är en dag..

Men nu tar jag helg med barnen
  • Anonym (...)
    Pope Joan II skrev 2022-01-07 13:20:09 följande:
    Du skulle ha avtalat en tid med honom och låtit någon annan, till exempel den som hjälpte dig att bära ut sofforna, ta emot ditt ex när han kom för att hämta dem. Får han inte tillträde till din lägenhet så hade han fått ta emot sina soffor vid dörren och själv ombesörja bortforsling och transport. 

Du verkar inte förstå att du kan försätta dig i en sämre sits om du inte är noga med att agera rationellt och enligt lagen snarare än impulsivt och känslostyrt?
    Sofforna var inte hans till att börja med. Ts gjorde den eftergiften för att slippa honom.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?