• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-03 16:51:40 följande:

Så snart ringer väl Soc och säger att han sagt att barnen inte fått mat och det är ditt fel...

Ja det var väl lite det som samtalet syftade på tidigare idag..

Men det är ju bara bra på ett sätt, jag tar inte åt mig på det viset. Tycker bara att det är onödigt drygt.

Men om han skyller det på mig borde ju soc också reagera att de inte ska vara där då han inte har tillräckligt...
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (So zero) skrev 2022-01-03 16:40:41 följande:

Berätta bara som du upplever det utan att nämna exet, låt dom själv dra dom slutsatserna. Säg bara att i samband med umgänge så får ditt ena barn fysiska åkommor som du är orolig över.

Har du möjlighet kan du ta barnet till doktorn bara för att få konstaterat att det är psykisk påfrestande som orsakar fysiska åkommor, och utesluta andra möjligheter.

Ja det ska jag göra så fort jag får kontakt med dem.

Jag har jättebra kontakt med bvc. De har varit involverade sedan start med vår äldsta så hon är bra insatt.

Jag ringde dit och pratade med henne då det blev uteblivet umgänge vid magsjukan. Så hon vet läget med polis och hela alltihopa.
  • Anonym (...)

Fattar inte. Varför ska du skicka med mat till någon som aldrig betalat underhåll för sina barn?

• Anonym (Hannah)
    Anonym (...) skrev 2022-01-03 19:40:40 följande:

Fattar inte. Varför ska du skicka med mat till någon som aldrig betalat underhåll för sina barn?

Det fattar inte jag heller..

Det var soc som tyckte det för husfridens skull för att undvika mer tjafs..

Nu går jag efter vad som blev bestämt med fam.rätten. soc sa själva att vi skulle följa avtalet..
  • Anonym (Hannah)

Och där kom sms om grejer osv. Barnets säng, madrass, sängkläder kudde m.m. Listan ökar för varje gång med olika saker. Och det var bäst för mig att jag inte gett bort saker osv..

Så det blir polisen igen...

Mat och blöjor till nästa umgänge.

Samt att jag har börjat visa nån konstig sida emot honom, ljuger osv. så mig går det inte att lita på..

Och han har vittnen på mitt dåliga bemötande mot honom..

Jag har inte svarat på detta sms och tänker inte göra det heller.

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-03 19:42:35 följande:

Det fattar inte jag heller..

Det var soc som tyckte det för husfridens skull för att undvika mer tjafs..

Nu går jag efter vad som blev bestämt med fam.rätten. soc sa själva att vi skulle följa avtalet..

Du har väl sökt underhåll nu? Det kan man nog söka retroaktivt också.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-03 20:01:46 följande:

Du har väl sökt underhåll nu? Det kan man nog söka retroaktivt också.

Ja det har jag. Fick bara en månad reteoaktivt..
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-03 20:25:18 följande:
    ja, man kan bara få en månad retroaktivt. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-04 09:02:11 följande:

ja, man kan bara få en månad retroaktivt. 

Aha! Jamen dåså. Men det är lång handläggning.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-03 20:25:18 följande:

Men oj! Så dumt. Finns ju många som drar sig för att göra det.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?