Anonym (Hannah) skrev 2021-12-26 15:00:26 följande:
Anledningen till att jag inte vill ha in honom är att han tagit strypgrepp flertalet gånger på mig.. När jag dessutom haft spädbarnet i famnen. Detta finns dokumenterat på ljudinspelning som jag skickat till polisen..
Man hör bebisen på videon..
Jag ska ta upp detta med familjerätten men just nu finns det ingen här i kommunen. Den kommer inte fören i januari.
Jag ska anteckna detta med försvårande av umgänge samt sabotage.
Jag sätter verkligen hårt mot hårt nu. Jag är så less på denna person nu.
Jag tänker försöka göra allt för barnen!
Men Hur hittar man en bra advokat!??
Jag antog att det fanns våld med i bilden. Bra att du spelade in!
Jag googlade omdömen om faniljerättsadvokater om jag inte minns fel men jag bor i Stockholm och där finns mängder. Jag kontaktade även advokater som syns i medierna och är experter inom området. De är ofta dyrare men det är det värt. Kvinnojouren kan också ha koll på advokater på din ort.
Du kan också välja advokat om polisanmälan leder till rättegång. Jag kontaktade en advokat som ofta syns i TV och är kunnig när det gäller våld i nära relationer.
Du får göra lite efterforskningar på din ort. Sedan måste man själv vara engagerad och driva på tyvärr. Jag skrev underlag till advokaten för att vara säker på att allt kom med i stället för att bara berätta. Även om det är en bra advokat så är den som är mest engagerad i ditt fall förstås du.