• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (X)
    Drottningen1970 skrev 2021-12-31 15:36:33 följande:

Varför tror du att han inte kan få halvtid framöver?

Om han är bipolär och inte behandlas för det, samt det finns dokumenterat att van inte ens kan fixa mat till barnen de få timmar han har dem men ändå kräver halva barnbidraget -ja, då kommer han knappast klara av att tillgodose barnens behov på halvtid, än mindre när de kommer till skolålder.
  • Drottningen1970
    Anonym (X) skrev 2021-12-31 15:55:26 följande:

Om han är bipolär och inte behandlas för det, samt det finns dokumenterat att van inte ens kan fixa mat till barnen de få timmar han har dem men ändå kräver halva barnbidraget -ja, då kommer han knappast klara av att tillgodose barnens behov på halvtid, än mindre när de kommer till skolålder.

Ok
  • Anonym (Hannah)
    Drottningen1970 skrev 2021-12-31 15:32:36 följande:

Nej du behöver inte redovisa varje timme varför gör du det?

Om man däremot planerar att resa nånstans så hör det till god ton att berätta var man befinner sig med gemensamma barn. Självklar vill man veta om ens barn är 50 mil bort.

Nej det gör jag inte heller..

Absolut det kan jag hålla med om, OM det går ut över hans umgängestid..
  • Anonym (Hannah)
    Drottningen1970 skrev 2021-12-31 15:36:33 följande:

Varför tror du att han inte kan få halvtid framöver?

Du har fått ett bra svar

När han höll till här också så blev det så att han somnade av rätt var det var.

Hörde inte de små på nätterna.

Blev förbannad för minsta lilla.

Och mer därtill...

Trots medicinering så kan han inte behärska sig.
  • Anonym (Hannah)
    Drottningen1970 skrev 2021-12-31 15:34:36 följande:

Familjerätten kan upprätta juridiska avtal som är exakt lika bindande som dom från tingsrätten om parterna är överens om innehållet.

Det har jag hört talas om men inte fått nån klarhet i. Ska kolla upp det!
  • Anonym (Hannah)
    Beccus skrev 2021-12-31 15:27:38 följande:

Han ska bekosta mat till dom vid umgänget. Men håll ut tills du har träffat advokaten, förhoppningsvis blir det bättre efter. Ta upp allt detta, Visa sms osv. Har skrivare så skriv ut allt och lämna in.

Jag hoppas det ordnar sig för dig, ta hand om dig och dina barn ikväll och skänk inte honom en tanke. Stäng av telefonen om du kan.

Ja man tycker ju det annars är det illa.

Ja det var min tanke. Tyvärr har jag ingen skrivare.

Tack så jättemycket Fina! Vi ska äta glass & snask och se på film strax.

Ha en fin nyårsafton Du med *hjärta*
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (X) skrev 2021-12-31 15:55:26 följande:

Tack, jättebra svar!

Sen så kan han somna rakt upp och ner rätt vad det är också å det känns ju inge tryggt..
  • Anonym (So zero)
    Drottningen1970 skrev 2021-12-31 15:32:36 följande:

Nej du behöver inte redovisa varje timme varför gör du det?

Om man däremot planerar att resa nånstans så hör det till god ton att berätta var man befinner sig med gemensamma barn. Självklar vill man veta om ens barn är 50 mil bort.

Man ska aldrig skuldbelägga någon som är i en utsatt position så som du gör här. Fult sätt att argumentera.

Meningen ?varför gör du det? hade kunnat tas bort så hade ditt svar varit helt ok
  • Drottningen1970
    Anonym (So zero) skrev 2021-12-31 18:54:54 följande:

Man ska aldrig skuldbelägga någon som är i en utsatt position så som du gör här. Fult sätt att argumentera.

Meningen ?varför gör du det? hade kunnat tas bort så hade ditt svar varit helt ok

Existerar ingen argumentation i mitt inlägg. Det ordet du söker ör kanske fråga?
  • Anonym (So zero)
    Drottningen1970 skrev 2021-12-31 20:48:29 följande:

Existerar ingen argumentation i mitt inlägg. Det ordet du söker ör kanske fråga?

Så istället för att ta till dig och be ts om ursäkt så rättar du mitt ordval istället. Suck
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?