• Anonym (K)

Måste han verkligen få veta?

Kommer han in i ditt hem så ring polisen!!!

Svara inte på sms och verkligen inte på samtal.

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2021-11-13 07:59:32 följande:

Jag försöker att inte svara på sms om det inte rör barnen "att de mår bra".

Samtal är svårt över lag med 2 småttisar och det brukar jag påpeka. Jag kan inte prata i telefon när det är fullt liv runtomkring!

Men men..

Ja jag får nog gå så långt som att ringa polisen men det känns som om de har annat att prioritera..

Vadå "försöker" att inte svara? Det är ju bara att inte göra det? En icke-handling.

Hemfridsbrott är ett väldigt allvarligt brott. Du öppnar väl inte dörren?

Sluta svara honom NU. Skicka ett sms liknande förslaget ovan. Du behöver inte skriva att du inte har tid att svara. Skriv att du tänker följa avtalet. Sen locket på.

Du har makten över ditt liv.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2021-11-15 16:44:57 följande:

Ja jag tog foto så fort jag upptäckte det. Klickslag vet jag inte exakt..

Mycket viktigt att du polisanmäler.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2021-11-15 19:37:30 följande:

HUR tar man sig mod till att göra det?

Alla skräckexempel på fall där förövaren vinner och får vårdnaden...

Så lätt att bara säga polisanmäl..

Vinner? Han har ju inte anmält dig för nånting. Antingen så vinner eller förlorar du målet, han antingen åker dit eller kommer undan.

Han får inte enskild vårdnad för att du polisanmäler honom för ett brott.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2021-11-16 12:20:51 följande:

Nej det är ju förstås sant. Men känner jag honom rätt så kommer han ta till alla medel för att göra mitt liv till ett helvete, sanning eller lögn kommer kvitta. Allt för att ge igen..

Så om det kvittar, om han kommer vara ett as oavsett, så kan det inte bli värre av en anmälan.
  • Anonym (K)

Fota det du packar som barnen får med sig. Sen fotar du det du får tillbaka hem.

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-03 10:53:16 följande:

Fick samtal ifrån soc i mprsr. Barnens farfar hade lagt sig i och ringt dit för att beklaga sog om att jag inte skickat med mat & blöjor.

Jag fick känslan att soc tog pappans parti om ekonomin med mat & blöjor.. Då han var ensam och inte hade så han klarade sig själv. Jag sa att jag har i stort sett samma peng men måste mätta fler munnar samt betala underhåll för 2 övriga barn... Soc hörde inte det tyckte jag..

Jag sa att farfar kunde låta bli att lägga näsan i blöt.

Sen menade han på att jag hade ställt ut barnen ensamma i vagnen och lämnat dem nu vid lämningen.

Då sa jag att överenskommelsen säger atr vi ska ha minmial kontakt och jag står alltid vid dörren och väntar tills han kommer och tar vagnen, säger hej då och stänger..

Sen slog det mig hur fan farfar kan påstå det, han var ju inte ens där!!

Men har du skickat med mat och blöjor då?

Exet har sett dig varje gång, det är inte som att du står innanför dörren och övervakar barnen bara?

Så otroligt skönt att läsa att du hittat styrkan och sätter ner foten!
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-03 11:20:57 följande:

Ja de 2 senaste gångerna. Han är inte mitt ansvar och det finns ingen överenskommelse om att jag ska skicka med det varje gång eller alls egentligen.

Jag har varit förkyld och haft begränsad tillgång till affärså det jag har haft var jag tvungen att ha hemma.

Sen så har ju knappast farfar varit med på mötena så han vet inte ett dugg om vad som är sagt.

Jo det är ju det jag gör just för att slippa konfrontera honom.

Ja nu är jag så less på det här och inget annat alternativ finns!

De vill smutskasta dig. För dagbok. Skriv vilka datum ni blev sjuka och vilket datum du inte skickat med blöjor.

Pappan vet att du varit i närheten och haft uppsikt? Vet barnen det?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-03 16:36:17 följande:

Nu har de varit jättegnälliga sedan de kom. Den äldsta har pekat på skafferiet och vill ha något att äta hela tiden. Jag har gett dem mellis men verkar inte vara tillräckligt..

Sedan kommer det här säkerligen vändas mot mig att jag saboterar för att jag inte skickar med tillräckligt med mat osv..

Så snart ringer väl Soc och säger att han sagt att barnen inte fått mat och det är ditt fel...
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-03 19:42:35 följande:

Det fattar inte jag heller..

Det var soc som tyckte det för husfridens skull för att undvika mer tjafs..

Nu går jag efter vad som blev bestämt med fam.rätten. soc sa själva att vi skulle följa avtalet..

Du har väl sökt underhåll nu? Det kan man nog söka retroaktivt också.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?