• Anonym (K)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2022-01-19 07:42:47 följande:
    Är ju inte klokt! Han har ju umgänge 3 dagar i veckan och ska ha svar inom ett dygn!? 
    Fattar inte handläggaren när jag säger att han vill ha kontroll!?? 
    Idioti! 
    Jag blir rent utav förbannad! Har mailat henne i efterhand men får bara till svar "ta det på nästa möte" Men han skjuter ju bara fram dem!! 
    Är du han och du som ska komma överens om en tid hos dem?? Du kan väl gå och han får låta bli om det inte passar, men det kommer inte bli bra för honom. 

Har du kontaktat en kvinnojour?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-19 14:08:22 följande:
    När jag över mail sagt att jag inte är bekväm m detta då har hon bara hänvisat till nästa möte när pappan är med. 
    Det verkar som att man inte kan komma själv 

Nej det har jag inte tänkt på
    Så om han vägrar gå dit nånsin igen, vad händer då??
  • Anonym (K)
    ventilera mera skrev 2022-01-24 10:13:14 följande:
    Håller med här. Det är inte kritik mot dig TS, men jag ser lite samma mönster här som med min partner. Han har ett ex som lever och frodas på att ha konflikter med människor. Utan konflikter skulle hon förmodligen förtvina fullständigt så varje gång det varit lugnt ett tag så letar hon rätt på något att flippa över, han känner att han är tvungen att bemöta och förklara sig och så är cirkusen igång igen.

Senaste exemplet är att hon vill att han ska göra en sak med det äldsta barnet som han helt enkelt inte har möjlighet till. Han är inte barnets biologiska far, vilket i sin tur innebär att han inte är vårdnadshavare. Hon vill att han ska boka in en läkartid och gå med barnet till läkaren på sin vecka, men vägrar samtidigt att skriva på en fullmakt för att han ska kunna vara ombud för barnet i vårdärenden. Låst läge alltså. Men hon hävdar att han inte behöver utan gör det för att jävlas. Han har kollat upp alla möjligheter, men det är som vi säger, det GÅR inte. Vården säger nej. Enklast då vore ju om hon bara gör det, men nej. Istället är det en källa till konflikt och sjuttioelva sms på en dag där hon vräker ur sig hur värdelös han är och att han inte bryr sig lika mycket om det barnet som det andra barnet och att hon minsann ska se till att barnet vet det. 
    Han trillar dit och försöker förklara reglerna, försäkrar att barnet betyder lika mycket osv... men det är ju det hon vill. Hon VILL ha den här evighetslånga dialogen för det är det hon lever för. 
    Jag säger "Förklara en gång för alla, sen säger du att det räcker nu och att när just det här ämnet dyker upp i sms blir de obesvarade tills hon fixat fullmakten och kan ha en vettig diskussion om det."

Har en miljon exempel till. Hon vill ha underhåll för barnen. De har 50/50 och liknande inkomst. Blir såklart inget underhåll. Hon vill dessutom ha för barnet hon redan får underhåll för från den biologiska pappan. Min partner tar inget från henne för att han har även det äldsta barnet utan att ens få en del av barnbidraget. Det borde vara rätt uppenbart att det inte ens ska diskuteras om underhåll. Likt förbannat ska det ältas in i kaklet varje gång det råkar vara lite lugnt. För då måste det letas rätt på nåt att smsa om, och just det ämnet släpper man INTE, oavsett hur icke-relevant det är. 

Vad jag försöker säga är att man måste avskärma sig. Det är så jävla svårt, jag har själv haft samma problem när jag skilde mig, men jag körde samma taktik med mitt ex och det funkade till slut. Man måste liksom igenom elden för att komma ut på andra sidan. Jag säger inte att det alltid funkar, för det är dessutom ännu svårare när en sån person har stöd av lika puckade människor runt omkring som bekräftar galenskaperna. Som farföräldrarna eller familjerätten i ditt fall. 

Kort sagt, TS, (efter en halv novell) han har uppenbarligen ett behov av att bita sig fast i dig och vara viktig. Låt honom inte vara det. Du är inne på helt rätt spår, jag hoppas verkligen du orkar ta dig hela vägen.
    Precis. En del vill bara bråka. Jag och exet har inga barn men när vi skilde oss vägrade han skicka några grejer som var mina (han bodde utomlands). Han skrev att enda anledningen till att jag tjatade om dem är för att jag vill störa honom. Jag skrev att nej, det är tvärtom. Han håller på dem för han vill inte att jag ska sluta höra av mig. Då kom grejerna jävligt fort.
  • Anonym (K)

Men vad tusan menar handläggaren med att ni ska lösa saker själva?? Vad är hennes jobb då?? Det GÅR ju inte att lösa det!

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-14 14:32:55 följande:

Idag fick han syn på min nya vagn jag införskaffat.. Han frågade direkt om jag skulle ha den själv. Jag svarade inte utan sa bara hej dåoch stängde dörren 

Sedan kom sms om att jag skulle ställa ut den nedkissade vagnen så han får rengöra den  
    Jag svarade inte på detta

Spelar ingen roll om den rengörs så kommer kattkisset alltid finnas där och gå över på barnens kläder.. Och i värmen sedan.. Så den kommer jag nog antagligen få kassera.. 

Varför vill han det, ska han sälja den eller??
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-14 17:44:22 följande:

Å nu fick jag sms från hans föräldrar om "skulden". 

Jag svarar inte. 

De ville ju inte ha tillbaka pengarna ändå så.

Vilket liv den där familjen har! 

Påminn mig, vad var det om?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-15 12:26:53 följande:
    Ja.. 

Man kan ju inte bara boka nya möten hela tiden som inte leder någon vart. Känns bara som att de är till för att nedvärdera en..

Så tog han upp det med vagnen så klart och FR tyckte väl den kunde åka emellan. Jag sa att jag köpt den för egna pengar och inte vill ha den förstörd av kattkiss! 

Vilket möte.. 
    Va, tyckte FR att han skulle få nyttja en TREDJE vagn?? Den första har han väl i princip stulit av barnen, den andra har han förstört?!

Jag fattar inte hur FR tänker här!
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-15 20:19:24 följande:
    Jo jag sa att han redan hade 2 vagnar. Men han kunde ju inte köra bägge barnen i varsin singelvagn! 

Att jag stod helt utan räknas inte..

Men den jag köpt släpper jag Inte!

Sen gnällde han över att jag köpt ny soffa för det hade han sett på teamsmötena. Jag tänkte i mitt stilla sinne att  han fick tillbaka sina soffor men jag får inte tillbaka mina saker och något måste vi ju sitta i?  Och så gnällde han att 2 åringen spelar tv spel eftersom han ville ha hans tv-spelsdosa hela tiden hemma hos honom Jag sa att vad barnen gör här hemma hos mig har han inte med att göra. Och det hade han då visst med att göra ansåg han.. 
    Antagligen trodde barnet att det var en dosa till en radiostyrd bil som han brukar norpa av sin bror och köra med.. men det sa jag aldrig..
    Sen så har 2 åringen börjat med att lägga sig raklång på golvet och dunka bakhuvudet när han inte får som han vill och det var också mitt fel... Han förväntar sig att barnen tydligen ska vara felfria och vara som små ljus...
    Vad var problemet med att du hade ny soffa??

Jag minns inte vad det var för saker som är dina som han har, kan du inte anmäla för egenmäktigt förfarande?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-21 20:19:54 följande:
    Den åkte emellan i början av umgänget då han bara hade den äldsta och familjebehandlaren fanns med i bilden. Den blev kvar hos honom sedan då vi fick syskonvagnen. Jag hade inte en tanke på att det skulle bli såhär.. 

Nej jag har inte svarat på hans sms öht. Det är ju bla därför den har stått ute en tid nu..

Jag har fortfarande inte hämtat vagnen.
    Men varför hämtar du den inte?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-22 07:13:04 följande:
    Jag har inte haft möjlighet. Har sjuka barn hemma bl.a
    Ah, jag förstår. Men du har inte fått något sms av honom heller?
    Kan du inte bara skriva att du inte har möjlighet att hämta den p.g.a. sjuka barn?
    Man får inte ställa ut folks grejer sådär, men du gjorde väl samma sak med hans soffor..?
    Vääääldigt märkligt att han behåller vagnen i en halv evighet och så plötsligt, när det är snöstorm, då går det bra att lämna tillbaka den...
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?