• Anonym (K)

Måste han verkligen få veta?

Hur gick det med förskolan och att han kan gå in och ändra?

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-01-24 15:15:10 följande:
    Ja det ska jag definitivt ta upp!

Det ska jag tänka på.

Nej det vet jag att jag inte har.

Där blir det problem då han inte godkänner en flytt. Då tappar han all kontroll! All makt!
    Men jag argumenterar med att jag inte känner mig trygg här eftersom han är våldsam, hotfull, obehaglig och efterhängsen m.m samt åtalet.

Jag vet inte om han kan utsätta de andra barnen för något när de är ensamma ute då han fräser åt dem vid lämningarna. 

Min advokat vet om mina planer om flytt och hon tycker det låter klokt. 

Godkänner han inte kan det ses som samarbetsproblem.

Jag kan inte bo kvar för att göra honom nöjd.. 
    Det hade varit så mycket enklare med ensam vårdnad..
    Hur långt bort ska ni flytta i så fall?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-01-24 15:57:39 följande:

Ca 4 mil kanske.

Det är ju inte orimligt långt. Hoppas det går igenom. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-01-25 17:19:14 följande:
    Nu blev barnet sjukt så vi var tvungna att ändra tiden ändå. Så jag återkopplade och skrev det till pappan (enl ök) och det enda han var intresserad av att veta var när nästa tid var! Ingenting om hur barnet mådde... 
    Nästa tid blir åter på min dag.. Så få se vad han gör med den..

Men jag pratade med BVC över telefon så hon sa så med kallelsen att de skickas ut till bägge när man har olika adresser fick jag till svar så därför visste han om det. 
    De sa ingenting om att han har rätt att ändra tiderna precis som han vill?
    Det kan bli väldigt jobbigt om du "missar" en tid och får en räkning för det. Det här är verkligen skäl till enskild vårdnad!!! För då kan han väl inte ändra tider? Kan han gå in i barnets journal då?
  • Anonym (K)

Men hjälp, såg någon när han knuffade barnet?! Störd människa!! Det är inte hans barn va? Varför träffades de ens?

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-02-08 17:15:08 följande:

Till och med polisen undrade hur han kunde ha umgängesrätt.. 

Men herregud!!! Förvånad Skrikandes
  • Anonym (K)

Hur gamla är era gemensamma barn nu? De kanske ska träffa en barnpsykolog, utan dig närvarande, som kan försöka få veta hur han verkligen behandlar dem?

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-02-17 06:54:54 följande:

Nu när FR inte kunde hjälpa oss utan var tvungen att skicka det tillbaka till domstol så blev han förbannad eftersom det var det jag var ute efter! 
    Jag var ute efter att ta detta till domstol för att få ensam vårdnad.. För att kunna flytta..

Jag påminde då att det faktiskt var han som hade stämt mig från första början och jag hade bara svarat på hans stämning. 

Och flytta det gör jag ändå.

Jag undvek ögonkontakt med honom i största mån under samtalet men när jag på slutet försvarade mina andra barn kunde jag inte låta bli. 
    Han hade den där svarta blicken han hade när han hade handen runt min hals...

Du har polisanmält att han gav sig på ditt barn? Vet han det?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-02-21 18:57:57 följande:

Jag har inte sagt upp den här lägenheten ännu. Mest för att han kommer bli galen om han ser att den ligger ute.. 

Jag har pratat med nuvarande hyresvärd och de är väldigt tillmötesgående och ordnar med endast 1 månad uppsägning som jag får dela upp. 
    De är förstående med min situation och det är bara att skicka ett mail när det är dags. 

Så fina människor det finns. Hjärta
  • Anonym (K)

Ringde du handläggaren? Hur har det gått?

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?