• Anonym (K)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2022-02-22 11:20:19 följande:

Han skrev i lördags att den skulle hämtas av mig samma dag. Det nämnde han då han kom och tjafsade på parkeringen på söndagen. 

Skillnaden mellan vagnen och sofforna är ju att han själv bad om att få sofforna just den dagen så då gjorde jag iordning dem.

Jag har inte sagt att jag kan hämta vagnen nu..

Ja han är onekligen speciell..

Så han sms:ade och ställde ut den utan att kolla om du kunde komma och hämta den?

Han är sur för att du köpt en ny vagn för då har du tagit ifrån honom makten gällande det. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-23 17:31:28 följande:

Ja det kan man säga..

Hej och Hej då är den konversation vi ska ha men det skiter han fullständigt i. 

Spelade du in det samtalet?

Om han slänger vagnen är det nog egenmäktigt förfarande. 
  • Anonym (K)

Vadå för provtagning?

Han verkar börja bli desperat. 

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-03-03 16:17:49 följande:

Jadu..

Jag fick sms tidigare idag att han ville veta barnets 4 sista siffror då han hade glömt det. 

Jag svarade inte på detta.

Sedan kommer det en notis från 1177. Då har han skrivit där och frågat bvc om siffrorna eftersom att JAG inte ville lämna ut dem och hans jurist behövde detta i kommande tvist..

Jag tror inte att han vet att jag också får dessa  meddelanden.

Det börjar ju bra.. att han inte ens kan svara juristen på barnets personnummer.

Jag är REDO!

Men varför svarade du inte? Jag tror du skjuter dig i foten där. 
  • Anonym (K)
    Anonym (X) skrev 2022-03-03 18:43:58 följande:
    Varför då?
    De ska inte ha kontakt och han bör ju ha koll på barnens siffror själv.

TS ska tydligen svara på sms gällande barnen och detta gällde barnen. Jag försöker föreställa mig hur soc-tokstollarna ser på det här. 
    Ja, han bör ha koll på siffrorna men nu hade han inte det. Förmodligen kommer han säga till soc att TS vägrar ge ut barnens personnummer och stollarna anser då att hon inte samarbetar. 
    Jag är på TS' sida här. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-04-04 15:33:59 följande:

Vi har kommit fram till advokaten och jag att vi besvarar med att vi inte gör någon förändring alls i dagens schema som det ser ut nu med tanke på barnens välmående. Det är nog mycket umgänge som det är. 

Så får vi se vart han tar det där efter. 

Förhoppningsvis har hns jurist insett att det kanske inte "var så enkelt" och försökt förklara det för honom.. 

Jag känner att om jag ger vika för hans önskemål så får han övertag och känner att han har makt & kontroll. Så nu står jag på mig i detta för tillfället. 

Så nu kommer hans "trevliga sida" plötsligt försvinna igen..

Japp, ger du vika en endaste tum nu så kommer han fortsätta. 
  • Anonym (K)

Hur har han mixtrat med tiderna?

Anonym (Hannah) skrev 2022-10-11 16:53:42 följande:
    Nu har stämningen om umgänge kommit. Han yrkar på vv. 
    Vissa delar jag läst stämmer inte alls tycker jag.
    Så nu är det på g. 

Han menar på att det inte finns nåt att anmärka på om hans umgänge.. 
    Han har åter igen mixtrat med mina tider på fsk. Jag har kontaktat  it på kommunen som ska återkoppla. 

Nu blir det laddat en tid framöver.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-10-11 20:47:15 följande:
    Eftersom vi har gemensam vårdnad så kan man inte ha "egen" sida där man skriver in tiderna på appen utan den är tillgänglig för båda. Jag har varit på fsk om detta tidigare men de kunde inget göra. Så nu ringde jag it direkt själv. Inte så roligt att komma till fsk och det står att barnet ska vara ledigt och man fattar ingenting..
    Det är ju helt galet! Kan du inte lämna schema på papper till dem?
  • Anonym (K)

Och naturligtvis finns det ingen övervakningskamera på parkeringen? Kan du ställa bilen nån annanstans?

Anonym (Hannah) skrev 2022-11-06 08:20:11 följande:

Vet inte om det är en tillfällighet att mina registreringsskyltar på bilen helt plötsligt blivit stulna eller om "någon" inte vill att jag ska använda bilen.. Någon med kontrollbehov..
    Klart man blir fundersam när man är i det läget man är.
    Har iaf polisanmält händelsen men fick till svar att det är vanligt att de stjäl skyltar. Jo det vet jag också men klart man blir misstänksam när det är som det är. Och enbart min bil utav alla på parkeringen..

Annars så går saker sakta framåt. Jag kommer att yrka om ensam vårdnad. Han är inte samarbetsvillig alls mer än att han vill ha alla dessa dagar han yrkat på. Min advokat har försökt att maila olika lösningar men bara fått "avslag" från hans ombud. 
    Även en fam.behandlare tyckte jag skulle ha ensam vårdnad och att han inte skulle ha några övernattningar alls. 

Sköt om Er! 

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?