• Anonym (oo)

Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?

Tycker du att det är ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Motivera gärna ditt svar. Menar alltså inte att man tittar tillsammans, utan att man tittar ensam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-01 12:54:29 följande:
    Bilden/videon föreställer ju olika människor och det är väl rätt rimligt att anta att man tänder på personerna och akten i filmen/videon. Så var det i alla fall för mig när jag tittade på porr.
    Jag har aldrig någonsin varit tänd på personerna i någon porrfilm. Det är vad personerna gör som tänder mig och ingenting annat. För mig är det fullständigt omöjligt att tända på en person som jag inte känner. 
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-09-02 16:06:55 följande:

Jag har aldrig någonsin varit tänd på personerna i någon porrfilm. Det är vad personerna gör som tänder mig och ingenting annat. För mig är det fullständigt omöjligt att tända på en person som jag inte känner. 

Okej. Utifrån min egen erfarenhet och efter att ha lyssnat på andra verkar det vara rätt vanligt att tända på personens utseende och själva akten men självklart är det olika för alla.
  • Anonym (Ouch)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-09-02 16:06:55 följande:

Det här va lite spännande. Så du kan likagärna titta på klipp med väldigt gamla, överviktiga/extremt sjukligt underviktiga/utvecklingshämade/funktionshindrade/eller annat valfritt alternativ av kropp som inte faller dig i smaken porrskådisar som yngre personer m fit/"normal" kropp om de gör samma saker, du tänder exakt lika mkt oavsätt utseende? Ser du aldrig attraktiva människor ute som du attraheras av (dvs tänder på?)?
  • Anonym (Lite svartsjuk)

Varför låta det ens bli ett problem om man tycker det är ett problem? Lär man känna sin pojkvän/sambo/make så vet man efter ett tag när han smyger upp och runkar. Man känner igen tecknen. Telefonen med på toaletten? Inget ljud från tv-spelet eller något han tittar på från vardagsrummet?

Så man kan ta honom då, eller ännu hellre före och ha sex med honom, ge honom sex så blir det ingen porr eller runkande. Dessutom kan det vara hysteriskt roligt när han får panik försöker stänga av tvn och dra upp boxer+byxor samtidigt.    

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Ouch) skrev 2021-09-02 16:25:43 följande:
    Det här va lite spännande. Så du kan likagärna titta på klipp med väldigt gamla, överviktiga/extremt sjukligt underviktiga/utvecklingshämade/funktionshindrade/eller annat valfritt alternativ av kropp som inte faller dig i smaken porrskådisar som yngre personer m fit/"normal" kropp om de gör samma saker, du tänder exakt lika mkt oavsätt utseende? Ser du aldrig attraktiva människor ute som du attraheras av (dvs tänder på?)?
    Nu har jag aldrig någonsin stött på porr med det du beskriver. Antar att det inte är något man söker på om man inte har någon speciell grej för just det. 

Jag får inte ut ett skit av porr där personerna inte gör något som jag tänder på. Det spelar ingen roll hur "snygga" personerna är. Jag får inte ut något av att titta på snygga människor som gör skittråkiga saker. 

Nej, jag attraheras inte av personer jag inte känner. Jag har ett väldigt lågt intresse för människor och har bara ett fåtal utvalda som jag vill lägga tid och energi på. Jag noterar väldigt sällan hur personer ser ut för jag har inget intresse av andra människor. Jag har ofta fullt upp med relationen till mitt inre jag. 

Intelligens, humor och snälla genuina ögon är vad som får mig på fall. 
  • Anonym (Nej.)
    mari123 skrev 2021-09-02 15:18:45 följande:

OM man av ngn anledning gillar att titta på porr och man vet att ens partner inte gillar det så KAN man väl titta lite i smyg? På den gemensamma semestern är man kanske ihop 24/7 men annars har man väl åtminstone LITE egen-tid? Man behöver ju inte vara öppenhjärtig som ett barn om allting.

Om du är en sådan som inte ser något fel i att gå bakom ryggen på din partner så. Själv så håller jag mig till det vi har kommit överens om i förhållandet. Vill/kan jag inte det så gör jag slut. Jag går inte bakom ryggen på personen jag har valt att leva med.
  • Anonym (Alla lika olika)

Finns ju lika många sorters partners som sorter porr. Allt från erotiska noveller till Gangbangvideos.

Omöjligt för någon att säga till någon annan vad som är ok.

Hade jag haft en partner som kollade barnporr då hade jag spöat upp fanskapet och ringt snuten. Sådana svin skall hänga .. hänga jävligt högt.

• mari123
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-02 17:55:26 följande:
    Om du är en sådan som inte ser något fel i att gå bakom ryggen på din partner så. Själv så håller jag mig till det vi har kommit överens om i förhållandet. Vill/kan jag inte det så gör jag slut. Jag går inte bakom ryggen på personen jag har valt att leva med.
    Nä man ska inte gå bakom ryggen på sin partner men ÄR det verkligen så farligt att titta lite på porr OM man nu tycker att det har ett värde? Då menar jag LITE och när partnern inte är närvarande och blir lidande! Känns för mig som att man ändå är en egen person fast man har en partner?
  • Anonym (Alice)
    mari123 skrev 2021-09-02 15:18:45 följande:

OM man av ngn anledning gillar att titta på porr och man vet att ens partner inte gillar det så KAN man väl titta lite i smyg? På den gemensamma semestern är man kanske ihop 24/7 men annars har man väl åtminstone LITE egen-tid? Man behöver ju inte vara öppenhjärtig som ett barn om allting.

mari123 skrev 2021-09-03 04:40:22 följande:
    Nä man ska inte gå bakom ryggen på sin partner men ÄR det verkligen så farligt att titta lite på porr OM man nu tycker att det har ett värde? Då menar jag LITE och när partnern inte är närvarande och blir lidande! Känns för mig som att man ändå är en egen person fast man har en partner?
    Det där lät ju som en bra lösning om man vill förstöra sitt förhållande. Jag hade ju börjat fundera på skilsmässa om min man började kolla på porr. Hade väl bara känts snäppet bättre än om han hade suttit och runkat till en video av en våldtäkt typ, så för mig är det en stor grej. Vårt förhållande hade varit dött om han hade gjort nåt sånt.
  • Anonym (Ralf)

Vad tänker/tittar du på när du onanerar?

Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?