• Anonym (oo)

Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?

Tycker du att det är ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Motivera gärna ditt svar. Menar alltså inte att man tittar tillsammans, utan att man tittar ensam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?
  • Anonym (Ouch)

En annan märklig sak är att folk förutsätter att alla som är anti-porr vill ÄGA o BEGRÄNSA partnern.

Så behöver det inte alls vara. Folk får göra vad dom vill sålänge det inte skadar andra (nu skadar ju tyvärr porr andra både direkt o indirekt men skitsamma).

Jag skulle aldrig förbjuda min partner men välja bort partnern skulle jag kunna göra (beroende på olika saker).

Liksom att jag skulle välja bort nån med extrema åsikter som inte går i linje med mina eller nån som är extrem sportfanatiker eller annat, det handlar ju knappast om att jag vill äga eller begränsa dom, tvärtom, jag vill inte ha m dom att göra.

• Anonym (Lotta)
    Tukt skrev 2021-09-01 17:48:46 följande:
    Mitt resonemang som du också svarat på, var ju att man inte skulle onanera till någon annan än sin partner. Och en individ på en film är inte "någon", den är en projektionsyta för ens fantasier och erfarenheter.
    Sedan får ju alla göra sina egna val. Personligen skulle jag aldrig kunna ha en relation med någon som inte har ett generellt sexintresse eller vårdar de fantasier som porr kan erbjuda.
    Nu menar jag nödvändigtvis inte mainstreamporr. Det finns såå mycket annat.
    Nästan exakt samma resonemang har jag tagit del i motsvarande tråd nyligen... men inlägget tål absolut att upprepas! Instämmer! 
  • Anonym (Ouch)

Mitt resonemang som du också svarat på, var ju att man inte skulle onanera till någon annan än sin partner. Och en individ på en film är inte "någon", den är en projektionsyta för ens fantasier och erfarenheter.

Sedan får ju alla göra sina egna val. Personligen skulle jag aldrig kunna ha en relation med någon som inte har ett generellt sexintresse eller vårdar de fantasier som porr kan erbjuda.

Det finns dom som älskar sex, gärna spelar in egna porrfilmer, har sexgungor o strippstång o leksaker, har sex både inne o ute o är öppen för att bjuda in fler i sänghalmem, utforska allt fr tantra t BDSM, rollspel, osv men som endå hatar porr. Bara så du vet ;)
  • Anonym (Nej.)

Så kanske du upplever porrtittande, det betyder inte att andra upplever det på samma sätt. När jag tittade på porr så tände jag på personerna i filmerna och det vet jag att många andra också gör, oavsett vad du säger. Det handlar inte bara om fantasier och att det är saker man absolut inte skulle vilja göra i verkligheten. Det spelar dock ingen roll för mig, jag vill ändå inte vara med någon som tittar på porr.

Kan förstå att du inte vill vara i ett förhållande där partnern saknar ett intresse av sex men vad har det med porrfrågan att göra? Menar du att man inte kan ha ett intresse av sex bara för att man inte vill titta på porr eller vad? Kan man inte ha fantasier och upptäcka nya fantasier utan att titta på porr? Väldigt märkligt resonemang.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Ouch) skrev 2021-09-01 17:53:06 följande:

En annan märklig sak är att folk förutsätter att alla som är anti-porr vill ÄGA o BEGRÄNSA partnern.

Så behöver det inte alls vara. Folk får göra vad dom vill sålänge det inte skadar andra (nu skadar ju tyvärr porr andra både direkt o indirekt men skitsamma).

Jag skulle aldrig förbjuda min partner men välja bort partnern skulle jag kunna göra (beroende på olika saker).

Liksom att jag skulle välja bort nån med extrema åsikter som inte går i linje med mina eller nån som är extrem sportfanatiker eller annat, det handlar ju knappast om att jag vill äga eller begränsa dom, tvärtom, jag vill inte ha m dom att göra.

Det här förstår inte porrfantasterna, eller rättare sagt, de vill inte förstå. De är helt förblindade och förstår inte att människor har olika åsikter och att det bara är bra att ifrågasätta porrens normaliserande.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Wickr: iskuggan40) skrev 2021-09-01 17:20:06 följande:

Har inga problem med att min partner har ett eget sexliv. Vill hon kolla på porr, så är det upp till henne. Skulle aldrig få för mig att försöka begränsa eller "äga" hennes sexualitet. Lika lite som hon begränsar mig.

Jag håller med dig till 100%
  • Cartjan1

Jag lägger mig inte i vad min partner tittar på/läser/fantiserar om när den har kul för sig själv av den enkla anledning att det inte angår mig. Vi kanske delar vårt gemensamma sexliv men min partners egna har jag ju inte med att göra och den har inte någon skyldighet att berätta för mig heller.

• Anonym (woman)

Jag är ambivalent pga porrindustrins inte så trevliga arbetsvillkor. 

Jag är ytligt bekant, eller var ytligt bekant med en kvinna som har spelat in porrfilmer, så jag önskar isf att min partner tittar på privat inspelade filmer. 

Jag har inget problem med om min partner tittar på porr som så, förutsatt att han inte tittar på olaglig porr så klart. Problem blir det först om det går ut över vårt gemensamma sexliv på något vis. 

• Tukt
    Anonym (Ouch) skrev 2021-09-01 18:18:05 följande:
    Det finns dom som älskar sex, gärna spelar in egna porrfilmer, har sexgungor o strippstång o leksaker, har sex både inne o ute o är öppen för att bjuda in fler i sänghalmem, utforska allt fr tantra t BDSM, rollspel, osv men som endå hatar porr. Bara så du vet ;)
    Du behöver inte använda dig av härskartekniker då vi diskuterar. 
    Men självklart finns det alla sorter, men vanligen bland sexuellt intresserade så bygger det mer på saker som genuskonstruktioner och/eller att viss typ tenderar utnyttja människor.
  • Tukt
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-01 18:41:59 följande:
    Så kanske du upplever porrtittande, det betyder inte att andra upplever det på samma sätt. När jag tittade på porr så tände jag på personerna i filmerna och det vet jag att många andra också gör, oavsett vad du säger. Det handlar inte bara om fantasier och att det är saker man absolut inte skulle vilja göra i verkligheten. Det spelar dock ingen roll för mig, jag vill ändå inte vara med någon som tittar på porr.

Kan förstå att du inte vill vara i ett förhållande där partnern saknar ett intresse av sex men vad har det med porrfrågan att göra? Menar du att man inte kan ha ett intresse av sex bara för att man inte vill titta på porr eller vad? Kan man inte ha fantasier och upptäcka nya fantasier utan att titta på porr? Väldigt märkligt resonemang.
    Du kan ju omöjligen tända på individerna i en porrfilm. Du tänder ju på deras utseende, de de spelar upp, deras eventuella kläder.
    Det är ju samma som en del bli "kära" i en kändis. Det kan man omöjligen bli om man aldrig träffats eller ens interagerat med varandra.Men man kan frammana längtan och starka kärleksliknande känslor för den personen. Men då sitter det fortfarande mest i ens egna huvud.
    Är ju skillnad om ens partner onanerar till bilder, filmer av en kompis. Då är det en individ av kött och blod.
Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?