Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?
Tycker du att det är ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Motivera gärna ditt svar. Menar alltså inte att man tittar tillsammans, utan att man tittar ensam.
Tycker du att det är ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Motivera gärna ditt svar. Menar alltså inte att man tittar tillsammans, utan att man tittar ensam.
Men i alla förhållanden sätter man upp gränser och bestämmer vad som är okej eller inte. Vill man kalla det för "kontroll" får man väl göra det, men det är ju oerhört normalt och vanligt att bestämma vad den andre får och inte får göra i ett förhållande. Bara att bestämma att man är exklusiva och inte har sex med andra är ju att sätta en gräns, eller anser du att det också är att "kontrollera ens partner"?
Jag anser helt enkelt att bestämma vad ens partner får och inte får titta på är mer än en gräns. Det är allt. Om du vill jämföra det med otrohet så får du göra det.
Sedan håller jag absolut inte med dig om att man har rätten att bestämma över någon bara för att man råkar vara ett par. Jag har ingen som helst rätt att bestämma över min partner. Han är en individ och bara för att vi är ihop så betyder det inte att jag har rätt att bestämma över honom eller hans handlingar.
Jag anser helt enkelt att bestämma vad ens partner får och inte får titta på är mer än en gräns. Det är allt. Om du vill jämföra det med otrohet så får du göra det.
Sedan håller jag absolut inte med dig om att man har rätten att bestämma över någon bara för att man råkar vara ett par. Jag har ingen som helst rätt att bestämma över min partner. Han är en individ och bara för att vi är ihop så betyder det inte att jag har rätt att bestämma över honom eller hans handlingar.
Intressant det här.
Min pojkvän började röka under perioden vi dejtade. Jag vill inte vara tillsammans med någon som röker, av olika anledningar som inte hör hit. Jag sa då till honom att han får välja - rökningen eller mig. Antar att vissa här skulle få det till att handla om kontroll, vilket bara är trams.
Intressant det här.
Min pojkvän började röka under perioden vi dejtade. Jag vill inte vara tillsammans med någon som röker, av olika anledningar som inte hör hit. Jag sa då till honom att han får välja - rökningen eller mig. Antar att vissa här skulle få det till att handla om kontroll, vilket bara är trams.
OM man av ngn anledning gillar att titta på porr och man vet att ens partner inte gillar det så KAN man väl titta lite i smyg? På den gemensamma semestern är man kanske ihop 24/7 men annars har man väl åtminstone LITE egen-tid? Man behöver ju inte vara öppenhjärtig som ett barn om allting.
Att titta tillsammans är ok alt. Om man av nån anledning ej kan tillfredställa varandra osv kan det vara ok att få se själv men då ska man först komma överens om det båda två.
Jag anser att när det handlar om porr och fantasier så handlar det helt klart om kontroll och svartsjuka och även osäkerhet, troligtvis dålig självkänsla. Att du sedan vill jämföra det med politiska åsikter, ja.. det tänker jag inte ens bemöta. Men det är min åsikt. Min åsikt är inte alltid den rätta. Jag skulle aldrig orka bry mig om vad min sambo tittar på när han runkar. Att han tänder på andra kvinnor anser jag vara rätt självklart; han blev inte blind bara för att han blev tillsammans med mig. Att han behöver visuellt hjälpmedel när han vill ha en stund själv ser inte jag heller som något problem. Det är porr. Det är som att titta på en film. Det är inte verklighet.
Men vi kan helt enkelt komma överens om att vi har helt olika syn på vad man kan begära av sin partner.
En liten fundering; Får han inte kolla på film med erotiska inslag eller nakna kvinnor/män heller? För det är ju en risk att han blir kåt av det?