• Anonym (oo)

Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?

Tycker du att det är ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Motivera gärna ditt svar. Menar alltså inte att man tittar tillsammans, utan att man tittar ensam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?
  • Anonym (Ouch)
    Tukt skrev 2021-09-01 19:40:51 följande:

Du behöver inte använda dig av härskartekniker då vi diskuterar. 

Men självklart finns det alla sorter, men vanligen bland sexuellt intresserade så bygger det mer på saker som genuskonstruktioner och/eller att viss typ tenderar utnyttja människor.

Ber om ursäkt att det framstod som så, var inte meningen. Fick känslan av ditt svar att de som inte gillar porr inte gillar sex o är tråkiga i sängen o jag ville bara berätta att så inte är fallet.
  • Anonym (Q)
    Cartjan1 skrev 2021-09-01 19:22:30 följande:

Jag lägger mig inte i vad min partner tittar på/läser/fantiserar om när den har kul för sig själv av den enkla anledning att det inte angår mig. Vi kanske delar vårt gemensamma sexliv men min partners egna har jag ju inte med att göra och den har inte någon skyldighet att berätta för mig heller.

Håller helt och hållet med. Mycket bra skrivet. Det är faktiskt ytterst konstigt att folk anser att ens partner går bakom ryggen på en, när det handlar om deras egna sexliv.

Jag menar, skulle min partner förbjuda mig (ugh...) att använda min vibrator så hade jag skitigt fullständigt i det och fortsatt ändå. För det är MITT sexliv som han faktiskt inte har något som helst med att göra. Lika lite som jag har att göra med att han kollar på porr.
  • Anonym (Lite svartsjuk)
    Anonym (Hallon) skrev 2021-09-01 11:08:08 följande:

Denna kommentar är ett bevis på hur normaliserat porr är i vårt samhälle. Kanske du ska komma med något argument som stärker din ståndpunkt? Nej, just det, det kan du inte. Vad bra, då är du inte värd att lyssna på.

Det ligger nog något i att du känner dig som de fyra sakerna. Du är de fyra sakerna.

Varför tittar män på porr? För att onanera till det. Varför onanerar män? För att tillfredställa sig om de inte får sex. Typ som varför vi onanerar. Så stör porren dig så jäkligt kanske du kan ha sex med honom istället? Om han inte vill ha sex med dig förbjuder han ändå dig att onanera då? Är samma sak.

Man kan få bort det mesta porr och runkandet med sex. Om man nyss haft sex så smyger han inte iväg och runkar.
  • Tukt
    Anonym (Ouch) skrev 2021-09-01 20:01:13 följande:
    Ber om ursäkt att det framstod som så, var inte meningen. Fick känslan av ditt svar att de som inte gillar porr inte gillar sex o är tråkiga i sängen o jag ville bara berätta att så inte är fallet.
    Tack! ;)
    Nej, det menar jag inte att det finns en automatik. Men för mig är bejakandet av fantasier väldigt viktigt, och fantasier behöver man ofta studsa mot något för att de ska bli levande och förnyas. Inte nödvändigtvis porr, men ändå. Om det bra är samma gamla partner så stannar den delen lätt av, och riskerar vara början på slutet. (sedan tänder man såklart på sin partner i sig, får man hoppas), men det är ändå en viktig del.
  • Anonym (Nej.)
    Tukt skrev 2021-09-01 19:46:57 följande:

Du kan ju omöjligen tända på individerna i en porrfilm. Du tänder ju på deras utseende, de de spelar upp, deras eventuella kläder.

Det är ju samma som en del bli "kära" i en kändis. Det kan man omöjligen bli om man aldrig träffats eller ens interagerat med varandra.Men man kan frammana längtan och starka kärleksliknande känslor för den personen. Men då sitter det fortfarande mest i ens egna huvud.

Är ju skillnad om ens partner onanerar till bilder, filmer av en kompis. Då är det en individ av kött och blod.

Ja? Har jag någonsin sagt att jag tände på deras personlighet eller personen i sig? Det är väl helt uppenbart att jag menar att jag tände på deras utseende och akten (vilket jag har skrivit tidigare) men uppenbarligen behöver man vara övertydlig här.

Jag har klargjort flera gånger att jag är mycket väl medveten om att man inte blir kär i personen som är med i porrfilmen. Jag tittade på porr i många år och började säkerligen tidigare än dig så jag vet.

För mig är det inte bättre bara för att man onanerar till en person som man inte vet vem det är.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Q) skrev 2021-09-01 20:08:23 följande:

Håller helt och hållet med. Mycket bra skrivet. Det är faktiskt ytterst konstigt att folk anser att ens partner går bakom ryggen på en, när det handlar om deras egna sexliv.

Jag menar, skulle min partner förbjuda mig (ugh...) att använda min vibrator så hade jag skitigt fullständigt i det och fortsatt ändå. För det är MITT sexliv som han faktiskt inte har något som helst med att göra. Lika lite som jag har att göra med att han kollar på porr.

Om man har kommit överens om något och partnern inte kan hålla det och ägnar sig åt detta utan att berätta det så går man bakom ryggen på personen man har valt att leva med. Vad ska du annars kalla det?

Är man så olika så kanske man ska respektera varandras åsikter och inte vara ett par, för man går fan inte bakom ryggen på varandra i ett ärligt förhållande.

Inse att människor har olika åsikter och att var och en själv har rätt att bestämma vad de tycker är ok och inte ok i ett förhållande. Passar det inte så behöver man inte vara tillsammans.
  • Tukt
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-01 21:44:54 följande:
    Ja? Har jag någonsin sagt att jag tände på deras personlighet eller personen i sig? Det är väl helt uppenbart att jag menar att jag tände på deras utseende och akten (vilket jag har skrivit tidigare) men uppenbarligen behöver man vara övertydlig här.

Jag har klargjort flera gånger att jag är mycket väl medveten om att man inte blir kär i personen som är med i porrfilmen. Jag tittade på porr i många år och började säkerligen tidigare än dig så jag vet.

För mig är det inte bättre bara för att man onanerar till en person som man inte vet vem det är.
    Känns som en svår diskussion här, då du ursprungligen mötte mina tankar om det. Så nu vet jag inte längre vad vi diskuterar. Så du får sista ordet här om du så önskar.
  • Anonym (Nej.)
    Tukt skrev 2021-09-01 21:55:24 följande:

Känns som en svår diskussion här, då du ursprungligen mötte mina tankar om det. Så nu vet jag inte längre vad vi diskuterar. Så du får sista ordet här om du så önskar.

Jag vet inte heller. Antingen var jag otydlig eller så missförstod du mig. Jag tände alltså inte på individen i sig, utan på deras utseende och akten. Så, nu är det ur världen i alla fall.
  • Anonym (this)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-01 21:47:45 följande:
    Om man har kommit överens om något och partnern inte kan hålla det och ägnar sig åt detta utan att berätta det så går man bakom ryggen på personen man har valt att leva med. Vad ska du annars kalla det?

Är man så olika så kanske man ska respektera varandras åsikter och inte vara ett par, för man går fan inte bakom ryggen på varandra i ett ärligt förhållande.

Inse att människor har olika åsikter och att var och en själv har rätt att bestämma vad de tycker är ok och inte ok i ett förhållande. Passar det inte så behöver man inte vara tillsammans.
    Detta.
    Jag håller personligen inte helt med dig ang. porr, men finner det väldigt märkligt att någon skulle säga emot dig om detta.
  • Anonym (HH)

Jag tror det handlar om värderingar. Som att äta kött eller inte, rösta på SD eller inte, kolla porr eller inte. Själv kollar jag på porr nästan dagligen i samband med onani och har såklart inget emot att min partner gör det.

Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?