Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?
Tycker du att det är ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Motivera gärna ditt svar. Menar alltså inte att man tittar tillsammans, utan att man tittar ensam.
Tycker du att det är ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Motivera gärna ditt svar. Menar alltså inte att man tittar tillsammans, utan att man tittar ensam.
Du behöver inte använda dig av härskartekniker då vi diskuterar.
Men självklart finns det alla sorter, men vanligen bland sexuellt intresserade så bygger det mer på saker som genuskonstruktioner och/eller att viss typ tenderar utnyttja människor.
Jag lägger mig inte i vad min partner tittar på/läser/fantiserar om när den har kul för sig själv av den enkla anledning att det inte angår mig. Vi kanske delar vårt gemensamma sexliv men min partners egna har jag ju inte med att göra och den har inte någon skyldighet att berätta för mig heller.
Denna kommentar är ett bevis på hur normaliserat porr är i vårt samhälle. Kanske du ska komma med något argument som stärker din ståndpunkt? Nej, just det, det kan du inte. Vad bra, då är du inte värd att lyssna på.
Det ligger nog något i att du känner dig som de fyra sakerna. Du är de fyra sakerna.
Du kan ju omöjligen tända på individerna i en porrfilm. Du tänder ju på deras utseende, de de spelar upp, deras eventuella kläder.
Det är ju samma som en del bli "kära" i en kändis. Det kan man omöjligen bli om man aldrig träffats eller ens interagerat med varandra.Men man kan frammana längtan och starka kärleksliknande känslor för den personen. Men då sitter det fortfarande mest i ens egna huvud.
Är ju skillnad om ens partner onanerar till bilder, filmer av en kompis. Då är det en individ av kött och blod.
Håller helt och hållet med. Mycket bra skrivet. Det är faktiskt ytterst konstigt att folk anser att ens partner går bakom ryggen på en, när det handlar om deras egna sexliv.
Jag menar, skulle min partner förbjuda mig (ugh...) att använda min vibrator så hade jag skitigt fullständigt i det och fortsatt ändå. För det är MITT sexliv som han faktiskt inte har något som helst med att göra. Lika lite som jag har att göra med att han kollar på porr.
Känns som en svår diskussion här, då du ursprungligen mötte mina tankar om det. Så nu vet jag inte längre vad vi diskuterar. Så du får sista ordet här om du så önskar.
Jag tror det handlar om värderingar. Som att äta kött eller inte, rösta på SD eller inte, kolla porr eller inte. Själv kollar jag på porr nästan dagligen i samband med onani och har såklart inget emot att min partner gör det.