Inlägg från: Anonym (Ouch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ouch)

Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?

Jag skulle aldrig någonsin förbjuda det. Men jag önskar att jag har att göra med en man som delar min syn. Jag vill att han är ärlig. Det är inte säkert att jag kan hantera så annorlunda moral.

Jag är väldigt experimentell sexuellt, spelar gärna in egna filmer osv. Men min moral är så emot porrindustrin (jag har på riktigt insyn och jag vet att man inte kan veta att det är ok porr hur "amatör o trevligt" det än ser ut (om man inte byter filmer m nått annat par man känner typ haha).

Jag vill också vara med en man som känner att jag är tillräcklig o ger honom det han behöver o drömmer om så att porr skulle va ointressant. Jag vill alltså inte ens vara med en man som är nyfiken på annat/blir uttråkad av frugan lr liknande och jag är mer än villig att hålla sexlivet levande och min lust är omättlig.

Lite offtopic. Det här att onani skulle va en helt annan sak än sex som det brukar heta här på familjeliv, håller jag inte med om alls. I ett lyckligt förhållande (enligt mig) kan jag m glädje ge min man en avsugning om han behöver komma utan krav o utan tanke på min njutning. Jag kan inte ens tänka mig ett senario där jag skulle välja att onanera före sex i ett bra förhållande om min man var villig till sex. OBS jag menar verkligen inte att man inte skulle få onna i ett förhållande dock. När relationen blivit dålig däremot, då onnar jag hellre. Sen är jag väldigt sexuell och mitt kärleksspråk är fysisk beröring, jag skulle känna mig totalt oälskad om min man hellre runkar än att ha sex m mig som älskar att ge min man njutning o skulle han dessutom hellre kolla porr, näe då är det nog slut faktiskt....

• Anonym (Ouch)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-09-01 15:29:44 följande:

Fast onani är ju inte samma som att välja bort sex. Onani kan ju vara avslappning för att somna tex, eller för att man bara vill ha en snabb orgasm. Jag onanerar och har alltid gjort även om jag har mängder av skitbra sex med min partner. Det är helt olika saker.

Absolut, sj onnar jag ca 7 ggr/dag men inte fan skulle jag onna om jag har en sugen partner breve mig för att jag va trött. Även om jag oxå onnar mig till sömns varje natt. Jag kan inte va för trött för sex. O om min man ville ha en skön utlösning innan sömn har jag inget emot att ge honom det, utan motkrav. I min värld (så som jag väljer att vilja ha en relation) så är det kvitto på att det är nå fel i relationen om parterna väljer onani framför sugen sambo. Är den ena parten mer sugen än den andra,ja då får man såklart ansvara för det sj. Men så du menar att om din partner ligger breve o är sugen på dig kan du säga nej o onna ist? Thats crazy.
  • Anonym (Ouch)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-09-01 16:50:01 följande:

Det skrev jag definitivt inte. Jag skrev att onani inte betyder att man väljer bort, det är inte istället för sex utan också. Om min sambo sover och jag bara behöver en snabb orgasm för att kunna somna så väcker jag ju inte honom för att ha sex.

Ja då tycker vi samma helt enkelt :) jag skulle iof uppskatta om min partner väckte mig med ett stånd, inte för att han inte skulle få runka utan för att jag älskar sex m min partner.

Jag syftade eg på andra trådar där ena partnern nobbat den andra samtidigt som den antingen runkat till porr eller onnat i duschen ist, då håller inte att "onna är nått annat än sex o man kan va sugen på att onna o inte på sex" - JA men bara om det är en dålig relation eller ett dåligt sexliv, iaf i min värld.
  • Anonym (Ouch)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-09-01 17:16:25 följande:

Jag älskar också sex med min sambo men för mig är onani en annan sak än sex med partner och som sagt inget istället för

Mja, men då säger du emot dig själv lite. Om du är sugen på att onna o din partner är kåt, skulle du då neka din partner för att ist onna? Om du svarar nej (som du gjorde tidigare) så är det ju inte något helt annat än sex då du kan byta ut att onna mot sex?

Sen ja jag fattar grejen - ibland är man bara sugen på att komma snabt utan motkrav o utan att tänka på nån annan, ibland vill man bli lugnad av orgasmen i terapeutiskt syfte eller annat. Längeleve onnani, o mer onnani åt folket enl min mening. Men att det är SÅ annorlunda än sex.... om man svarar ja på frågan ovan, så okej då är det det men för mig är det jättemärkligt att rata sin kåta partner för att ist onna.

Att onna i vardagen utöver sex är en självklarhet, i de situationer där partnern är borta, eller inte sugen eller annat. Men inte om h*n är villig å kåt..?
  • Anonym (Ouch)

En annan märklig sak är att folk förutsätter att alla som är anti-porr vill ÄGA o BEGRÄNSA partnern.

Så behöver det inte alls vara. Folk får göra vad dom vill sålänge det inte skadar andra (nu skadar ju tyvärr porr andra både direkt o indirekt men skitsamma).

Jag skulle aldrig förbjuda min partner men välja bort partnern skulle jag kunna göra (beroende på olika saker).

Liksom att jag skulle välja bort nån med extrema åsikter som inte går i linje med mina eller nån som är extrem sportfanatiker eller annat, det handlar ju knappast om att jag vill äga eller begränsa dom, tvärtom, jag vill inte ha m dom att göra.

• Anonym (Ouch)
    Tukt skrev 2021-09-01 17:48:46 följande:

Mitt resonemang som du också svarat på, var ju att man inte skulle onanera till någon annan än sin partner. Och en individ på en film är inte "någon", den är en projektionsyta för ens fantasier och erfarenheter.

Sedan får ju alla göra sina egna val. Personligen skulle jag aldrig kunna ha en relation med någon som inte har ett generellt sexintresse eller vårdar de fantasier som porr kan erbjuda.

Nu menar jag nödvändigtvis inte mainstreamporr. Det finns såå mycket annat.

Det finns dom som älskar sex, gärna spelar in egna porrfilmer, har sexgungor o strippstång o leksaker, har sex både inne o ute o är öppen för att bjuda in fler i sänghalmem, utforska allt fr tantra t BDSM, rollspel, osv men som endå hatar porr. Bara så du vet ;)
  • Anonym (Ouch)
    Tukt skrev 2021-09-01 19:40:51 följande:

Du behöver inte använda dig av härskartekniker då vi diskuterar. 

Men självklart finns det alla sorter, men vanligen bland sexuellt intresserade så bygger det mer på saker som genuskonstruktioner och/eller att viss typ tenderar utnyttja människor.

Ber om ursäkt att det framstod som så, var inte meningen. Fick känslan av ditt svar att de som inte gillar porr inte gillar sex o är tråkiga i sängen o jag ville bara berätta att så inte är fallet.
  • Anonym (Ouch)
    Tukt skrev 2021-09-01 22:56:44 följande:

Det finns ju den aspekten också. Men det är ju inte det tråden handlar om.

Fast det handlar visst tråden om. Fritt att motivera varför man inte tycker det är ok o tvärt om. För min del handlar det endast om värderingar, det är inget nytt att porrbranchen är riktigt smutsig o full med utnyttjade trasiga människor och att det som ser ut som amatör inte alls behöver va amatör osv.

Och det är endast där skon klämmer för mig, jag vill inte ha en relation m en man som inte har en bättre moral än så, därför skulle jag göra slut eller inte ens inleda en relation om han är ärlig dvs men m tanke på min egen bakgrund o insyn i porrbranchen och min öppna syn på sex borde han kunna va ärlig. Vill han kolla porr är han fri att göra det men han är inte fri att få ha en relation m mig.

Liksom att jag inte vill ha relationer m människor som har extrema åsikter, eller är extrema sportfanatiker osv. Moral o värderingar. Obs det måste vara en man som i sig själv känner o tycker som jag i dessa frågor, det går inte att pracka på någon sin egen moral.
  • Anonym (Ouch)
    Anonym (Q) skrev 2021-09-02 05:45:40 följande:

Ja, du har rätt att det är att gå bakom ens rygg. Sedan anser jag att man inte har rätt att kontrollera vad ens partner tittar på bara för att man själv har en osäkerhet kring det.

Även i min mest svartsjuka period så ansåg jag att jag absolut inte hade rätten att kontrollera min partner.

Men det handlar ju inte alltid om kontroll. Det kan handla om att man inte vill va m någon som har så olika åsikter om detta. Jag anser tex att cirkusdjur är fel och väljer bort att gå på cirkus med djur, jag kan och vill inte leva med en man som låter nöjet av att titta på djur stå över den moraliska biten där. Precis som med porr.

Jag vill knappast tvinga någon att låta bli för skulle det krävas skulle mitt intresse för den personen redan va dött.. precis på samma sätt att jag väljer partner utifrån vad vi har för värderingar o mål om hur vi vill leva våra liv, ang familjeliv, politiska åsikter, hur man vill spendera sin tid osv. Såklart får man ha en del fördragsamhet men vissa saker är viktigare än andra.
  • Anonym (Ouch)
    Anonym (Q) skrev 2021-09-02 11:56:50 följande:

Jag anser att när det handlar om porr och fantasier så handlar det helt klart om kontroll och svartsjuka och även osäkerhet, troligtvis dålig självkänsla. Att du sedan vill jämföra det med politiska åsikter, ja.. det tänker jag inte ens bemöta. Men det är min åsikt. Min åsikt är inte alltid den rätta. Jag skulle aldrig orka bry mig om vad min sambo tittar på när han runkar. Att han tänder på andra kvinnor anser jag vara rätt självklart; han blev inte blind bara för att han blev tillsammans med mig. Att han behöver visuellt hjälpmedel när han vill ha en stund själv ser inte jag heller som något problem. Det är porr. Det är som att titta på en film. Det är inte verklighet.

Men vi kan helt enkelt komma överens om att vi har helt olika syn på vad man kan begära av sin partner.

En liten fundering; Får han inte kolla på film med erotiska inslag eller nakna kvinnor/män heller? För det är ju en risk att han blir kåt av det?

Men det är någons verklighet, dvs porrskådisarnas verklighet. Jag antar att ingen vuxen männisja på riktigt kan ha missat hur det står till i denna branch? Det är att stötta förtryck, misshandel, våltäkter, utnyttjande av trasiga människor, ibland trafficking osv. Det här är inget nytt. Och alla som konsumerar porr är delaktiga i detta. Tycker du det är jättebra att handla av barnarbete eller förtryckt arbetskraft som lever under hemska förhållanden osv också?

Det finns massor av sexuell stimulans som inte stödjer denna sjuka industri. Böcker, klubbar, andra par, leksaker, kurser osv osv. Vanliga filmer m erotiskt innehåll etc.
  • Anonym (Ouch)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-09-02 16:06:55 följande:

Jag har aldrig någonsin varit tänd på personerna i någon porrfilm. Det är vad personerna gör som tänder mig och ingenting annat. För mig är det fullständigt omöjligt att tända på en person som jag inte känner. 

Det här va lite spännande. Så du kan likagärna titta på klipp med väldigt gamla, överviktiga/extremt sjukligt underviktiga/utvecklingshämade/funktionshindrade/eller annat valfritt alternativ av kropp som inte faller dig i smaken porrskådisar som yngre personer m fit/"normal" kropp om de gör samma saker, du tänder exakt lika mkt oavsätt utseende? Ser du aldrig attraktiva människor ute som du attraheras av (dvs tänder på?)?
Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?