Anonym (Nej.) skrev 2021-09-01 18:41:59 följande:
Så kanske du upplever porrtittande, det betyder inte att andra upplever det på samma sätt. När jag tittade på porr så tände jag på personerna i filmerna och det vet jag att många andra också gör, oavsett vad du säger. Det handlar inte bara om fantasier och att det är saker man absolut inte skulle vilja göra i verkligheten. Det spelar dock ingen roll för mig, jag vill ändå inte vara med någon som tittar på porr.
Kan förstå att du inte vill vara i ett förhållande där partnern saknar ett intresse av sex men vad har det med porrfrågan att göra? Menar du att man inte kan ha ett intresse av sex bara för att man inte vill titta på porr eller vad? Kan man inte ha fantasier och upptäcka nya fantasier utan att titta på porr? Väldigt märkligt resonemang.
Du kan ju omöjligen tända på individerna i en porrfilm. Du tänder ju på deras utseende, de de spelar upp, deras eventuella kläder.
Det är ju samma som en del bli "kära" i en kändis. Det kan man omöjligen bli om man aldrig träffats eller ens interagerat med varandra.Men man kan frammana längtan och starka kärleksliknande känslor för den personen. Men då sitter det fortfarande mest i ens egna huvud.
Är ju skillnad om ens partner onanerar till bilder, filmer av en kompis. Då är det en individ av kött och blod.