• Anonym (oo)

Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?

Tycker du att det är ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Motivera gärna ditt svar. Menar alltså inte att man tittar tillsammans, utan att man tittar ensam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-08-31 22:56:25 följande:

Scenariot? Går ju att fixa det scenariot i verkligheten också. En person har sex med sig själv eller andra framför en, medan man onanerar. Är visst samma sak, hur mycket du än försöker bortförklara det.

Man kanske tänder på saker man inte vill uppleva irl - hur ska du fixa det scenariot? Det är ju inte personen på filmen man tänder på
  • Anonym (Wickr: iskuggan40)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-09-01 11:46:53 följande:

Man kanske tänder på saker man inte vill uppleva irl - hur ska du fixa det scenariot? Det är ju inte personen på filmen man tänder på

Håller med helt. Nu tycker jag vi lämnar extremisterna i fred och njuter av lite go porr istället ????
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-09-01 11:46:53 följande:

Jag vet inte med dig men när jag tittade på porr så tände jag då på personerna och den akt de utövade i porrfilmen.

Om partnern tänder på saker som denne inte vill uppleva irl så får det vara så men jag kommer ändå inte tycka att porr är okej i förhållandet. Då kan personen vara singel istället eller träffa någon annan.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Wickr: iskuggan40) skrev 2021-09-01 11:52:09 följande:

Håller med helt. Nu tycker jag vi lämnar extremisterna i fred och njuter av lite go porr istället ????

Begreppet extremister brukar man ta till med när man inte har något sakligt att komma med och när man inte förstår att människor har olika åsikter. Din åsikt är inte mer rätt eller mindre extrem än någon annans.
  • Anonym (Nono)

Vi har slutat och titta på porr då det förstör mer än det gör nytta. Det är beroendeframkallande och ser inget positivt med det längre.

Vi har under många år av vårt förhållande tittat på porr tillsammans, båda två har tittat myckeg innan vi blev ett par också. Men sen ett år tillbaka bestämde vi oss för att sluta med det och det har varit otroligt bra för vårt förhållande och sexualiteten.

Tidigare behövde jag nästan porr som startkablar för att gå igång, numer kan jag bli upphetsad bara av att tänka på honom nära mig.

Gör digsjälv en tjänst och skaffa ett sunt förhållande till sex.

• Tukt
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-01 10:59:13 följande:
    Man onanerar till en porrfilm föreställandes andra personer. Är ju exakt så det är. Vad skönt att jag själv kan bestämma vad jag accepterar och inte accepterar i ett förhållande och att min partner kan lämna mig om det inte känns bra.
    Men det är ju liksom inte en person du onanerar till. Det gör du ju om den är din partner eller någon du känner. Inte för ens då är det en person, annars är det bara en bild, ett objekt.
  • Anonym (Nej.)
    Tukt skrev 2021-09-01 12:47:52 följande:

Men det är ju liksom inte en person du onanerar till. Det gör du ju om den är din partner eller någon du känner. Inte för ens då är det en person, annars är det bara en bild, ett objekt.

Bilden/videon föreställer ju olika människor och det är väl rätt rimligt att anta att man tänder på personerna och akten i filmen/videon. Så var det i alla fall för mig när jag tittade på porr.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-01 12:10:25 följande:

Jag vet inte med dig men när jag tittade på porr så tände jag då på personerna och den akt de utövade i porrfilmen.

Om partnern tänder på saker som denne inte vill uppleva irl så får det vara så men jag kommer ändå inte tycka att porr är okej i förhållandet. Då kan personen vara singel istället eller träffa någon annan.

Det säger mer om dig. De flesta ser situationen i filmen som upphetsande och inte personen
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-01 12:54:29 följande:

Bilden/videon föreställer ju olika människor och det är väl rätt rimligt att anta att man tänder på personerna och akten i filmen/videon. Så var det i alla fall för mig när jag tittade på porr.

Nej, de flesta tänder inte på personen i filmen. Det är scenariot som är upphetsande, personerna är ju bara random kroppar. Jag reflekterar inte ens över hur de ser ut.
  • Anonym (Kvinna45)
    Tukt skrev 2021-09-01 12:47:52 följande:

Precis
Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?