Inlägg från: Anonym (Kvinna45) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna45)

Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?

Anonym (Nej.) skrev 2021-08-31 17:57:37 följande:

Det beror på vad man har kommit överens om i förhållandet men enligt mig är det inte okej. Varför? För att jag inte vill att min partner ska onanera till bilder/videos föreställandes någon annan än mig.

Vill man titta på porr så får man självklart göra det men då vill jag att personen respekterar min åsikt och inte är tillsammans med mig. Jag avstår porr när jag är i ett förhållande och jag kräver samma sak tillbaka. Har man ett behov av att titta på porr så ska man inte vara med mig. Då får det faktiskt vara.

Vi lever i ett samhälle som är väldigt porrskadat. Porr är väldigt normaliserat, vilket har bidragit till att många tycker att det är helt okej. Jag vet att många inte håller med mig men det som är så fantastiskt är att man faktiskt får ha olika åsikter.

Jag har själv tittat mycket på porr förut och jag började i väldigt tidig ålder så jag är mycket väl medveten om att det inte handlar om att man är kär i personen man tittar på. För mig handlar det om att jag inte vill att min partner onanerar till någon annan än mig. Man kan faktiskt onanera utan att titta på porr. Jag är så glad att jag har slutat titta på porr. Nu är porr bara patetiskt i mina ögon.

Det hade varit kul att veta hur många som tycker att det är okej om man onanerar till någon snygg och sexig person som sitter framför en i verkliga livet. Man rör inte personen och man gör ingenting med personen, man bara tittar på personen och onanerar samtidigt. Det är basically samma sak som att titta på porr men som sagt, vi lever i ett porrskadat samhälle där porr är normaliserat. Själv ifrågasätter jag det hela.

Det är verkligen inte samma sak. Jag onanerar inte till personerna i porren utan själva scenariot
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-08-31 20:55:06 följande:

Jag tycker helt enkelt inte att porr hör hemma i ett förhållande. Jag vill ha en partner som onanerar till mig, inte till andra. Kan inte ge dig någon annan förklaring än det jag redan har skrivit i tråden. Vet inte vad för slags konkreta skäl du letar efter.

Lycka till att hitta det. Otroligt osexigt och märkligt att kontrollera partnerns fantasier - och dödsdömt. Då kommer bara partnern att höra det i smyg
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-08-31 22:56:25 följande:

Scenariot? Går ju att fixa det scenariot i verkligheten också. En person har sex med sig själv eller andra framför en, medan man onanerar. Är visst samma sak, hur mycket du än försöker bortförklara det.

Man kanske tänder på saker man inte vill uppleva irl - hur ska du fixa det scenariot? Det är ju inte personen på filmen man tänder på
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-01 12:10:25 följande:

Jag vet inte med dig men när jag tittade på porr så tände jag då på personerna och den akt de utövade i porrfilmen.

Om partnern tänder på saker som denne inte vill uppleva irl så får det vara så men jag kommer ändå inte tycka att porr är okej i förhållandet. Då kan personen vara singel istället eller träffa någon annan.

Det säger mer om dig. De flesta ser situationen i filmen som upphetsande och inte personen
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-01 12:54:29 följande:

Bilden/videon föreställer ju olika människor och det är väl rätt rimligt att anta att man tänder på personerna och akten i filmen/videon. Så var det i alla fall för mig när jag tittade på porr.

Nej, de flesta tänder inte på personen i filmen. Det är scenariot som är upphetsande, personerna är ju bara random kroppar. Jag reflekterar inte ens över hur de ser ut.
  • Anonym (Kvinna45)
    Tukt skrev 2021-09-01 12:47:52 följande:

Men det är ju liksom inte en person du onanerar till. Det gör du ju om den är din partner eller någon du känner. Inte för ens då är det en person, annars är det bara en bild, ett objekt.

Precis
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-09-01 13:47:56 följande:

Alla jag har diskuterat porrfrågan med tänder då på personerna i filmen. Hade varit intressant att se statistik på hur de flesta, som du refererar till, känner.

Oavsett vad så är jag inte intresserad av att vara tillsammans med någon som tittar på porr.

Du lär att svårt att hitta någon :)
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Ouch) skrev 2021-09-01 13:56:12 följande:

Jag skulle aldrig någonsin förbjuda det. Men jag önskar att jag har att göra med en man som delar min syn. Jag vill att han är ärlig. Det är inte säkert att jag kan hantera så annorlunda moral.

Jag är väldigt experimentell sexuellt, spelar gärna in egna filmer osv. Men min moral är så emot porrindustrin (jag har på riktigt insyn och jag vet att man inte kan veta att det är ok porr hur "amatör o trevligt" det än ser ut (om man inte byter filmer m nått annat par man känner typ haha).

Jag vill också vara med en man som känner att jag är tillräcklig o ger honom det han behöver o drömmer om så att porr skulle va ointressant. Jag vill alltså inte ens vara med en man som är nyfiken på annat/blir uttråkad av frugan lr liknande och jag är mer än villig att hålla sexlivet levande och min lust är omättlig.

Lite offtopic. Det här att onani skulle va en helt annan sak än sex som det brukar heta här på familjeliv, håller jag inte med om alls. I ett lyckligt förhållande (enligt mig) kan jag m glädje ge min man en avsugning om han behöver komma utan krav o utan tanke på min njutning. Jag kan inte ens tänka mig ett senario där jag skulle välja att onanera före sex i ett bra förhållande om min man var villig till sex. OBS jag menar verkligen inte att man inte skulle få onna i ett förhållande dock. När relationen blivit dålig däremot, då onnar jag hellre. Sen är jag väldigt sexuell och mitt kärleksspråk är fysisk beröring, jag skulle känna mig totalt oälskad om min man hellre runkar än att ha sex m mig som älskar att ge min man njutning o skulle han dessutom hellre kolla porr, näe då är det nog slut faktiskt....

Fast onani är ju inte samma som att välja bort sex. Onani kan ju vara avslappning för att somna tex, eller för att man bara vill ha en snabb orgasm. Jag onanerar och har alltid gjort även om jag har mängder av skitbra sex med min partner. Det är helt olika saker.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Ouch) skrev 2021-09-01 16:37:24 följande:

Absolut, sj onnar jag ca 7 ggr/dag men inte fan skulle jag onna om jag har en sugen partner breve mig för att jag va trött. Även om jag oxå onnar mig till sömns varje natt. Jag kan inte va för trött för sex. O om min man ville ha en skön utlösning innan sömn har jag inget emot att ge honom det, utan motkrav. I min värld (så som jag väljer att vilja ha en relation) så är det kvitto på att det är nå fel i relationen om parterna väljer onani framför sugen sambo. Är den ena parten mer sugen än den andra,ja då får man såklart ansvara för det sj. Men så du menar att om din partner ligger breve o är sugen på dig kan du säga nej o onna ist? Thats crazy.

Det skrev jag definitivt inte. Jag skrev att onani inte betyder att man väljer bort, det är inte istället för sex utan också. Om min sambo sover och jag bara behöver en snabb orgasm för att kunna somna så väcker jag ju inte honom för att ha sex.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Ouch) skrev 2021-09-01 17:05:38 följande:

Ja då tycker vi samma helt enkelt :) jag skulle iof uppskatta om min partner väckte mig med ett stånd, inte för att han inte skulle få runka utan för att jag älskar sex m min partner.

Jag syftade eg på andra trådar där ena partnern nobbat den andra samtidigt som den antingen runkat till porr eller onnat i duschen ist, då håller inte att "onna är nått annat än sex o man kan va sugen på att onna o inte på sex" - JA men bara om det är en dålig relation eller ett dåligt sexliv, iaf i min värld.

Jag älskar också sex med min sambo men för mig är onani en annan sak än sex med partner och som sagt inget istället för
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Wickr: iskuggan40) skrev 2021-09-01 17:20:06 följande:

Har inga problem med att min partner har ett eget sexliv. Vill hon kolla på porr, så är det upp till henne. Skulle aldrig få för mig att försöka begränsa eller "äga" hennes sexualitet. Lika lite som hon begränsar mig.

Jag håller med dig till 100%
Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?