• Anonym (oo)

Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?

Tycker du att det är ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Motivera gärna ditt svar. Menar alltså inte att man tittar tillsammans, utan att man tittar ensam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Ja) skrev 2021-08-31 23:06:26 följande:

Men herregud, det blir inte samma sak bara för att du tjatar om det.

Sitter du framför en liveperson blir det en kontakt mellan er. Personen som strippar/har sex ser din reaktion och ni påverkas av varandra, som man gör framför andra människor. Självklart är det inte samma sak som att kolla på en film där personen som visar upp sig inte har någon aning om vem som tittar 

Man pratar inte med varandra och rör inte vid varandra. Varför är det okej bara för att det inte blir en kontakt mellan personerna, menar du? Låter helt efterblivet.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Ja) skrev 2021-08-31 23:08:49 följande:

Hur kan du veta att han inte "går bakom ryggen på dig"?

Hur kan du veta att din partner inte går bakom ryggen på dig? Och nu menar jag inte bara gällande porr. Varför sätter du det inom citationstecken, förresten?
  • Ukklavek

Min man onanerar till porr och filmer/bilder på mig när han inte kan sova, helt ok för mig.

• Anonym (Nej.)
    Anonym (Lite svartsjuk) skrev 2021-08-31 23:25:25 följande:

När man ibland känner sig som en svartsjuk störd kontrollerande bitch är det skönt att läsa att det finns de som är värre.

Ge mig ett sakligt argument istället för att spy ur dig saker som inte leder någonstans. Jag förstår att du är upprörd över att det finns de som anser att porr i ett förhållande är fel, det framgår rätt tydligt men har du inget vettigt att komma med så framstår du bara som korkad, vilket du är. Jag har i alla fall förklarat min ståndpunkt och motiverat den väl. Du kanske borde lära dig att acceptera andra människors åsikter. Finns det någon djupt inrotad anledning till att du har svårt med det?

Jag kommer aldrig någonsin hålla med om att man är en svartsjuk störd kontrollerande bitch bara för att man inte tycker att porr är okej i ett förhållande och du kan inte ens ge ett enda sakligt argument till det.

Kryp tillbaka nu, ditt träsktroll.
  • Anonym (Nej.)
    Tukt skrev 2021-09-01 00:53:23 följande:

Om någon äger en är det såklart upp till den att bestämma om det ska onaneras, vilka kläder man ska ha eller vad man ska äta till middag.

Annars är det väl rimligt att ha en privat yta på samma viss som man inte sitter och bajsar med öppen dörr på toaletten.

Om det däremot verkar skada relationen, så måste man så klart prata om det-

Men extremt naivt att tro att man onanerar till någon annan. Det är ju i regel NÅGOT annat man onanerar till.

Man onanerar till en porrfilm föreställandes andra personer. Är ju exakt så det är. Vad skönt att jag själv kan bestämma vad jag accepterar och inte accepterar i ett förhållande och att min partner kan lämna mig om det inte känns bra.
  • Anonym (Hallon)
    Anonym (Nej.) skrev 2021-08-31 17:57:37 följande:

Det beror på vad man har kommit överens om i förhållandet men enligt mig är det inte okej. Varför? För att jag inte vill att min partner ska onanera till bilder/videos föreställandes någon annan än mig.

Vill man titta på porr så får man självklart göra det men då vill jag att personen respekterar min åsikt och inte är tillsammans med mig. Jag avstår porr när jag är i ett förhållande och jag kräver samma sak tillbaka. Har man ett behov av att titta på porr så ska man inte vara med mig. Då får det faktiskt vara.

Vi lever i ett samhälle som är väldigt porrskadat. Porr är väldigt normaliserat, vilket har bidragit till att många tycker att det är helt okej. Jag vet att många inte håller med mig men det som är så fantastiskt är att man faktiskt får ha olika åsikter.

Jag har själv tittat mycket på porr förut och jag började i väldigt tidig ålder så jag är mycket väl medveten om att det inte handlar om att man är kär i personen man tittar på. För mig handlar det om att jag inte vill att min partner onanerar till någon annan än mig. Man kan faktiskt onanera utan att titta på porr. Jag är så glad att jag har slutat titta på porr. Nu är porr bara patetiskt i mina ögon.

Det hade varit kul att veta hur många som tycker att det är okej om man onanerar till någon snygg och sexig person som sitter framför en i verkliga livet. Man rör inte personen och man gör ingenting med personen, man bara tittar på personen och onanerar samtidigt. Det är basically samma sak som att titta på porr men som sagt, vi lever i ett porrskadat samhälle där porr är normaliserat. Själv ifrågasätter jag det hela.

Väldigt bra skrivet och du har SÅ rätt!

Inte direkt otippat att porrtittarna direkt började säga emot dig och komma med personangrepp. De kan inte säga emot dig och komma med något vettigt alls. Inget vettigt som motiverar deras åsikt överhuvdtaget, bara personangrepp och hat. Bevisar bara vilka små människor de är.

Porr är sunkigt. Jag skulle heller aldrig vilja vara tillsammans med någon som ser på det. Ni som säger att det handlar om kontroll eller svartsjuka kan bara hålla käften. Det handlar om att jag själv har rätt att bestämma vad som är okej och inte okej för mig i en relation. Sen kan jag såklart aldrig tvinga någon att gå med på det och då har ju personen all rätt i världen att lämna mig, men kom inte och tryck till andra personer bara för att de har en annan åsikt än dig. För ni har inget att komma med och ni kan inte sätta oss på plats.
  • Anonym (Hallon)
    Anonym (Lite svartsjuk) skrev 2021-08-31 23:25:25 följande:

När man ibland känner sig som en svartsjuk störd kontrollerande bitch är det skönt att läsa att det finns de som är värre.

Denna kommentar är ett bevis på hur normaliserat porr är i vårt samhälle. Kanske du ska komma med något argument som stärker din ståndpunkt? Nej, just det, det kan du inte. Vad bra, då är du inte värd att lyssna på.

Det ligger nog något i att du känner dig som de fyra sakerna. Du är de fyra sakerna.
  • Anonym (Hallon)
    Anonym (Breuwd) skrev 2021-09-01 00:30:31 följande:

Porrtittande känns väldigt sunkigt och omoget. Visst kan man ibland få lite inspiration men det framställer ju sex som något kyligt, opersonligt med fåniga tillgjorda stön, ryckiga hysteriska rörelser och skrik och som att kvinnor inte har något egen njutning och dessutom överlag ääääälskar att bli tagen i analen. Suck!

Håller med. Usch.
  • Anonym (Hallon)
    Anonym (Ja) skrev 2021-08-31 23:06:26 följande:

Men herregud, det blir inte samma sak bara för att du tjatar om det.

Sitter du framför en liveperson blir det en kontakt mellan er. Personen som strippar/har sex ser din reaktion och ni påverkas av varandra, som man gör framför andra människor. Självklart är det inte samma sak som att kolla på en film där personen som visar upp sig inte har någon aning om vem som tittar 

Åh herregud, vilket dåligt argument. Kontakt mellan er? Skämtar du?

Varför är DET inte okej men det är okej om man tittar på en film där personen som visar upp sig inte har någon aning om vem som tittar? Vad spelar det för roll om personen som visar upp sig vet vem som tittar eller ej?? Varför blir det automatiskt okej då??Kan du ge ett enda argument till det?
  • Anonym (Hallon)
    Anonym (Ja) skrev 2021-08-31 23:08:49 följande:

Hur kan du veta att han inte "går bakom ryggen på dig"?

Det är väl precis vad det är, att gå bakom ryggen på sin partner. Väldigt dum fråga för övrigt. Hur kan någon veta att ens partner inte går bakom ryggen på en? Din partner kanske är otrogen mot dig? Hur vet du?
Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?