Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?

Anonym (Ouch) skrev 2021-09-02 07:30:44 följande:
    Fast det handlar visst tråden om. Fritt att motivera varför man inte tycker det är ok o tvärt om. För min del handlar det endast om värderingar, det är inget nytt att porrbranchen är riktigt smutsig o full med utnyttjade trasiga människor och att det som ser ut som amatör inte alls behöver va amatör osv.

Och det är endast där skon klämmer för mig, jag vill inte ha en relation m en man som inte har en bättre moral än så, därför skulle jag göra slut eller inte ens inleda en relation om han är ärlig dvs men m tanke på min egen bakgrund o insyn i porrbranchen och min öppna syn på sex borde han kunna va ärlig. Vill han kolla porr är han fri att göra det men han är inte fri att få ha en relation m mig.

Liksom att jag inte vill ha relationer m människor som har extrema åsikter, eller är extrema sportfanatiker osv. Moral o värderingar. Obs det måste vara en man som i sig själv känner o tycker som jag i dessa frågor, det går inte att pracka på någon sin egen moral.
    Jag håller helt med i det här! Porr är inte okej i mitt förhållande för min del just för de här anledningarna. Har aldrig handlat om mig eller nån osäkerhet i mig själv, utan just pga hur porrindustrin ser ut. Jag skulle bli oerhört äcklad av en partner som kan strunta i allt sånt bara för att han vill onanera.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Q) skrev 2021-09-02 05:45:40 följande:
    Ja, du har rätt att det är att gå bakom ens rygg. Sedan anser jag att man inte har rätt att kontrollera vad ens partner tittar på bara för att man själv har en osäkerhet kring det.

Även i min mest svartsjuka period så ansåg jag att jag absolut inte hade rätten att kontrollera min partner.
    Men i alla förhållanden sätter man upp gränser och bestämmer vad som är okej eller inte. Vill man kalla det för "kontroll" får man väl göra det, men det är ju oerhört normalt och vanligt att bestämma vad den andre får och inte får göra i ett förhållande. Bara att bestämma att man är exklusiva och inte har sex med andra är ju att sätta en gräns, eller anser du att det också är att "kontrollera ens partner"?
  • Anonym (Alice)
    mari123 skrev 2021-09-02 15:18:45 följande:

OM man av ngn anledning gillar att titta på porr och man vet att ens partner inte gillar det så KAN man väl titta lite i smyg? På den gemensamma semestern är man kanske ihop 24/7 men annars har man väl åtminstone LITE egen-tid? Man behöver ju inte vara öppenhjärtig som ett barn om allting.

mari123 skrev 2021-09-03 04:40:22 följande:
    Nä man ska inte gå bakom ryggen på sin partner men ÄR det verkligen så farligt att titta lite på porr OM man nu tycker att det har ett värde? Då menar jag LITE och när partnern inte är närvarande och blir lidande! Känns för mig som att man ändå är en egen person fast man har en partner?
    Det där lät ju som en bra lösning om man vill förstöra sitt förhållande. Jag hade ju börjat fundera på skilsmässa om min man började kolla på porr. Hade väl bara känts snäppet bättre än om han hade suttit och runkat till en video av en våldtäkt typ, så för mig är det en stor grej. Vårt förhållande hade varit dött om han hade gjort nåt sånt.
  • Anonym (Alice)
    mari123 skrev 2021-09-03 19:17:33 följande:

Grejen är väl att han inte ska gå till mamma och bekänna utan våga kolla lite i smyg!

Men jag är inte hans morsa. Jag är hans jämställda partner och i vårt förhållande gör vi nåt så galet att vi respekterar varandra.

Och med det där tänket är du alltså okej med att din partner även har sex med andra i smyg? Så länge hen smyger med det är det lugnt, för det du inte vet om skadar dig inte?
Svar på tråden Ok att titta på porr i ett förhållande eller inte?