• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Chelsea84

Never mind, fick mensen precis efter jag skrev :)

Men det var ju det jag egentligen ville. Och nu vet jag ju att kroppen fungerar, så nu kan man börja försöka på riktigt :)

• pandarinen
    Chelsea84 skrev 2022-04-03 13:10:24 följande:

Men det var ju det jag egentligen ville. Och nu vet jag ju att kroppen fungerar, så nu kan man börja försöka på riktigt :)

Ah tråkigt att du fick mens. Själv såg jag tyvärr bara ett streck.
    Var mensen sen?
  • Symetrical
    Chelsea84 skrev 2022-04-03 10:43:33 följande:

Vad tror ni? Ser ni nåt? //

Är så svagt, så rädd att det slutar i MF  som förra månaden... men ska ta ett nytt om några dagar...

Jag ser ett tydligt andra streck här, även om det är svagt! Skulle tippa på kemisk graviditet/tidigt mf och det är ju isf bra, eftersom man är mer fertil efter det. Heja maj månad!
  • Pandy13
    Chelsea84 skrev 2022-04-03 13:10:24 följande:

Synd och bra på samma gång då, hehe. Jag ser dock två streck, svagt men ändå tydligt. Kan inte va nidblödning? Eller har du fått ordentlig mens nu?
  • Chelsea84
    Pandy13 skrev 2022-04-03 19:30:43 följande:
    Synd och bra på samma gång då, hehe. Jag ser dock två streck, svagt men ändå tydligt. Kan inte va nidblödning? Eller har du fått ordentlig mens nu?
    Ja, nu är jag riktigt förvirrad...blödde igår rann lite men inte mycket, ungefär som när min mens börjar. Men sen har det inte kommit mer..

Testet kan ju visa positivt från missfallet oxå...fast det sista testet jag tog precis innan mf var svagare än det jag tog igår. 

Bara att vänta o se, antar jag :)
  • Symetrical
    Chelsea84 skrev 2022-04-04 08:12:26 följande:
    Ja, nu är jag riktigt förvirrad...blödde igår rann lite men inte mycket, ungefär som när min mens börjar. Men sen har det inte kommit mer..

Testet kan ju visa positivt från missfallet oxå...fast det sista testet jag tog precis innan mf var svagare än det jag tog igår. 

Bara att vänta o se, antar jag :)
    Låter ju som att det kan vara en genombrottsblödning.. Skrattande
    Tycker att du bör ta ett nytt test och jämföra om det är starkare eller svagare!
  • Kiiwii

Jag ser tydligt ett streck iaf, tycker helt klart det ser positivt ut. Med första barnet blödde jag pyttelite i 1-2 dagar precis vid BIM, men bebis blev det :) Spännande väntan... 

Cd 13 för mig idag, hoppas jag får ägglossning framöver men har inga tecken på det än mer än att det sliter och drar lite kring äggstockarna men det har det gjort av och till flera veckor. Känns som att kroppen jobbar på men inte lyckas ägglossa... Har konstigt nog fått ont i bröstvårtorna som jag brukar ha efter ägglossning, men jag har ju inte ägglossat?! Jaaa, kroppen är ett under. 

Hur långt är det kvar för er som varit gravida ett tag? Börjar ni vara less på att vara gravid än? :D

• Symetrical
    Kiiwii skrev 2022-04-04 13:10:51 följande:

Jag ser tydligt ett streck iaf, tycker helt klart det ser positivt ut. Med första barnet blödde jag pyttelite i 1-2 dagar precis vid BIM, men bebis blev det :) Spännande väntan... 

Cd 13 för mig idag, hoppas jag får ägglossning framöver men har inga tecken på det än mer än att det sliter och drar lite kring äggstockarna men det har det gjort av och till flera veckor. Känns som att kroppen jobbar på men inte lyckas ägglossa... Har konstigt nog fått ont i bröstvårtorna som jag brukar ha efter ägglossning, men jag har ju inte ägglossat?! Jaaa, kroppen är ett under. 

Hur långt är det kvar för er som varit gravida ett tag? Börjar ni vara less på att vara gravid än? :D

Heja ägget!!! Jag började också få lite ont i bröstvårtorna ett par dagar innan äl den här gången vilket nu efter äl eskalerat totalt! kan knappt nudda dem, vilket är ovanligt för min del xD
    När tror du äl bör vara då? Tar du test och/eller tempar?

• Kiiwii
    Symetrical skrev 2022-04-04 14:25:59 följande:

Heja ägget!!! Jag började också få lite ont i bröstvårtorna ett par dagar innan äl den här gången vilket nu efter äl eskalerat totalt! kan knappt nudda dem, vilket är ovanligt för min del xD
    När tror du äl bör vara då? Tar du test och/eller tempar?

Haha, jaa, kom igen kroppen!

Jaså du med ont redan innan ägglossning? Jag har aldrig haft det innan ägglossning förut jag heller, kanske ett gott tecken då :)

Jag har ju lite oregelbunden mens sedan uttag av hormonspiralen, ibland kommer ägglossningen tidigt, ibland sent. Det varierar så jag har ingen aning än om när den tänkt dyka upp. Dock får jag alltid väldigt mkt känningar innan, äl-flytningar, värk i äggstockarna och när ägget sedan släppt är flytningarna helt borta och istället får  jag svinont i bröstvårtorna och kan prick räkna ut dagen då jag får mens. 

Jag testade förut men behöver inte det, känner så tydligt av när ägglossning sker så jag testar oftast inte med äl-test. Har aldrig tempat. Skulle aldrig komma ihåg det, haha. 

Det är bara att avvakta för min del och se när kroppen behaga släppa nåt ägg, haha. Men kanske är lite lovande med lite ömma bröstvårtor nu då, kanske det är på gång! 
  • Symetrical
    Kiiwii skrev 2022-04-04 14:43:29 följande:
    Haha, jaa, kom igen kroppen!

Jaså du med ont redan innan ägglossning? Jag har aldrig haft det innan ägglossning förut jag heller, kanske ett gott tecken då :)

Jag har ju lite oregelbunden mens sedan uttag av hormonspiralen, ibland kommer ägglossningen tidigt, ibland sent. Det varierar så jag har ingen aning än om när den tänkt dyka upp. Dock får jag alltid väldigt mkt känningar innan, äl-flytningar, värk i äggstockarna och när ägget sedan släppt är flytningarna helt borta och istället får  jag svinont i bröstvårtorna och kan prick räkna ut dagen då jag får mens. 

Jag testade förut men behöver inte det, känner så tydligt av när ägglossning sker så jag testar oftast inte med äl-test. Har aldrig tempat. Skulle aldrig komma ihåg det, haha. 

Det är bara att avvakta för min del och se när kroppen behaga släppa nåt ägg, haha. Men kanske är lite lovande med lite ömma bröstvårtor nu då, kanske det är på gång! 
    Man kan ju alltid hoppas! Typ att kroppen gjorde sig redo för en ev graviditet redan innan ägget värpts ;D

Jag känner också av min äl extremt tydligt med både massa äggviteflytningar och smärta ca 4-5 dagar innan, vilket sen utmynnar i fällknivsstatus precis innan ägget släpper. Sen är det precis som du beskriver piff borta och huggen går över till lite molande efterdyningar plus vagt illamående i nån dag. Tempar dock också både för att få det bekräftat och ärligt talat för att jag tycker att det är kul :P
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida