• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    Kiiwii skrev 2022-04-07 14:20:20 följande:

Jamen hyffsat mkt tror jag. Upptäckte det när jag torkade mig på toan, fasiken vad glatt, kanske ÄL-flytningar tänkte jag, men såg ju sen att det var blodigt på papperet. Satte in en tampong, får se om det blött mkt eller inte om en stund.

Har ju haft lite ont i bröstvårtorna senaste tiden, brukar få det efter ÄL men blödde ju och tänkte att det var mens (väldigt sparsam men varade ju ändå 3 dagar). Har tänkt nån gång att det kanske var ÄL-blödningar då för typ två veckor sedan och detta nu är mensen? Men då tänker jag hur mkt kan ÄL-blödningar vara? Inte så mkt som jag blödde för två veckor sedan kanske.

Drygt oavsett vad. Funderar på att ringa och be att få kolla upp mig hos gyn, men vet att kötiden är lång?suck. Aldrig haft såhär, lite orolig blir jag, känns som att man vill kolla bara så att det inte är nåt farligt :/

Åh vad drygt, känner igen mig så.. har heller aldrig haft problem med blödningar hit och dit men denna månaden så är det så även för mig.. hoppas det är en liten äl blödning för dig nu.
  • Kiiwii

Näää, nu har jag bestämt att detta är mensen. Blöder ganska mkt som jag brukar och har en del mensvärk. Blödningen för två veckor sedan var något annat, var så himla lite och sparsamt :/ 

Okej, då börjar vi om på cd 1 igen då, haha. Men nu jädrar får det till att bli en vettig menscykel den här gången, rejäl ÄL och sen gärna ett pluss ;) 

• Symetrical
    Kiiwii skrev 2022-04-07 17:54:12 följande:

Näää, nu har jag bestämt att detta är mensen. Blöder ganska mkt som jag brukar och har en del mensvärk. Blödningen för två veckor sedan var något annat, var så himla lite och sparsamt :/ 

Okej, då börjar vi om på cd 1 igen då, haha. Men nu jädrar får det till att bli en vettig menscykel den här gången, rejäl ÄL och sen gärna ett pluss ;) 

Bra inställning! Januaribebis 2023 är det nya svarta! :P
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-07 16:38:32 följande:
    En omräknare det lät ju intressant, är det en app el hur gör du? sjukt nu när jag kollade så diffar det 0,1 grad neråt de dagarna jag tempat tidigare.. 

När jag tempade förra vevan så hade jag ganska hoppig temp men den månaden jag blev gravid så var tempen väldigt jämn så jag visste nästan innan jag tog testet att jag var gravid... 

FF sa ingenting när jag discarade dem, har lagt in spottings idag med då jag haft lite blod.. blir spännande och se vart tempen tar vägen imorgon, den borde dippat idag alt igår om det var mens tycker jag men jag hade 36,5 imorse

Jag använder mig av denna! https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php

Tempar du oralt, eller? Jag märkte att min graf blev mycket jämnare när jag började tempa vaginalt.
    Men vad störigt! Vad brukar du ligga på före respektive efter äl? Tänker att om det du ligger på nu är en typisk lutealfastemp, kan du ju faktiskt ta dina ?fylletempar? och helt enkelt justera ner dem till vad du brukar ha i basaltemp, så kanske ff är bättre med på noterna!? och varför är flera tempar trekantiga?

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-07 20:02:00 följande:

Jag använder mig av denna! https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php

Tempar du oralt, eller? Jag märkte att min graf blev mycket jämnare när jag började tempa vaginalt.
    Men vad störigt! Vad brukar du ligga på före respektive efter äl? Tänker att om det du ligger på nu är en typisk lutealfastemp, kan du ju faktiskt ta dina ?fylletempar? och helt enkelt justera ner dem till vad du brukar ha i basaltemp, så kanske ff är bättre med på noterna!? och varför är flera tempar trekantiga?

tack för tipset den ska jag använda, fiffigt värre. 

Tempar oralt men kanske borde byta till vaginalt om det är bättre. 

haha ja sjukt störigt, hahaha jävla fylle vecka som ska ställa till det.. :) jag ska nog köra en fuling och ändra tempen som den brukar ligga på innan äl.. smart tips! 

Jag tror att den är trekantig de dagarna jag tempar tidigare än jag brukar men jag vet faktiskt inte helt hundra. 

• Kiiwii
    Symetrical skrev 2022-04-07 19:56:03 följande:
    Bra inställning! Januaribebis 2023 är det nya svarta! :P
    Men eller hur Gärna bebis tidig vinter 2023 tack!
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-07 20:39:48 följande:

haha ja sjukt störigt, hahaha jävla fylle vecka som ska ställa till det.. :) jag ska nog köra en fuling och ändra tempen som den brukar ligga på innan äl.. smart tips! 

Jag tror att den är trekantig de dagarna jag tempar tidigare än jag brukar men jag vet faktiskt inte helt hundra. 

Äh, men måste ju få leva lite också ;P 

Ja, just det ja! Det är det trekanterna betyder. så länge sen jag fick såna pga omräknaren. Men då stämmer det ju med att de är lägre om de tagits tidigare! Kan du inte gå tillbaka och justera alla dem till den senare tiden du brukar tempa och se om det blir bättre? 

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-07 20:39:48 följande:

Glömde ju fråga ang blödningen igår. Har det kommit mer? Och hur ligger tempen idag? Du får gärna ladda upp nya redigerade grafen
    mvh tempnörden Drömmer
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-08 06:33:03 följande:
    Glömde ju fråga ang blödningen igår. Har det kommit mer? Och hur ligger tempen idag? Du får gärna ladda upp nya redigerade grafen
    mvh tempnörden Drömmer

Ja ellerhur man måste få leva Cool

fortfarande lite blod även igår men inte som min mens brukar vara, får se om det drar igång idag då tempen sjönk lite, bytte temp idag då den gamla gav upp men det borde ju inte spela någon roll. 

Roade mig med att justera i FF, 

hur går det själv med din temp? 

• H0nd3ndär

Det med att justera tempen utefter när man vaknar låter intressant! Dock är mitt främsta störningmoment att jag är vaken på nätterna.

Roligt att det även finns fler som tempar vaginalt här. Jag tempar både oralt och vaginalt. Oralt för att kunna följa hela cykeln pch vaginalt iom qtt den är mindre känslig för yttre påverkan. FF är bra på så sätt att man kan lägga in båda kurvorna paralellt!

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida