Mammaa44 skrev 2025-01-23 13:29:02 följande:
Har du haft flera missfall? Jag har ju bara detta bakom mig och jag känner mig så delad, vill ju precis som du skriver rätta till det som togs ifrån oss.. Men känner också att jag inte orkar så många missfall till... Jag har ändå tre fantastiska barn som jag är oerhört tacksam för så känner att jag inte kan låta detta ta över livet helt och hållet...
Om maken var en minut i mitt huvud just nu skulle han tro att jag blivit galen..
Hur lång tid efter MF har det tagit för dig att få ÄL?
Jag har haft ett tidigt missfall i vecka 6-7 och ett utomkveds som också avbröts i vecka 6-7. Efter båda så har ägglossningen kommit tillbaka direkt (om jag minns rätt), dvs jag har kunnat räkna missfallsblödningen som en mens och så har cykeln löpt på. Detta var ju innan jag blev gravid med min dotter som föddes 2023 så är ju några år sedan nu.
Jag förstår din tanke och jag är lite där just nu också även om det för mig handlar om att "bara" ha ett barn, men jag vill inte att livet och tacksamheten för henne ska överskuggas av önskan om ett syskon. Försöker tänka att vår familj är hel så som den är just nu och att det bara är en bonus om det blir syskon, men har väl inte helt landat känslomässigt i det heller.