• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Maskros88
    Alvedon83 skrev 2025-01-13 10:59:38 följande:
    Nån tillfällig obalans i hormonerna kanske?
    För mig går det som väntat, negativt test och tempen dök imorse, mens idag eller imorgon.
    Ja det verkar lurt..
    Åh..beklagar.  ♡
    men då får vi ta nya tag,snart rycker det i ägglådan igen 💪
    Själv ligger jag och fryser,huvudvärk. 
    Har länge känt som att jag ska bli sjuk men händer inget.
    Snart dags att hämta minsta på fsk.

Peppkramar!
  • Bunny s
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-10 19:44:13 följande:

Hej tjejer! Länge sedan jag skrev i tråden. 
    Fick göra en abort i början av december pga MA (igen) skapades den 17. Var idag på gyn för återbesök och fick veta att ledande follikeln var 12 mm. Vet ni hur mkt den växer per dag?

Hej! Har inte skrivit här på länge men planerar att hoppa in i sommar då vi ska börja (igen 😅 tog 1 års paus). 
    Men tjuvläser lite ibland 😃 1-2 mm per dag sa min fertilitetsläkare förut. Och släpper vid ca 17-20 mm storlek 😊 
    Beklagar ditt ma. Hade också ett som upptäcktes i vecka 10/11 för några år sen. 
  • pandarinen

Hej på er! Vi kör på massor den här månaden men jag får ingen glad gubbe på ältesten... varför? 

Jag har de senaste åren haft en exakt cykel, så på dag 11-12 brukar glad gubbe dyka upp med flytningar. Nu är jag på dag på 14 och fortfarande ingen äl. Min gubbe är så på den här gången, men jag vill inte att han tröttnat tills gubben dyker upp - om den dyker upp. 

Jag känner lite molnande varje morgon, men inte så som jag brukar känna vid äl. Vad är det som händer? 

• Addy99
    pandarinen skrev 2025-01-15 18:07:31 följande:

Hej på er! Vi kör på massor den här månaden men jag får ingen glad gubbe på ältesten... varför? 

Jag har de senaste åren haft en exakt cykel, så på dag 11-12 brukar glad gubbe dyka upp med flytningar. Nu är jag på dag på 14 och fortfarande ingen äl. Min gubbe är så på den här gången, men jag vill inte att han tröttnat tills gubben dyker upp - om den dyker upp. 

Jag känner lite molnande varje morgon, men inte så som jag brukar känna vid äl. Vad är det som händer? 

Har exakt samma som du! Har alltid ÄL på dag 14 i princip men nu är jag på dag 16 och idag är första gången mitt ÄL-test inte var helt blankt 😅 så är nog bara försenat. Säkert samma för dig! 
  • pandarinen

Hoppas det, jag testar mig var fjärde-femte timme typ nu :D

Vi har fått till så bra "ligg" så vill inte att de ska vara i onödan. Så hade suttit fint med en glad gubbe ikväll eller imorgon

• pandarinen

Dum och intim fråga men funderat på det här med bakteriell vagionos och fertilitet. Kan jag ha det utan att lukta fisk?
    någon stund efter oskyddat sex luktar det ju inte härligt- luktar ni illa efter sex? 

jag börjar alltid lukta lite när vi haft mycket sex och jag brukar inte tvätta mig direkt efter. Utan kan gå ett dygn. 

men sen luktar det inget, flytningar luktar inget osv.
    kan det ändå vara bakteriell vaginos?
    jag har rätt mycket flytningar under cykeln, men ide luktar inget. Kan vara lite gulfärgade innan mens men annars vita.
    kan bakteriell vaginos göra det svårt att bli gravid?

• Idaho1989
    pandarinen skrev 2025-01-16 00:03:11 följande:

Dum och intim fråga men funderat på det här med bakteriell vagionos och fertilitet. Kan jag ha det utan att lukta fisk?
    någon stund efter oskyddat sex luktar det ju inte härligt- luktar ni illa efter sex? 

jag börjar alltid lukta lite när vi haft mycket sex och jag brukar inte tvätta mig direkt efter. Utan kan gå ett dygn. 

men sen luktar det inget, flytningar luktar inget osv.
    kan det ändå vara bakteriell vaginos?
    jag har rätt mycket flytningar under cykeln, men ide luktar inget. Kan vara lite gulfärgade innan mens men annars vita.
    kan bakteriell vaginos göra det svårt att bli gravid?

Jag har lärt mig att det kan lukta ett tag efter sex, så länge det inte luktar övrig tid eller man har andra symptom så är det mest troligt ingen fara 🙂

Är inte säker på när jag hade ägglossning men BIM borde vara idag eller imorgon så tänker testa imorgon eller på lördag om inte mensen kommit. Tänkte testa i morse men "fegade ur" 😅🤦?♀️ 
  • pandarinen

Äntligen glad gubbe idag, precis nu vid ett. Dag 15. Vid åtta i morse hade jag ingen stegring alls. Idag glad gubbe och ett svagt streck på stegring.
    nu hinner vi inte med sex idag men vi hade i måndags, i onsdags två gånger, och planerar in på fredag och helgen. Så vad tror ni - är det kört att vi inte ligger idag när glad gubbe dök upp? 

Addy99 skrev 2025-01-15 21:12:31 följande:
    Har exakt samma som du! Har alltid ÄL på dag 14 i princip men nu är jag på dag 16 och idag är första gången mitt ÄL-test inte var helt blankt 😅 så är nog bara försenat. Säkert samma för dig! 
  • pandarinen

Sån enorm lättnad, trodde ett tag att ägglossningen skulle hoppa över - just den här månaden då vi ligger varannan dag

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida